Even voorstellen Arjan en Sytze

Arjan&Sytze

Member
Hallo iedereen!

Wij zijn Sytze (37) en Arjan (39), wonend in Utrecht. Wij zijn ons al een paar jaar aan het oriënteren op Australië en zijn in de zomer van 2020 officieel begonnen met de visumaanvraag, met hulp van Visa4you. Sytze is hoofdaanvrager, hij werkt als fysiotherapeut in de ouderenzorg. Arjan heeft voor de visumaanvraagprocedure geen aanvullende eisen waar hij aan moet voldoen, maar is wel als freelance copywriter/contentmaker gaan werken om vanuit Australië Nederlandse bedrijven te bedienen.

We hopen begin 2023 naar Melbourne te verhuizen omdat we denken dat onze rode baarden en witte velletjes daar het beste gedijen, en Melbourne is natuurlijk een superleuke stad! Wat daarvoor nodig is is een Skilled Visum, we denken de meeste kans te maken op Skilled Work Regional visa (491).

Vorig jaar april hebben we het eerste pak papier naar Australië gestuurd, waarmee Sytze zijn opleiding wordt beoordeeld. Deze is helaas afgekeurd in de zomer van 2021. November 2021 is de hele stapel (met aanvullingen) opnieuw opgestuurd. Mede door COVID en Australië die flink de tijd neemt voor beoordelingen hopen we ergens in mei dit jaar opnieuw uitslag te krijgen. Hopelijk dan goedkeuring, en kunnen we door met de volgende stap van de visumaanvraag.

Behalve over de visumprocedure tasten we nog een beetje in het duister over hoe we de rest aanpakken. Wat we wel weten is dat we nog een plekje moeten vinden voor onze kamerplanten en onze 3 superleuke cavia's. En voor de rest hopen we hier veel te kunnen leren. Aanbevelingen voor een volleybal- of tennisclub zijn ook welkom.

Groetjes Arjan en Sytze
 
Hey mannen, welkom. Mooie plannen en hopelijk deze keer wel een positieve uitslag voor de assessment. Jullie lijken vrij zeker te zijn dat dit keer wel een positieve uitslag gaat komen? Vanwaar dat dan? Was er bij de negatieve iets heel concreets mis wat oplosbaar was met de aanvullingen?

Altijd leuk om mee te lezen en zien wat andere van plan zijn. Dus welkom bij de club. Ik hoop voor jullie dat het inderdaad lukt om 2023 daar te zijn. Maar ervaring leert uit ons eigen proces, het gaat allemaal niet in het tempo dat jezelf hoopt. 😄

Hou ons op de hoogte! Succes .
 
We hopen begin 2023 naar Melbourne te verhuizen omdat we denken dat onze rode baarden en witte velletjes daar het beste gedijen, en Melbourne is natuurlijk een superleuke stad! Wat daarvoor nodig is is een Skilled Visum, we denken de meeste kans te maken op Skilled Work Regional visa (491).
Welkom!

Geen expert, maar ik vermoed dat je met een Skilled Work Regional Vis (491) niet in Melbourne mag wonen en werken:
"A visa for skilled people nominated by a state or territory government to live and work in regional Australia" (zie Homeaffairs website )

Opties zouden een andere staat kunnen zijn waar je wel in de grote steden mag wonen en werken (SA, NT, TAS, bijv).
OF twee jaar wonen & werken in regionaal Victoria en dan voor een permanent visum gaan, waardoor je dan (dus na die paar jaar) wel in Melbourne zou mogen wonen & werken.

Visa4You zal jullie ongetwijfeld adviseren over de beste optie qua visum.

Veel succes en hou ons op de hoogte!
 
Hooi!

Succes alvast. Ik ben na 5 jaar eindelijk uit de visumellende als nieuwe citizen, maar PR gaat gelukkig veel sneller. Hoop dat het assessment nu wel slaagt.

Er zijn meerdere Melburnians hier, maar de enigen in die stad die regelmatig op deze site zitten zijn @Thijsvr en ikzelf. Vragen? Brand los. En vergeet niet om een beetje te genieten van het proces!
 
Hoi en welkom!
Leuk om jullie verhaal te volgen, mijn vriend en ik hebben de afgelopen twee jaar hetzelfde pad geprobeerd te bewandelen bij Visa4You (hij is ook fysio) maar na afkeuring van zijn diploma/andere documenten hebben we besloten voor een ander pad te kiezen, namelijk studenten visum en hij wil onshore toetsen doen om alsnog zijn registratie te behalen. Ik zal duimen voor goedkeuring van jullie pakket aan papierwerk!!

Het klopt dat je met het 491 visum officieel niet in Melbourne (maar ook Sydney, Perth en Brisbane) mag wonen. Wel in Adelaide, Darwin en ik dacht ook Gold Coast en Sunshine Coast. En uiteraard meer regionaal gelegen plekken. Als je googelt vindt je lijsten met postcodes waar je wel mag wonen! Wat ik begreep van V4Y is dat het vaak niet gecontroleerd wordt dus dat het in de praktijk wel voorkomt, maar als je na dit visum voor een PR wilt gaan ben je de sjaak en krijg je waarschijnlijk geen volgend visum.

Veel succes en hopelijk krijgen jullie snel goed nieuws! Groet, Nadia
 
Hallo iedereen!

Wij zijn Sytze (37) en Arjan (39), wonend in Utrecht. Wij zijn ons al een paar jaar aan het oriënteren op Australië en zijn in de zomer van 2020 officieel begonnen met de visumaanvraag, met hulp van Visa4you. Sytze is hoofdaanvrager, hij werkt als fysiotherapeut in de ouderenzorg. Arjan heeft voor de visumaanvraagprocedure geen aanvullende eisen waar hij aan moet voldoen, maar is wel als freelance copywriter/contentmaker gaan werken om vanuit Australië Nederlandse bedrijven te bedienen.

We hopen begin 2023 naar Melbourne te verhuizen omdat we denken dat onze rode baarden en witte velletjes daar het beste gedijen, en Melbourne is natuurlijk een superleuke stad! Wat daarvoor nodig is is een Skilled Visum, we denken de meeste kans te maken op Skilled Work Regional visa (491).

Vorig jaar april hebben we het eerste pak papier naar Australië gestuurd, waarmee Sytze zijn opleiding wordt beoordeeld. Deze is helaas afgekeurd in de zomer van 2021. November 2021 is de hele stapel (met aanvullingen) opnieuw opgestuurd. Mede door COVID en Australië die flink de tijd neemt voor beoordelingen hopen we ergens in mei dit jaar opnieuw uitslag te krijgen. Hopelijk dan goedkeuring, en kunnen we door met de volgende stap van de visumaanvraag.

Behalve over de visumprocedure tasten we nog een beetje in het duister over hoe we de rest aanpakken. Wat we wel weten is dat we nog een plekje moeten vinden voor onze kamerplanten en onze 3 superleuke cavia's. En voor de rest hopen we hier veel te kunnen leren. Aanbevelingen voor een volleybal- of tennisclub zijn ook welkom.

Groetjes Arjan en Sytze
Hi heren,

Nu ook hier officieel welkom (ja ik ben “het zusje van” 😉)
Ik hoop dat jullie binnenkort positief nieuws krijgen wat betreft de skills assessment.

Als het goed is ben ik juni-juli in Nederland en een bezoekje aan Utrecht zit zeker in de planning (mijn broer en nichtjes zijn volgens mij al een avondje BodyTalk aan het plannen). Mochten jullie een drankje willen doen om ervaringen/tips uit te wisselen dan hoor ik het wel!

Succes met het verdere traject
 
Welkom mannen! Goede plannen, ik weet niets van Melbourne, behalve dat het ergens onderin Australia ligt dus daar kan ik jullie verder niet mee helpen. Zoals anderen al aangeven, let even op met rechten en plichten van je Visa. Ondanks dat de controle niet altijd even sterk is, kun je later wel in de problemen komen als je voor een PR of Citizenship gaat. Dus beter binnen de lijntjes kleuren ;)

Succes!
 
Last edited:
Hoi en welkom!
Leuk om jullie verhaal te volgen, mijn vriend en ik hebben de afgelopen twee jaar hetzelfde pad geprobeerd te bewandelen bij Visa4You (hij is ook fysio) maar na afkeuring van zijn diploma/andere documenten hebben we besloten voor een ander pad te kiezen, namelijk studenten visum en hij wil onshore toetsen doen om alsnog zijn registratie te behalen. Ik zal duimen voor goedkeuring van jullie pakket aan papierwerk!!

Het klopt dat je met het 491 visum officieel niet in Melbourne (maar ook Sydney, Perth en Brisbane) mag wonen. Wel in Adelaide, Darwin en ik dacht ook Gold Coast en Sunshine Coast. En uiteraard meer regionaal gelegen plekken. Als je googelt vindt je lijsten met postcodes waar je wel mag wonen! Wat ik begreep van V4Y is dat het vaak niet gecontroleerd wordt dus dat het in de praktijk wel voorkomt, maar als je na dit visum voor een PR wilt gaan ben je de sjaak en krijg je waarschijnlijk geen volgend visum.

Veel succes en hopelijk krijgen jullie snel goed nieuws! Groet, Nadia
Ik weet niet of er verschillen in zijn per vakgebied/ sector maar in ons geval mogen we met het 491 wel in Perth, onze restricties zijn Sydney, Melbourne en Brisbane.

Ik zou met het oog op de toekomst daar geen risicos in nemen.
 
Niet alleen met het oog op de toekomst. Je werkgever dient je visum te controleren. En als hiring manager komt iemand op een regional visum er niet in als hij/zij solliciteert op functies in Melbourne of Sydney.
 
Hallo iedereen!

Wij zijn Sytze (37) en Arjan (39), wonend in Utrecht. Wij zijn ons al een paar jaar aan het oriënteren op Australië en zijn in de zomer van 2020 officieel begonnen met de visumaanvraag, met hulp van Visa4you. Sytze is hoofdaanvrager, hij werkt als fysiotherapeut in de ouderenzorg. Arjan heeft voor de visumaanvraagprocedure geen aanvullende eisen waar hij aan moet voldoen, maar is wel als freelance copywriter/contentmaker gaan werken om vanuit Australië Nederlandse bedrijven te bedienen.

We hopen begin 2023 naar Melbourne te verhuizen omdat we denken dat onze rode baarden en witte velletjes daar het beste gedijen, en Melbourne is natuurlijk een superleuke stad! Wat daarvoor nodig is is een Skilled Visum, we denken de meeste kans te maken op Skilled Work Regional visa (491).

Vorig jaar april hebben we het eerste pak papier naar Australië gestuurd, waarmee Sytze zijn opleiding wordt beoordeeld. Deze is helaas afgekeurd in de zomer van 2021. November 2021 is de hele stapel (met aanvullingen) opnieuw opgestuurd. Mede door COVID en Australië die flink de tijd neemt voor beoordelingen hopen we ergens in mei dit jaar opnieuw uitslag te krijgen. Hopelijk dan goedkeuring, en kunnen we door met de volgende stap van de visumaanvraag.

Behalve over de visumprocedure tasten we nog een beetje in het duister over hoe we de rest aanpakken. Wat we wel weten is dat we nog een plekje moeten vinden voor onze kamerplanten en onze 3 superleuke cavia's. En voor de rest hopen we hier veel te kunnen leren. Aanbevelingen voor een volleybal- of tennisclub zijn ook welkom.

Groetjes Arjan en Sytze
Hi Arjan en Sytze!

Wat een mooie plannen! Ik weet dat in maart de regio’s voor het regionale visum zijn aangepast, maar Sydney, Melbourne en brisbane zijn sowieso off limits voor 491 houders. Je zou even op de postcode lijsten moeten kijken tot hoever de buitenwijken ook meegeteld worden.

Wij komen ook uit Utrecht en hebben een 491 visum gelodged voor Queensland. Inmiddels wachten we al 25 maanden op een grant, poeh 😓.

Visa4you helpt ook ons met de aanvraag.

Als je vragen hebt, laat het me weten. Of als jullie een keer lekker over de Australië dromen willen kletsen is een live bakkie koffie ook zeker mogelijk in ons stadsie. Leuk!

Groet Karen en Jeroen
 
Niet alleen met het oog op de toekomst. Je werkgever dient je visum te controleren. En als hiring manager komt iemand op een regional visum er niet in als hij/zij solliciteert op functies in Melbourne of Sydney.
Ho wacht even, je hebt m'n aandacht. Ik ben bezig met een 491 met tra als assesment body. Ook zoals bekend regional Australia. Dat loopt, en is wachten op antwoord voor nu, buiten PTE proberen op max score te krijgen.
Maar nu komt het, ik heb de tip mee gekregen ook te gaan solliciteren. Maar als ik een werkgever vind, als ik alles goed begrijp, kom ik dan in de stroom van het 482 TSS visa. Betekent dit dan automatisch dat wat je aangeeft over 491 regional, want 482 is geen regional visa. Gaan die twee stromen, als ze gelijk lopen mogelijk conflicten opleveren als ik een baan zou vinden of überhaupt solliciteer in bv Sydney, is dan mijn vraag?
 
Over het algemeen is het zo (was het zo) dat je laatst gestarte visum aanvraag de eerdere overruled/cancelled. Maar dat was 10 jaar geleden zo, geen idee hoe dat nu zit.
 
Over het algemeen is het zo (was het zo) dat je laatst gestarte visum aanvraag de eerdere overruled/cancelled. Maar dat was 10 jaar geleden zo, geen idee hoe dat nu zit.
Was 10 jaar min een paar dagen geleden al niet meer. Meest gunstige visa bleef gelden. Wij hadden neergaande of WHV geen skilled visum zou verstoten.

Maareh, dit is een vraag die ik altijd zou dubbel checken met een officiële bron: immi van Aussie
 
Ho wacht even, je hebt m'n aandacht. Ik ben bezig met een 491 met tra als assesment body. Ook zoals bekend regional Australia. Dat loopt, en is wachten op antwoord voor nu, buiten PTE proberen op max score te krijgen.
Maar nu komt het, ik heb de tip mee gekregen ook te gaan solliciteren. Maar als ik een werkgever vind, als ik alles goed begrijp, kom ik dan in de stroom van het 482 TSS visa. Betekent dit dan automatisch dat wat je aangeeft over 491 regional, want 482 is geen regional visa. Gaan die twee stromen, als ze gelijk lopen mogelijk conflicten opleveren als ik een baan zou vinden of überhaupt solliciteer in bv Sydney, is dan mijn vraag?
Je 482 TSS is een short of medium term visa. Ik zou dus heel erg voorzichtig zijn dat je 491 (wat perm is) niet als gunstiger wordt gezien. Als dat het geval is loop je het risico dat je baan waarvoor je een 482 hebt als sneeuw voor de zon verdwijnt.

De achtergrond is simpel. Een werkgever tekent een agreement die hem het recht geeft om te sponsoren. Daar zit een audit element in. Dus als jij je 482 inruilt voor een 491, dan verwacht de wetgever dat je werkgever dit weet (want audit) en dat hij aangeeft aan immi dat de sponsoring stopt.

Ik zou met een 482 TSS direct met je werkgever overleggen en zorgen dat ze het proces voor een 186 starten. Dan ga je van non-regional short term naar non-regional perm. En cancel je 491 application als de werkgever je 186 wil starten. Anders, accepteer dat je regional moet zodra de 491 binnenkomt.

Nog een tip. Als de 186 aanvraag gedaan wordt krijg je een bridging visa totdat je 186 afgewezen of toegewezen is. Dit visum start op de einddatum van je 482. Je 491 is more beneficial dan een bridge, dus je raakt dan alles kwijt.
 
Last edited:
Hey mannen, welkom. Mooie plannen en hopelijk deze keer wel een positieve uitslag voor de assessment. Jullie lijken vrij zeker te zijn dat dit keer wel een positieve uitslag gaat komen? Vanwaar dat dan? Was er bij de negatieve iets heel concreets mis wat oplosbaar was met de aanvullingen?

Altijd leuk om mee te lezen en zien wat andere van plan zijn. Dus welkom bij de club. Ik hoop voor jullie dat het inderdaad lukt om 2023 daar te zijn. Maar ervaring leert uit ons eigen proces, het gaat allemaal niet in het tempo dat jezelf hoopt. 😄

Hou ons op de hoogte! Succes .
Dankjewel Rolls voor het warme welkom. We weten niet of de uitslag positief is, dus het is nog steeds afwachten helaas. We komen hier nog wel op terug in een andere thread.
 
Back
Top