Even voorstellen Arjan en Sytze

Welkom!

Geen expert, maar ik vermoed dat je met een Skilled Work Regional Vis (491) niet in Melbourne mag wonen en werken:
"A visa for skilled people nominated by a state or territory government to live and work in regional Australia" (zie Homeaffairs website )

Opties zouden een andere staat kunnen zijn waar je wel in de grote steden mag wonen en werken (SA, NT, TAS, bijv).
OF twee jaar wonen & werken in regionaal Victoria en dan voor een permanent visum gaan, waardoor je dan (dus na die paar jaar) wel in Melbourne zou mogen wonen & werken.

Visa4You zal jullie ongetwijfeld adviseren over de beste optie qua visum.

Veel succes en hou ons op de hoogte!
Dankjewel Beepmeep, we houden jullie op de hoogte. Er is ook nog een kleine kans op een 190 visa, waarmee we wel naar Melbourne zouden kunnen. Echter, moeten we ons ook op andere gebieden gaan oriënteren, mocht het toch een 491 worden. We gaan het zien :)
 
Hooi!

Succes alvast. Ik ben na 5 jaar eindelijk uit de visumellende als nieuwe citizen, maar PR gaat gelukkig veel sneller. Hoop dat het assessment nu wel slaagt.

Er zijn meerdere Melburnians hier, maar de enigen in die stad die regelmatig op deze site zitten zijn @Thijsvr en ikzelf. Vragen? Brand los. En vergeet niet om een beetje te genieten van het proces!
Dank voor je fijne aanbod, wanneer we weten of het Melbourne wordt komen we waarschijnlijk bij je terug met inhoudelijke vragen.
 
Hoi en welkom!
Leuk om jullie verhaal te volgen, mijn vriend en ik hebben de afgelopen twee jaar hetzelfde pad geprobeerd te bewandelen bij Visa4You (hij is ook fysio) maar na afkeuring van zijn diploma/andere documenten hebben we besloten voor een ander pad te kiezen, namelijk studenten visum en hij wil onshore toetsen doen om alsnog zijn registratie te behalen. Ik zal duimen voor goedkeuring van jullie pakket aan papierwerk!!

Het klopt dat je met het 491 visum officieel niet in Melbourne (maar ook Sydney, Perth en Brisbane) mag wonen. Wel in Adelaide, Darwin en ik dacht ook Gold Coast en Sunshine Coast. En uiteraard meer regionaal gelegen plekken. Als je googelt vindt je lijsten met postcodes waar je wel mag wonen! Wat ik begreep van V4Y is dat het vaak niet gecontroleerd wordt dus dat het in de praktijk wel voorkomt, maar als je na dit visum voor een PR wilt gaan ben je de sjaak en krijg je waarschijnlijk geen volgend visum.

Veel succes en hopelijk krijgen jullie snel goed nieuws! Groet, Nadia
Dankjewel, jullie ook veel succes!
 
Hi heren,

Nu ook hier officieel welkom (ja ik ben “het zusje van” 😉)
Ik hoop dat jullie binnenkort positief nieuws krijgen wat betreft de skills assessment.

Als het goed is ben ik juni-juli in Nederland en een bezoekje aan Utrecht zit zeker in de planning (mijn broer en nichtjes zijn volgens mij al een avondje BodyTalk aan het plannen). Mochten jullie een drankje willen doen om ervaringen/tips uit te wisselen dan hoor ik het wel!

Succes met het verdere traject
Heey wat leuk om van je te horen! En leuk om tzt wat af te spreken! We hebben contact via Facebook
 
More potential Melburnians! Altijd goed. Het is inderdaad de leukste stad ;)

Ik weet niks over visums helaas, maar succes met het proces!
Hoi Thijs, leuk dat jullie een plekje in de stad kunnen hebben bemachtigen, je leest vast nog wel of dat ons ook gaat lukken. We kunnen vast ook iets over jullie ervaringen vinden en leren op dit forum :up:
 
Hi Arjan en Sytze!

Wat een mooie plannen! Ik weet dat in maart de regio’s voor het regionale visum zijn aangepast, maar Sydney, Melbourne en brisbane zijn sowieso off limits voor 491 houders. Je zou even op de postcode lijsten moeten kijken tot hoever de buitenwijken ook meegeteld worden.

Wij komen ook uit Utrecht en hebben een 491 visum gelodged voor Queensland. Inmiddels wachten we al 25 maanden op een grant, poeh 😓.

Visa4you helpt ook ons met de aanvraag.

Als je vragen hebt, laat het me weten. Of als jullie een keer lekker over de Australië dromen willen kletsen is een live bakkie koffie ook zeker mogelijk in ons stadsie. Leuk!

Groet Karen en Jeroen
Dag allebei, wat heftig zeg al 25 maanden. Wat doet het met jullie om in de wachtstand te staan? Of is dat iets om een keer met een bakkie koffie te bespreken? We sturen wel even een PB'tje of stuur ons er een :up:
 
Geen idee of jullie dit al gehoord hebben, maar wellicht voor jullie ook interessant dat de APC Nederland heeft toegevoegd aan de FLYR lijst per 22 mei! Dat betekent dat je ook via een andere pathway de registratie kunt krijgen! Je kunt remote een theorie toets doen (die schijnt wel pittig te zijn) en nog een aantal andere vrij simpele toetsen. Daarna krijg je de registratie vrijwel direct en kun je dus door met de 491/190 aanvraag!
 
Je 482 TSS is een short of medium term visa. Ik zou dus heel erg voorzichtig zijn dat je 491 (wat perm is) niet als gunstiger wordt gezien. Als dat het geval is loop je het risico dat je baan waarvoor je een 482 hebt als sneeuw voor de zon verdwijnt.

De achtergrond is simpel. Een werkgever tekent een agreement die hem het recht geeft om te sponsoren. Daar zit een audit element in. Dus als jij je 482 inruilt voor een 491, dan verwacht de wetgever dat je werkgever dit weet (want audit) en dat hij aangeeft aan immi dat de sponsoring stopt.

Ik zou met een 482 TSS direct met je werkgever overleggen en zorgen dat ze het proces voor een 186 starten. Dan ga je van non-regional short term naar non-regional perm. En cancel je 491 application als de werkgever je 186 wil starten. Anders, accepteer dat je regional moet zodra de 491 binnenkomt.

Nog een tip. Als de 186 aanvraag gedaan wordt krijg je een bridging visa totdat je 186 afgewezen of toegewezen is. Dit visum start op de einddatum van je 482. Je 491 is more beneficial dan een bridge, dus je raakt dan alles kwijt.
Super, dank je wel man, voor deze extra info. Ik was al wat verder gaan lezen, maar nu ik vandaag mijn ITA voor South Australia binnen heb kan ik dat ook weer staken. Maakt het leven weer iets makkelijker. En andere dingen om ons druk over te maken zeg maar 😄
 
Super, dank je wel man, voor deze extra info. Ik was al wat verder gaan lezen, maar nu ik vandaag mijn ITA voor South Australia binnen heb kan ik dat ook weer staken. Maakt het leven weer iets makkelijker. En andere dingen om ons druk over te maken zeg maar 😄
Sorry heren voor de "vervuiling" van jullie thread. Ik stop er meteen mee. 😇
 
Voor wie het leuk vindt... we hebben een kleine update. Niet een al te beste voor ons, helaas....

Ook de tweede skills assessment (de beoordeling van Sytze's studie Fysiotherapie) hebben we eind april afgewezen teruggekregen. De assessment body (Australian Physiotherapy Council) hanteert een lijst van 60 punten waar je allemaal positief op moet scoren. De 1e keer scoorden we op 7 punten niet goed. Dus: afgewezen. Deze 2e keer kregen we de assessment terug met slechts 3 rode kruisjes. Evengoed: afgewezen.

Eerlijk gezegd... we hebben toen eeeeven onze kennis van vloeken en scheldwoorden weer afgestoft. En nu is de blik weer op de toekomst.

Zo jammer alleen, dat je niet even kan bellen met zo´n APC-organisatie om te vragen: "Hoe kansrijk is onze aanvraag? Wat hebben jullie precies nodig? Gaat dit überhaupt eens lukken?". Dus we gaan ons met het visumbureau herpakken en - zoals het nu lijkt - toch maar een 3e keer proberen.

Hopelijk volgende keer beter nieuws!
 
Voor wie het leuk vindt... we hebben een kleine update. Niet een al te beste voor ons, helaas....

Ook de tweede skills assessment (de beoordeling van Sytze's studie Fysiotherapie) hebben we eind april afgewezen teruggekregen. De assessment body (Australian Physiotherapy Council) hanteert een lijst van 60 punten waar je allemaal positief op moet scoren. De 1e keer scoorden we op 7 punten niet goed. Dus: afgewezen. Deze 2e keer kregen we de assessment terug met slechts 3 rode kruisjes. Evengoed: afgewezen.

Eerlijk gezegd... we hebben toen eeeeven onze kennis van vloeken en scheldwoorden weer afgestoft. En nu is de blik weer op de toekomst.

Zo jammer alleen, dat je niet even kan bellen met zo´n APC-organisatie om te vragen: "Hoe kansrijk is onze aanvraag? Wat hebben jullie precies nodig? Gaat dit überhaupt eens lukken?". Dus we gaan ons met het visumbureau herpakken en - zoals het nu lijkt - toch maar een 3e keer proberen.

Hopelijk volgende keer beter nieuws!
Dat is balen! Maar inderdaad, een keer diep ademhalen en wat verwensingen uiten en nog een keer proberen. De aanhouder wint!
 
Voor wie het leuk vindt... we hebben een kleine update. Niet een al te beste voor ons, helaas....

Ook de tweede skills assessment (de beoordeling van Sytze's studie Fysiotherapie) hebben we eind april afgewezen teruggekregen. De assessment body (Australian Physiotherapy Council) hanteert een lijst van 60 punten waar je allemaal positief op moet scoren. De 1e keer scoorden we op 7 punten niet goed. Dus: afgewezen. Deze 2e keer kregen we de assessment terug met slechts 3 rode kruisjes. Evengoed: afgewezen.

Eerlijk gezegd... we hebben toen eeeeven onze kennis van vloeken en scheldwoorden weer afgestoft. En nu is de blik weer op de toekomst.

Zo jammer alleen, dat je niet even kan bellen met zo´n APC-organisatie om te vragen: "Hoe kansrijk is onze aanvraag? Wat hebben jullie precies nodig? Gaat dit überhaupt eens lukken?". Dus we gaan ons met het visumbureau herpakken en - zoals het nu lijkt - toch maar een 3e keer proberen.

Hopelijk volgende keer beter nieuws!
Maar een ideetje hè, maar de gedachte om eens andere bureaus aan te spreken? En gewoon vragen?
Bijvoorbeeld bij ons werd ook tot twee keer verteld dat we de assesment niet zouden halen en de moeite niet eens hoefde te doen. Het 3e bureau was ervan overtuigd dat het wel zou lukken en.... Inderdaad.
Het is maar een idee maar je weet nooit wat het brengt.
 
Voor wie het leuk vindt... we hebben een kleine update. Niet een al te beste voor ons, helaas....

Ook de tweede skills assessment (de beoordeling van Sytze's studie Fysiotherapie) hebben we eind april afgewezen teruggekregen. De assessment body (Australian Physiotherapy Council) hanteert een lijst van 60 punten waar je allemaal positief op moet scoren. De 1e keer scoorden we op 7 punten niet goed. Dus: afgewezen. Deze 2e keer kregen we de assessment terug met slechts 3 rode kruisjes. Evengoed: afgewezen.

Eerlijk gezegd... we hebben toen eeeeven onze kennis van vloeken en scheldwoorden weer afgestoft. En nu is de blik weer op de toekomst.

Zo jammer alleen, dat je niet even kan bellen met zo´n APC-organisatie om te vragen: "Hoe kansrijk is onze aanvraag? Wat hebben jullie precies nodig? Gaat dit überhaupt eens lukken?". Dus we gaan ons met het visumbureau herpakken en - zoals het nu lijkt - toch maar een 3e keer proberen.

Hopelijk volgende keer beter nieuws!
Nee! Wat balen!

Maar als je tussen poging 1 en 2 vier kruisjes hebt kunnen verwijderen, zullen bij poging 3 die laatste drie wel verholpen kunnen worden, toch?
 
Wat super balen, wij hadden dit vorig jaar en ik kan me helemaal verplaatsen in dat baal moment… gewoon k*t!

Zou het niet een betere optie kunnen zijn om voor de andere pathway te gaan? Dan hoef je slechts 1 theorie toets (remote vanuit NL) te maken en dan krijg je ook de registratie!

Succes en stay positive!!
 
Maar een ideetje hè, maar de gedachte om eens andere bureaus aan te spreken? En gewoon vragen?
Bijvoorbeeld bij ons werd ook tot twee keer verteld dat we de assesment niet zouden halen en de moeite niet eens hoefde te doen. Het 3e bureau was ervan overtuigd dat het wel zou lukken en.... Inderdaad.
Het is maar een idee maar je weet nooit wat het brengt.
Goed idee, dankjewel! In dit geval was het niet het bureau dat ons afwees maar de APC. Maar eerlijk gezegd heeft het bureau het dus ook niet helemaal goed ingeschat en steeds (bleek achteraf) incompleet helpen opsturen. We weten niet hoeveel je van een bureau mag verwachten,
maar er zijn nog wel een paar puntjes die nog beter kunnen. Het zijn sympathieke mensen met veel inhoudelijke kennis, maar daarmee alleen komen we er nog niet. Dit is dus zeker het overwegen waard. Welk bureau gebruikte jij destijds? Of is dat iets voor DM? Thanks!
 
Goed idee, dankjewel! In dit geval was het niet het bureau dat ons afwees maar de APC. Maar eerlijk gezegd heeft het bureau het dus ook niet helemaal goed ingeschat en steeds (bleek achteraf) incompleet helpen opsturen. We weten niet hoeveel je van een bureau mag verwachten,
maar er zijn nog wel een paar puntjes die nog beter kunnen. Het zijn sympathieke mensen met veel inhoudelijke kennis, maar daarmee alleen komen we er nog niet. Dit is dus zeker het overwegen waard. Welk bureau gebruikte jij destijds? Of is dat iets voor DM? Thanks!

Je mag van het bureau verwachten dat ze het compleet opsturen en dat ze dat controleren. Daar zijn ze nota bene voor. Inhoudelijk kunnen ze het niet beoordelen, hoewel ze ook daar wel wat sturend in kunnen zijn "Zou je dit iets anders kunnen omschrijven - niet liegen uiteraard".
 
Back
Top