´Lift´ partner mee bij ´skilled-visum' of is aanvraag dezelfde procedure?

Marika

XPdite Sponsor
Hi,

Zoals gezegd: ´Lift´ je mee als je partner een ´skilled- visum´ gaat aanvragen, of moet je zelf precies hetzelfde proces doorlopen. En zo niet, hoe doe je dan een aanvraag, en wat zijn dan de te nemen stappen. En je kinderen? Of blijkt dit allemaal vanzelf gedurende het proces? Ik wil het namelijk ook een beetje begroten..

groetjes,

Marika
 
Marika,

Hangt er een beetje van af. In ons geval: ik ben hoofdaanvrager, maar mijn ega is degene wiens beroep ze daar nodig hebben. Dus: hij moet vanalles doen om aan te tonen dat hij dat beroep heeft en ik mag achteruit hangen. Kosten: assessment (hangen af van welke instantie jouw assessment doet), visumaanvraag, gezondheidsonderzoek voor hele gezin, VOG voor volwassenen. Daarbij komen nog kosten voor allelei gemeentelijke papperassen zoals geboortebewijzen e.d., diploma's vertalen, gecertificeerde kopieen, couriers services, evt. migratieagent, pasfotoos.
kortom: het proces wat je als meelifter doorloopt is nagenoeg hetzelfde alleen je geen assessment te doen.

Volgens mij was dat 't ongeveer,

Good luck!
 
Hoi Marika,

In onze situatie ben ik de hoofdaanvrager en lift mijn vriend mee. In ons geval zijn alleen mijn papieren van opleiding door de assessment gegaan, alleen mijn diploma's laten vertalen en beedigen, en heb ik ook de aanvraag voor (in ons geval) de sponsorship voor SIR 495 zelf gedaan. Ik heb voor deze aanvraag enkel zijn gegevens moeten invullen omtrent huidige situatie,beroep, reizen, etc.

Maar, verder moesten zowel ik als hij alles doen en dus ook betalen:
IELTS, Medicals, geboortecertificaat, pasfotó's, paspoortcopieen, bewijzen van mijn en zijn ouders omtrent onze relatie, allebei Form 80 invullen, VOG, Medicals etc

Je betaald echter aan DIAC maar 1 x de fee van AUD 1990,00 omdat je gezamenlijk aanvraagt met 1 hoofdaanvrager. (dit geldt ook als je kids hebt, mits het op dezelfde aanvraag gebeurd).

Als je het proces stap voor stap doorloopt (altijd beginnen met assessement van je opleiding en beroep) dan wijst het zich van zelf.

Ik hoop dat ik je hiermee iets verder heb geholpen!!  (In Booklet 6 vind je alle informatie en de juiste volgorde)

Suc6!!    :up:


Aussiegirl
 
Hardstikke bedankt voor de antwoorden, helemaal duidelijk!

Alleen, Aussiegirl: wat houdt sponsorship in ( SIR 495), is dat als je via werkgever gaat? Moet je dan ook alles zelf regelen/betalen?
En als dit wat anders is weet iemand anders dan waar je meer info. kan vinden over de procedure als je via werkgever ( bijv. baan vanuit hier geregeld) hoopt te gaan.

groetjes,

Marika
 
Hoi Marika,

Het SIR visum 495 is een tijdelijk visum voor drie jaar en je moet gewoon zelf alles betalen. Je wordt dan gesponsord door een staat en er wordt van je verwacht dat je in die staat gaat wonen (in een regionaal gebied) en werken, het liefst in het beroep dat je op je SIR aanvraag hebt ingevuld. Heeft dus niets te maken met sponsorship door een werkgever. Hoe zo'n sponsorship eruit ziet weet ik niet maar er zijn vast mensen op dit forum die je daar een antwoord op kunnen geven.

Succes,
Erna
 
HI Marika en Erna,

Klopt helemaal wat Erna zegt. We krijgen (als het goed is) een temporary visa voor 3 jaar, daarvan moeten we 2 jaar in die staat (SA) wonen, waarvan 1 jaar in die staat gewerkt hebben. Na twee jaar kun je een permanent visum aanvragen.

Via een werkgever ligt het volgens mij aan welke afspraken je zelf maakt met je werkgever wie wat gaat betalen. (Heb ik van een vriendin gehoord die ook via employee sponsorship wil gaan).

Er zijn dus vast mensen die het weten, en gebruik anders de search button voor meer info!!

Succes!

Aussiegirl
 
Back
Top