1,5 jaar naar australie zonder officieel visum.....

inkie

New Member
:cool: :cool:hallo,
ik wil 1,5 jaar naar australie gaan om te reizen maar ook om wat te verdienen. ik ben grafisch ontwerper en zal daarom niet voor een skilled visumin aanmerking komen. Plan is om 'gewoon' een half jaar visum aan te vragen. Lekker go with flow, beetje werken (zwart dus) en daarna weer wat reizen. Ik wordt een beetje moedeloos van al die officieele documenten, het moet toch ook wat minder gecompliceerd kunnen. Na 6 maanden een weekje naar Bali en dan opnieuw een visa voor half jaar aanvragen. Is dit niet erg realistisch??
Of een beter manier. Ik stel het zeer op prijs als iemand de moeite neemt om serieus in te gaan op mijn 'topic'. In wil in september 2008 gaan.  :up: :up: 

Hoi
Ik weet niet precies wat de mogelijkheden zijn om het op deze manier te doen. Ik denk dat het niet voor niets zo gecompliceerd is om een visum te krijgen waarop je mag werken in een werkveld waar je in NL diploma's voor hebt. De eisen zijn helder; je moet een beroep hebben waar behoefte aan is, gezond zijn en de taal spreken. (Of een grote zak geld meenemen :wink:)

Australie is in mijn mening niet het land waar je graag illegaal werkend gevonden wilt worden. Gezien alle regelgeving voor immigranten en de eisen waaraan we moeten voldoen. Als je niet wordt 'gesnapt' is het vast wel te doen, maar als het wel mis gaat op deze manier denk ik dat het je onmogelijk word gemaakt om in de toekomst nog Australie in te komen.

Ik ben het met je eens dat het een hele gecompliceerde procedure is maar aan de andere kant is het ook een hele goede manier om de markt te beschermen.
Ik snap je overwegingen heel goed om het op deze manier te doen maar ik kies er zelf niet voor. Zeker als je pas in september weg wilt gaan denk ik dat het wel een goed idee is om eerst eens te kijken wat de 'legale' opties zijn.

Succes
Anne

Hiya Inkie

Klinkt allemaal wel heel prettig uiteraard "go with the flow"  :smile: :smile: Maar in de praktijk valt dat soms best wel een beetje tegen. Tenzij je inderdaad die back-up grote som met geld achter de hand hebt.
beetje werken (zwart dus)
Je begeeft je toch een beetje op glad ijs ben ik bang....zeker als je je eventueel in de toekomst hier voorgoed wilt vestigen. Kom je niet in aanmerking voor een Working Holiday Visa??

Succes in ieder geval
Syl

Het ligt er ook aan wat voor een werk je wilt doen. Met zwart werken zijn de opties een stuk kleioner, omdat niet iedereen er aan begint iemand zwart te laten werken. En er zit inderdaad een risico aan. Mochten ze erachter komen, dan kan het zijn dat je Australie (voorlopig) niet meer in kunt, maar ik weet niet precies hoe dit zit. Ik geloof dat Australie hier wel redelijk streng in is.

Ik zal serieus reageren: Niet aan beginnen.

Ik zag laatst iemand op "Border Patrol" (een Australische show over het wel en wee van de douane) die ook een zelfde idee als jij had. Op het vliegveld (Sydney geloof ik) aangekomen, kon hij niet aantonen wat hij precies in Australie kwam doen....(want "hij zag wel wat ie ging doen"....beetje reizen...beetje werken....) Hij kon gelijk weer rechtsomkeer maken.

Waarom ga je niet voor een working visa?

een working visa?

help is dat dan weer iets anders dan een skilled visa?
nog even een toevoeging:
ik kom niet meer in aanmerking voor working holiday visum (ben 42) en ik heb een test gedaan voor skilled visa maar daar haal ik niet genoeg punten.
Ik wil samen met mijn partner gaan, hij is kok en komt wel in aanmerking voor een skilled visum. Misschien schept dit een ingang, het is zo lastig te bepalen wat wijsheid is, zoveel keuzes. Ik hoef niet te werken per se. ik kan (hopelijk) ook met internet verbinding een deel van mijn opdrachten in Australie doen. Ook hier weet ik niet hoe daar mee om te gaan. Ik zit ook wel te denken om eens een afspraak met een gespecialeerd buro te maken, maar hier vond ik ook zoveel informatie, stapje bij beetje moet het toch duidelijker worden.

[/quote]

sorry, ja ik bedoel een working holiday visa.

Velen onder ons lopen in eerste instantie ook tegen dit probleem aan: Er is gigantisch veel informatie. Waar moet je in hemelsnaam beginnen?

Als je partner wel voor een visum in aanmerking komt kan je met hem 'meeliften'. Neem alle tijd voor de voorbereiding en soms is dat een paar jaar.

(Mooie foto's op je site trouwens!)

Back