1 kus of 3 kussen?

Nynke

New Member
Nou? Wat is ieders voorkeur? Persoonlijk heb ik die 3 kussen op de wang altijd vreselijk gevonden. Vooral zo'n rondje de kamer langs, met ooms en tantes die je al jaaaaren niet meer gezien hebt. Ik vind dat ze in NL ook 1 kus moeten introduceren. SMAK SMAK SMAK  :egg:
 
Hoi,

Mijn idee is in Australië een persoon die je aardig vind 3 kussen, daarbij vermelden dat we het in Nederland zo zijn gewend.
Terug in Nederland de persoon die je eigenlijk niet wil kussen, 1 kus en vermelden dat jij jezelf dit in Australië hebt aangeleerd.

En trouwens ik slaap gewoon op 1 kussen.

groeten Wim
 
Leuke vraag. Ik persoonlijk vind een kus genoeg. Hier in Australie is het gelukkig al een kus. Ja en in Nederland pas ik me gewoon weer aan met 3 kussen. Veel te moeilijk om het iedereen af te leren omdat ik dat zou vinden. Dan is het gemakkelijker om gewoon in Nederland 3 kussen te geven.

Groetjes Jojo.   
 
Hi

Ik ben net terug vanuit Nederland en ja 3 kussen.  Ik was op het 50jarig huwelijksfeest van mijn ouders en heb dus 100 keer 3kussen gehad plus de nodige omhelsingen! (Ben al een tijdje in Oz)  Mijn dochtertje (9)echter vroeg, na de 4e keer 3 keer gekust te zijn door voor haar vreemde mensen,  waarom al die mensen haar nu kuste???Het was toch Oma en Opa's feest!  Dus zij zei, ik wil geen kus meer.

Hier inderdaad 1 kus.  Makkelijk

Sidonia
 
Zoen en een knuffel doen ze hier. Bij vrienden dan. Bij vreemden of kennissen is het meer "hello, how are you?" en verder niks.
 
Hi Amoz,

:eek:fftopic: Leuk je weer "online" te zien.
How is little Hylke doing?

Krijg ook altijd reacties over die drie kussen van familie in Oz, vinden ze wel leuk en herkenbaar wij krijgen er altijd drie en de rest altijd maar eentje.
maar als we eenmaal Down Under zijn vind ik een ook wel genoeg, hoor!

Mariette
 
Ik doe als Wim. Alhoewel ik het toch over het algemeen bij 1 kus hou - tenzij ik per ongeluk aan de tweede ben begonnen. Dan maskeer ik mijn flater door er 3 Nederlandse van te maken :-D

Zoals ik in het andere draadje al zei; ik krijg vaak ook een hug van onze mannelijke vrienden, nog meer dan van de dames.

Overigens, ik slaap op m'n rug zónder kussen, maar mét wanneer ik op mijn zij lig.

Brengt me trouwens op een ander onderwerp; de kussens hebben hier een andere maat. Dus tip voor de nieuwe binnenkomers, jullie slopen zijn te groot!

Ireen
 
Het liefst doe ik helemaal geen kussen, tenzij ..... Dit stamt uit de tijd van nieuwjaarswensen op het werk - ja ook die ettercollega viind het dan nodig om drie kussen te geven brr. En ontwijkingstactieken werken niet altijd want als ze zien dat je die spettercollega wèl kust berg je dan maar.

Nog iets anders - als je dan besluit die kussen te doen, aan welke kant begin je dan? En wat als de andere de andere kant kiest? Embarrassing!  :oops:
 
zullen we dan afspreken dat als we nog kussen iedereen LINKS begint!!!! (waarom links? geen idee!)
 
OK, dat kan ik makkelijk onthouden... we rijden hier links, we stemmen links, dus we kussen ook links  :wink:
 
moeilijk ik kom uit een fam waar niet zo rijkelijk gezoend word en mijn schoonfam ook niet hoe zoek ik het uit :lol:.
als ik de mensen niet ken op een verjaardag dan hou ik gewoon wat afstand en dat lukt meestal aardig
persoonlijk vind ik 1 zoen genoeg het is toch raar (ik vind het raar) mensen die ik niet ken om die drie keer te zoenen maar de ene fam is de andere niet .
het is ieders vrije keus maar soms kom ik ook niet onder die drie kussen door  :grin: :lol:maar goed dat overleef ik ook wel weer  groetjes auktje
 
[quote author=Eerainuh link=topic=6816.msg85840#msg85840 date=1175143750]
Overigens, ik slaap op m'n rug zónder kussen, maar mét wanneer ik op mijn zij lig.
Ireen[/quote]

Wordt jij dan 'snachts wakker om een kussen te pakken als je op je zij gaat liggen? Heb je ze naast je bed of zo? :evil: :grin:

Rene
 
[quote author=Eerainuh link=topic=6816.msg85840#msg85840 date=1175143750]
Brengt me trouwens op een ander onderwerp; de kussens hebben hier een andere maat. Dus tip voor de nieuwe binnenkomers, jullie slopen zijn te groot!
[/quote]

:grin: Ja goeie Ireen! Wij hebben onze eigen kussens meegenomen! Dus mijn moeder stuurt me soms kussenslopen van de HEMA!  :grin:
 
Ben nog steeds aan het proberen de HEMA in OZ te krijgen.
Ze gaan nu wel over de grens, Duitsland, Frankrijk, etc.
Maar ja dat is natuurlijk niet goed genoeg voor ons :wink:

Mariette
 
Rene; ja, sinds we een nieuw, heel zacht matras hebben, hoef ik geen kussen wanneer ik op m'n rug lig. Maar ik 'zet' 'm aan het hoofdeinde, zodat ik 'm zo onder m'n hoofd kan trekken wanneer ik op m'n zij ga liggen.

Jeutje, wat een huiselijke details!! :-D

Lin, op een gegeven moment ga je tóch over naar de Australische maat, als je een nieuw kussen nodig hebt, en dan zit je met al die slopen waar dat kussen in zwemt! En ik heb nog 's gemeten, maar mijn Australische kussen is groot genoeg voor mijn hoofd. En ik heb toch een average maat hoofd. Echt!... :)

Heb trouwens wél een nieuwe lading washandjes onlangs over laten komen. (Ik heb geen naaimachine, anders zou ik die facial towels wel even dichtstikken). Steve vindt ze ook fijn om te gebruiken. Die heeft altijd zo'n warrig fluffy ding gebruikt die na een tijdje uit elkaar valt. Nee, doe mij maar de washand! Of haswand, zoals ik ze noem :)
 
Ik dacht dat ik vreemd was door te vragen of Paradontax in AU te krijgen was en nu worden hier zelfs washandjes uit NL overgestuurd :p! Trouwens een tip, voor babies zijn wel washandjes te koop! Zelf gebruik ik inderdaad van die facewashers.

1 kus, Nynke
 
Als iedereen hier nou de HEMA gaat mailen dat ze vooral in Australie filialen moeten openen, wie weet lukt dat dan ;)
Wij nemen ook zeker onze eigen kussens mee en nu ik weet dat de maten anders zijn, zal ik van te voren een voorraadje inslaan ;)

Ik doe hier altijd wel 3 kussen, maar eentje is ook goed hoor. Alleen zul je in het begin denk ik wel wat embarrasing moments hebben in Oz ;)
 
De kussens hier zijn echt niet te klein hoor! En je emigreert, dus wat moet je nog met N'landse kussens, denk ik dan maar zo :)
 
Ik heb een paar ongelovelijke heerlijke kussens hier gekocht, met van die magneetjes erin.
Of je het moet geloven of niet, ze slapen heerlijk.

Groetjes Erna
 
Ok die onthouden we, lekker doorslapen zou wel weer eens van pas kunnen komen.
Hebben ze ook een naam?

Mariette
 
Back
Top