12 maanden eis, advies????

ypjjansen

New Member
Hoi allemaal,

In januari vertrek ik naar Australie om daar met mijn vriend te gaan samenwonen. Ik ga op basis van een WHV en heb in totaal dus 12 maanden. Probleem is... we gaan naar Perth maar zullen niet per direct een huis hebben. Gaan eerst naar zijn ouders en willen eigenlijk ook nog misschien een maandje gaan reizen.

Zullen dus wel bij elkaar zijn, maar geen gezamelijk huishouden (tenzij de achterbak van een busje als een huishouden gezien wordt  :wink:)

Is hier een oplossing voor??

Groetjes Yvonne

heb hier niet zoveel verstand van, maar.....

als je kunt aantonen middels foto's, verschillende plaatsen over een bepaalde periode, brieven, mails kom je volgens mij al een heel end.....

kijk ook een onder search naar dit onderwerp, een aantal forumleden hebben hetzelfde gehad hoe hun relatie te bewijzen...

Succes en veel plezier! Sab

1 van de 1e dingen die ik als ik jou was zou doen is meteen een gezamelijke rekening nemen (als je die nog niet hebt...). Daarnaast alle post aan jullie beiden bewaren, en ook post aan jouzelf, is bewijs dat jullie samen hebben gewoont op 1 adres. Daarnaast alles bewaren van gezamenlijke reizen en foto's enzo als bewijs...
Ik heb ook eerst een jaar bij mijn vriend en zijn ouders gewoont, maar wij zijn aan het einde van t jaar getrouwd om ons visum te krijgen, alhoewel het ook mogelijk was geweest om ons visum te krijgen zonder te trouwen...

groetjes Anne Marie

Als je op een camping gaat staan en ze printen een bonnetje voor je uit, vraag dan of het op beide namen gezet kan worden.

Hoi Yvonne,

WHV is eventueel te verlengen naar 2 jaar als je 3 maanden ergens regional gewerk hebt!
Ter ifno mischien handig om te weten. nieuwe regel vanaf 01-11-05, moet je maar ff checken op DIMIA

groetjes Teuni

Alvast bedankt voor alle info zoverre!!

Wij zijn al 10 maanden samen geweest. Van deze tien maanden waren we er zes in Nieuw-Zeeland en 4 in Mexico. Ik ben nu weer net terug in Holland om wat geld te verdienen zodat ik terug kan naar Australie. Hij is nu weer in Nieuw-zeeland, ook om geld te verdienen om daarna naar Australie te gaan.

Ik zou direct met hem mee gegaan zijn als die mogelijkheden daar waren, maar je WHV kun je bv al niet vanuit daar aanvragen. Weet iemand of je deze 10 maanden kunt gebruiken (aantonen zal wel erg moeilijk gaan worden)?? Ik ben er zover maar vanuit gegaan dat het niet kan, maar het zou een misgelopen kans zijn!!!

Groetjes

Jeetje, wat een goed nieuws!!! Ben er stil van.... Hier nooit eerder een moment bij stil gestaan.

Super bedankt alvast, ben erg blij met jullie reacties.

Je kunt inderdaad echt op 100 manieren bewijs verzamelen. En als jullie al die maanden al samen zijn en alle e-mails etc bewaard hebt zou ik me niet zo druk maken. Inderdaad een goeie is gewoon meteen een gezamelijke spaarreking openen want dat kan direct en is goed bewijs. Als inkomsten hebt, doe het dan ook in die bank zodat je aan kunt tonen dat jullie samen doen met je geld, das een goeie!
Ohja en als vrienden en familie kaarten sturen naar je in Aus, vraag hen dan jou en je partners naam op het adres te schrijven. Oh en als jullie samen de ticket kopen en ieder een deel betaald zet dat dan op de rekening, mijn case officer zei dat dat heel goed was geweest! ( hebben wij helaas niet gedaan)
Oh en ook: als je je superanuation form invult zet je partener dan bij beneficiary. Case officer zei dat dat ook een goeie was, als je dan de aanvraag doet vraag een copie op bij je superanuation.

succes

das zeg maar je pensioenfonds. In australie kun je er een kiezen en als je gaat werken voor nieuwe werkgever moet je dat elke keer weer invullen.

ah ok, thanks! Ik dacht al zoiets, maar was niet zeker....

Tja, wij zijn nog (net) geen 12 maanden bijelkaar dus wij hebben maar besloten om te gaan trouwen. We maken zon grote stap nu dus we doen het maar gelijk goed! Scheelt ook weer dat we niet moeten aantonen dat we een jaar bijelkaar zijn..
Ik hoop dat ons bewijs goed genoeg is!
Groetjes
Marina

Eh, ja wel hoor. Trouwen alleen is niet meer genoeg.
Dan heb je nog steeds 12 maanden bewijs nodig. Je trouwboekje telt natuurlijk ook mee, maar is niet voldoende.

In augustus vertelde de migration officer nog dat je voor een fiancee visa geen 12 maanden bewijs nodig had.....
voor een spouse natuurlijk wel, maar we hebben 9 maanden om te trouwen

Oh op die manier. Ik ging voor een spouse visa. Ik dacht dat fiancee dan hetzelfde zou zijn.
Als je dan toch niet gaat trouwen, wordt je visum dan weer ingenomen?

ja je moet binnen 9 maanden trouwen anders kun je weer vrolijk (nouja, niet dan waarschijnlijk  :lol:)  terug naar NL.
Maar wij gaan in Maart 2006 trouwen dus "we wont waste any time!!".

Nee ik ben bang van niet, maar de meeste familie zit toch in Perth en zo te horen komt er een geleding xpdite leden dus het zal zich aan Nederlanders niet ontbreken haha!
:up:  :up:  :up:

Back