12 maanden samenwonen officieel of...

Pieter Naessens

New Member
Hello allemaal,

Ik zou binnen enkele maanden een spouse visa aanvragen.

We wonen nu ongeveer 6 maanden officieel samen (huurcontract woning). Daarvoor hebben we echter ook nog op 2 verschillende adressen gewoond, maar niet op officiële bazsis. Ik vroeg me af of we die periode ook kunnen laten meetellen of niet. Als dit wel kan zou ik mijn visum uiteraard vroeger aanvragen dan als we die periode niet mogen laten meetellen.

Dank voor jullie reacties alvast!

Pieter

Ja hoor, die kan je ook mee tellen, als je ten minste kan aantonen dat jullie ook in die periode samenwaren. (foto's, verklaringen van vrienden, etc)

Wij zitten (zaten) met het zelfde probleem, als je langer dan 12mnd bent ingeschreven op het zelfde adres is het geen enkel probleem. Helena woonde op haar zelf alleen en ik heb me toen daar ingeschreven en later hebben we samen een huis gekocht. De periode dat ik bij haar stond ingeschreven telde ook mee. Dus voor het aanvragen voor een visum zijn we al meer dan 3jr samen. Hoe het precies zit met de periode voor we samen gingen wonen of die ook mee telt dat weet ik niet, heb ik nooit uitgezocht want dat was niet meer van toepassing voor ons.
Succes met het vinden van je info,
Gr Pat

Ik heb zojuist precies hetzelfde gehad. Als je post hebt an beiden op hetzelfde adres in dezelfde periode is dat al genoeg.

Dank je wel voor jullie reacties. Denken jullie ook dat het OK is als we een verklaring laten afleggen waarin staat dat we wel degelijk op dat adres gewoond hebben? Want post aan elk van ons hebben we wel, maar niet aan ons beiden gericht (afzonderlijk wel dus).

Dank
Pieter

volgens mij is dat ook goed, want toen ik er mee bezig was heb ik wel zoiets gelezen. Wij hebben ook geen dingen die op bijde namen staan. Dus dat is wel goed genoeg dacht ik.

Back