Wij moeten, zoals de meesten, aantonen dat we 12 maanden werkervaring in een SOL beroep hebben. Zijn er specifieke dingen die in deze brief moeten staan?
Ik zat zelf te denken aan dat de volgende aspecten in die brief moeten komen:
- Periode dat je werkzaam bent in dit beroep
- titel van het beroep
- Categorie van het beroep (even benadrukken voor welke categorie het is )
- uitgebreide beschrijving van de werkzaamheden van dit beroep (zo gunstig mogelijk uiteraard, zonder te liegen).
- naam en ondertekening van je leidinggevende
- eventueel een referentie en een goed woordje. Misschien niet nodig voor het visum, wel handig voor een werkgever.
Is dat voldoende? Ik hoor graag jullie tips en adviezen of misschien een linkje naar het DIAC? Want daar kon ik niks over vinden helaas.
Het skill assessment wordt door de AASW gedaan, beoordeeld die ook de werkervaring? Hoe controleren ze of jouw werkzaamheden echt bij het beroep passen. In ons geval is het lijntje tussen Welfare worker en Social worker nogal dun.
Ik zat zelf te denken aan dat de volgende aspecten in die brief moeten komen:
- Periode dat je werkzaam bent in dit beroep
- titel van het beroep
- Categorie van het beroep (even benadrukken voor welke categorie het is )
- uitgebreide beschrijving van de werkzaamheden van dit beroep (zo gunstig mogelijk uiteraard, zonder te liegen).
- naam en ondertekening van je leidinggevende
- eventueel een referentie en een goed woordje. Misschien niet nodig voor het visum, wel handig voor een werkgever.
Is dat voldoende? Ik hoor graag jullie tips en adviezen of misschien een linkje naar het DIAC? Want daar kon ik niks over vinden helaas.
Het skill assessment wordt door de AASW gedaan, beoordeeld die ook de werkervaring? Hoe controleren ze of jouw werkzaamheden echt bij het beroep passen. In ons geval is het lijntje tussen Welfare worker en Social worker nogal dun.