15 punten d'r af als je geen partner hebt?!?!?!

Martien

New Member
Als alleenstaande moeder (al 11 jaar) wil ik mogelijk een Skilled Visa aanvragen. Da's nog een heel gedoe om aan zoveel mogelijk punten te komen, want wat het al op voorhand bijna onmogelijk maakt: ik heb géén partner, en dus krijg ik die 15 punten niet!!! :x

Waarom kent men zoveel waarde toe (lees: punten) aan iemand met een relatie? En zijn er mensen die met ditzelfde probleem te maken hebben? 15 punten ergens anders vandaan schrapen is nou niet echt gemakkelijk...

Help!!! :-(
 
Hey,

Die 15 punten worden je alleen toegekeerd als je familie hebt die jou wil sponseren. Nou goed, dit is de officiele tekst:

Points for relationship may be awarded if an applicant or their spouse has a relative who is an Australian citizen, a permanent resident or an eligible New Zealand citizen, and who is willing to sponsor them.

The applicant or their spouse must be related to the sponsor as either a non-dependent child, a parent, a brother or sister, or a niece or nephew.

Relationship
15 points
 


en anders kun je meer info vinden bij booklet 6

http://www.immi.gov.au/allforms/booklets/1119.pdf

Succes!!

Grtz Tanne
 
Ook....

maar bij de aanvraag van een skilled visa kun je inderdaad punten claimen als je partner ook aan bepaalde voorwaarden voldoet.....ik ken het probleem, ik wil namelijk ook alleen weg. Gelukkig ben ik nog jong genoeg zodat ik toch nog aan de 120 punten kom. Over 4 jaar zou ik dat ook niet meer redden ivm leeftijd.

Ik heb me er dus net zo over verbaasd als jij! Wordt je notabene nog gestraft ook omdat je geen relatie hebt, althans zo voelt t.....

Gr. Sab
 
Bij een skilled visa heb je het dan over 'slechts' 5 pnt!! Maar voor sommige wel de broodnodige 5 pnt om aan de 120 te komen!!
 
Echt?

Ik was ook in de veronderstelling dat je 15 punten voor je partner kon krijgen als je gaat voor de skilled independent...niet dat dat voor mij of martien wat uitmaakt.....

Want als je het lijstje invult voor jezelf kun je dat ook voor je partner doen, en dan kun je toch een optelsom maken waarbij je 15 punten op mag tellen? Of ben ik nu echt in de war met een ander visum.....

Gr. sAb
 
Sabien, volgens mij hebben wij die "relationship" allebei geïnterpreteerd als "punten voor het hebben van een partner". Nu ik alle opmerkingen even heb bekeken, en ook - opnieuw - dat "invullijstje" van booklet 6, begrijp ik dat het inderdaad gaat om 15 punten die verband houden met "familie"-relationship en dus niet "partnership"!

Nah, maakt nog niet echt uit voor ons, vrijgezellen, maar doet me wel goed nu te weten dat we niet achtergesteld worden!!!
 
Nou, ik ben getrouwd maar ik krijg die 5 punten ook niet hoor. Dus dat moet je niet te persoonlijk nemen...

Grtz Tanne
 
Het gaat inderdaad maar om 5 punten..... Al heb ik die als single hard nodig!
Ik ben nog net geen 30 maar doordat mij beroep slechts voor 50 punten op de SOl-lijst staat kom ik maar tot 105 punten in totaal. Met die 5 extra punten zou ik nog voor een SIR visum kunnen gaan, maar dat is nu zelfs niet mogelijk.  :-(
Maar ik geef niet op ik zie wel hoe maar een visum zal ik krijgen (hoop ik).
 
Ik krijg die punten ook niet hoor ik val ook niet binnen de SOLnormen. :-(
Het is dus niet zo dat je extra pech hebt omdat je alleen wil emigreren (en dus geen partner hebt voor extra punten.)

Groetjes,
Marjon
 
ja inderdaat zo simpel is het niet. Ik ben getrouwd en krijg geen extra punten. Je partner moet eerst aan verschillenden eisen voldoen, wil je die extra punten krijgen. 
 
niet EXTRA pech, maar het ZOU je wel aan een broodnodige extra 5 punten KUNNEN helpen voor een SIR of independent.........Ik vind het wel discriminerend....
 
[quote author=henriette link=topic=1813.msg21112#msg21112 date=1121808789]
Ik vind het wel discriminerend....
[/quote]
:-D nou nou,... moet dat gelijk zo vel... Ik begrijp je irritatie wel hoor :up: Maar eigelijk is het heel eerlijk. Zoals ik al eerder zij je partner moet aan bepaalde eisen voldoen. 1 van die eisen is dat zij of hij een beroep moet hebben die op de SOL of MODL lijst staat en daar voor natuurlijk ook een positief asses moet krijgen van de skill assessment authorities. Met anderen woorden zij of hij gaat of kan in ieder geval net zoals de hoofd aanvrager een beroep gaan uit oefenen die ze hard nodig hebben in Australië. Dus dat is zeker meer dan die 15 punten waard dacht ik zo. Om nog maar niet te beginnen over de extra moeite en kosten die het met zich mee brengt. Zo ver ik weet hebben ze bij de TRA oid niet een twee halen een betalen mentaliteit :lol:

Groetjes
 
Ik wilde niet fel overkomen hoor.....en ik begrijp ook wel dat die 5 punten alleen maar worden toegekend als er een SOL beroep aan vast hangt. Maar het is gewoon al zoooooooo moeilijk om 120 punten bij elkaar te krijgen terwijl je werkervaring hebt en goed opgeleid bent, dat je je wel eens afvraagt wat voor mensen ze eigenlijk willen hebben....
En als ik (en met mij ook anderen) die 5 punten zou kunnen krijgen voor het feit dat we een partner met een assessed sol beroep hebben, dan zou dat ons verschrikkelijk helpen. Ik wou dat ik kon gaan emigreren met iemand anders, want eerlijk is eerlijk, het is best een drempel om helemaal in je eentje opnieuw te beginnen. Ik zou dat graag willen delen!

Iedereen heel veel succes!
 
Hoi Henriette

Misschien wist je het al en ook weet ik alle details niet maar je kan 5 punten extra krijgen als je kan aantonen dat je heel je Hogere opleiding in het Nederlands heb gevolgd. Hopelijk heb je er wat aan :up: Ik geloof dat Maluka hier van het forum dat heeft uit gezocht. Ja kan hem eventueel een PM-etje sturen
gr. en succes
 
Ik las al mee (hetzij wat laat), maar het is idd zo dat als je van je opleidingsinstituut (HBO of Universitair) een bewijs kan krijgen (gewoon een brief op officieel briefpapier) dat je de gehele opleiding in het Nederlands is onderwezen, dan krijg je 5 punten voor de "Community Language". Er zijn 3 manieren waarop je deze 5 punten kan claimen. Het is wel een OF OF situatie en niet een EN EN.
Je krijgt dus OF 5 punten voor de community language, OF 5 punten als je een X-bedrag mee kan nemen OF (en deze moet ik je tegoed houden, heb zo ff geen tijd om Booklet 6 door te zoeken, maar daar staat het in)...
 
Bedankt voor de tip. k weet het.....
Ik heb nu staan:
beroep: 50
leeftijd: 25
engels: 20
community language: 5
werkervaring: 5

Nou, dat was ie dan............iemand nog ideeen om er meer bij elkaar te sprokkelen (afgezien van studie voor accountant dan, want ik heb nu die weg maar bewandeld. Dan heb ik 60 punten beroep en kom ik aan 115 plus hopelijk extra punten ivm MODL. Daarom ben ik ook zo bang dat accountant van MODL afgaat, want dan heb ik nog maar 115 en kom ik NOOIT aan de 120 omdat ik ook binnenkort weer 5 punten verlies qua leeftijd....) Vandaar ook mijn gezucht over die 5 puntjes spouse...zou mij de onzekerheid over de MODL lijst wegnemen....

toffe site is dit, kan met al mijn vragen en frustraties terecht!
 
Helaas, ik kan niet meer puntjes voor je bij elkaar sprokkelen....

Ook al zou je nu je "spouse" aan de haak slaan, dan nog krijg je 5 punten minder, omdat je weer minimaal een jaar een relatie moet hebben (aantoonbaar)....

Goed (ik sluit nu af...mijn laatste minuut van mijn laatste werkdag bij mijn huidige werkgever is ingegaan. Ik ga nu Annemiek ophalen van het station en dan nog het officiele gedeelte op het bedrijf)
 
Back
Top