160 orka's spoelen aan in Australië

Bacchus

XPdite Hero
Voor de kust van de Australische stad Perth zijn 160 orka's aangespoeld. Lokale media meldde dat toestand van de walvissen snel verslechtert. Zeker één orka is om het leven gekomen. Honderden vrijwilligers proberen inmiddels om de beesten te redden.

De lokale autoriteiten hebben de hulpverleners gewaarschuwd dat ze moeten oppassen dat ze niet onderkoeld raken. Waarom de zwaardwalvissen zijn aangespoeld is niet duidelijk. Hoe de beesten weer terug naar zee moeten worden geduwd weet men ook nog niet. [bron: fok.nl]
 
Ik snap dat soort dingen nooit, hoe komt het nou in hemelsnaam dat zo'n beestje opeens besluit samen met zijn 159 broeders en zusters aan wal te gaan??????????????????????? Weet iemand waar dit mee te maken heeft misschien?

Grtz Tanne
 
Het water van de oceanen worden op sommige plekken warm of koud, daardoor raken de walvissen, orka's etc in de waar, want ze weten niet meer of zij naar links of naar rechts moeten, hun automatischpiloot werkt niet meer

gr

Citavm
 
Volgens mij had het te maken met het magnetische veld die om de aarde loopt. En onder invloed van zon (meen ik) kan het magnetische veld aangepast/verstoord worden.
 
Dit staat op de National Nine News website: "Hundreds of rescuers have helped return 74 stranded whales to the sea south of Perth, but one of mammals has died, authorities say"

Ze zijn dus (voorlopig) gered!  :up:
 
Ik heb een keer een reportage op TV gezien waar een groep dolfijnen waren aangespoeld. Diezelfde dag bleken er oefeningen te zijn geweest van de marine, en er dus veel gebruik werd gemaakt van sonar. Dit schijnt dermate erg te zijn geweest dat het de dolfijnen letterlijk uit het water joeg, omdat het erge pijnen veroorzaken zou in hun hersenen. Ze hebben naderhand de boel opengesneden en daar uit bleek dat er allerlei bloedingen veroorzaakt waren...

Zou dit er mee te maken kunnen hebben?
 
[quote author=Martien link=topic=1845.msg17102#msg17102 date=1117706205]
de dolfijnen letterlijk uit het water joeg, omdat het erge pijnen veroorzaken zou in hun hersenen. Ze hebben naderhand de boel opengesneden en daar uit bleek dat er allerlei bloedingen veroorzaakt waren...
Zou dit er mee te maken kunnen hebben?
[/quote]

Jeetje dat is echt triest, zeg !  :-o

Ik weet het niet maar ik denk vaak wel dat de invloed van de scheepvaart op het maritieme leven groter is dan 'men' laat blijken... :oops:
 
Pff, die Fok.nl.... :roll:

Ik heb net het LOKALE nieuws gezien....  :p

100 FALSE killer wales(dus niet orka's, meer een soort dolfijn), zijn aangespoeld bij Busselton(300 km ten zuiden van Perth). Een groep van 60 bij het centrum, en 40 verder op.

Na 8 uur hebben ze ze terug in de baai gekregen, er is er maar 1 overleden(dat is heel goed).
Dit is de tweede keer in 2 maand bij Busselton(vorige keer ongeveer 20, andere soort walvis, ongeveer 4 overleden).

Het is dus redelijk goed afgelopen! Autoriteiten houden ze nu vanacht wel in de gaten.
:)
 
[quote author=Simone link=topic=1845.msg17114#msg17114 date=1117716743]
Pff, die Fok.nl.... :roll:
[/quote]

Ach die domme Nederlanders ook, kunnen ook niets  :lol:
 
[quote author=Simone link=topic=1845.msg17114#msg17114 date=1117716743]
Na 8 uur hebben ze ze terug in de baai gekregen, er is er maar 1 overleden(dat is heel goed).[/quote]

Dat valt gelukkig weer mee!!

:)
 
[quote author=Bacchus link=topic=1845.msg17135#msg17135 date=1117723850]
[quote author=Simone link=topic=1845.msg17114#msg17114 date=1117716743]
Pff, die Fok.nl.... :roll:
[/quote]

Ach die domme Nederlanders ook, kunnen ook niets  :lol:
[/quote]
he he  :evil:


Update: ze zijn nog allemaal in zee.

Die ene die dood ging was al ziek waarschijnlijk, en dat is waarom ze misschien aangespoeld zijn.

:)
 
misschien zijn die dolfijnen nog helemaal niet zo gek, wij willen toch ook met z'n allen naar Australie, kost wat kost. Dus waarom zouden die dolfijnen dat niet willen :wink:
 
Back
Top