175 aanvragen terwijl in Australie

Elisa

New Member
Hallo allemaal!

Ben het forum al een tijdje aan het doorspitten maar kom er helaas niet uit :-(.
Hopelijk kunnen jullie me helpen! Ik ben deze maand gestart met werken bij een reclamebureau in Sydney. Omdat ik nog niet eerder in Australie was geweest en onder 30 jaar ben, kon ik starten op een working holiday visa.
Het is echter niet zeker dat het bedrijf me over een tijdje kan gaan sponsoren, in verband met opgelegde sponsorrestricties door het wereldwijde hoofdkantoor. Een oplossing zou zijn om te gaan voor mijn skilled independent (175), want ik haal het aantal benodigde punten.

Kan iemand me vertellen of ik een skilled independent kan aanvragen terwijl ik hier aan het werk ben in Sydney op mn WHV, of is dat geen optie, en moet je echt uit het land zijn? Hoe werkt dit? Hoop dat jullie me kunnen helpen!

Dank en groetjes,

Elisa

PS: ik heb tevens gehoord, dat bedrijven als geoffreynathan.com je kunnen sponsoren, op een soort payrollbasis als je werkgever dit niet kan. Je betaalt dan een maandelijkse fee van je salaris. Iemand hier ervaring mee?
 
Hoi Elisa,

Ik woon en werk nu 3 jaar in Oz (op een 457 sponsored visum) en ga dit weekend m'n application voor een 175 lodgen... ik heb nog niet gehoord of gelezen waarom dat niet zou kunnen dus fingers crossed. Voor zover ik weet betekent 'offshore visa' alleen dat je je stempel offshore moet halen...

CxC (www.cxc.com.au) is ook een dergelijke management company die je kan sponsoren; als je werkgever OK is met een dergelijke constructie dan is het zeker het overwegen waard mits je financiele voordelen hebt die de management fee opheffen. En een goede optie in afwachting van je 175 visum want de aanvraag duurt wel ff

Succes!
Jan
 
Beste Elisa,


Je kunt een 'Skilled-Independent' (subclass 175) visum ook aanvragen als je in Australie bent mits het visum waarop je in Australie verblijft dit toestaat.

"You may be in Australia at the time you apply for a subclass 175 visa unless you have either condition 8503 or 8535, or another condition on your current visa that prevents you from making a further application to remain in Australia."


Met vriendelijke groeten,

Rob Breumelhof
Adelaide
 
or another condition on your current visa that prevents you from making a further application to remain in Australia

da's lekker ruim  :wink:

Ik heb alleen condition 8107 - Work limitation in mijn visum staan. Maar goed: ik begin vanavond met m'n application en zie wel hoe ver ik kom  :wink:
 
Jan (en anderen)

Is het niet zo dat CxC je niet sponsoren, maar het bedrijf? Maar wel dat CxC het bedrijf "aanbiedt" om je op de payroll te nemen en daarmee een eventueel bezwaar voor het bedrijf om je te sponsoren wegneemt? En hen verder helpt met alle perikelen? Ik weet het niet meer precies, want het lijkt me ook raar dat je bij hen op de payroll staat, maar CxC je sponsor is?

Ze zeiden namelijk tegen mij dat zij nooit de sponsors zijn voor 457 kandidaten toen ik hiernaar vroeg (ivm met een eventueel contract voor een vriendin).

Henriette
 
Hoi Henriette,

Vreemd dat CxC dat tegen je gezegd heeft want mij hebben ze toch echt een aanbieding gedaan om me te sponsoren. Dat was weliswaar een jaartje geleden dus misschien doen ze het niet meer door de nieuwe legislation rondom die labour agreement.

Een vriend van me zit daadwerkelijk in een dergelijke constructie (weliswaar bij een andere management company maar toch); hij had een job gevonden via een recruitment agency die hem niet kon sponsoren en toen het zo opgelost. En nu kan hij van contract naar contract zonder het visum hoeven te regelen als hij van recruitment agency switched

Back on topic  :wink: Elisa: ik heb m'n online 175 application gelodged gisteravond en dat ging gewoon goed  :up:

Cheers,
Jan
 
Ja, nu herinner ik het me weer. Heeft inderdaad te maken met die nieuwe regelingen rondom dat labour agreement. Zij kunnen nu "ook" niet meer sponsoren, totdat dat gedoe rondom de labour agreements is opgelost....

Henriette

ps lekker dat je aanvraag weg is toch?
 
Hi Henriette,

Toch nog even checken; is het echt zo dat zelfstandige bureau's niet meer kunnen sponsoren? Ik heb geen idee hoe het zit met die Labour Agreement, wat is daar precies mee aan de hand? Want bedrijven als www.geoffreynathan.com adverteren er echt mee op hun site; zij sponsoren je, en je kunt aan de slag bij je eigen werkgever of bij een van de bedrijven die bij ze aangesloten zijn. Maar als jullie aangeven dat dat niet kan valt voor mij deze optie weg, en dan wordt het een stuk moeilijker  :-(

Groetjes Laura
 
Als dat soort bedrijven aan de voorwaarden van zo'n labour agreement voldoen mogen ze weer mensen sponsoren. Mijn recruitment agency is ook nog bezig met dat labour agreement maar ik zou verder niet weten wat de voorwaarden etc zijn

Dus als Geoffrey Nathan ermee adverteert kun je er vanuit gaan dat zij inmiddels wel aan die labour agreement voldoen

Cheers,
Jan
 
Stuurde vandaag een mailtje naar m'n recruitment agent om te vragen of hij al wat meer had gehoord over de Labour Hire Agreement; hij kon me vertellen dat de betreffende overheidsinstantie die op dit moment aan het reviewen is... whatever that means... Lijkt er dus op dat deze agreement nog niet finalised is
 
Ik las op de immi website dat je onshore je 175 aanvraag kunt lodgen, maar dat je offshore moet zijn als je visum gegrant wordt. Er staat dat ze contact met je opnemen en dan moet je het land uit om een onbekende tijd later weer met sticker Australie terug in te komen. Weet iemand welke termijnen daar aan verbonden zijn? Hoe lang voor je het land uit moet neemt immi contact met je op (een week, een maand etc) en hoe lang duurt het vervolgens om alles te regelen (stel ik ga naar Bali of NZ om daar bij de ambassade mijn sticker te halen, hoe lang duurt het voor immi aan hen heeft doorgegeven dat je een sticker krijgt). Als alles mee zit kan ik in november mn 175 aanvragen, dus het duurt allemaal nog even, maar deze vragen spelen op dit moment door mn hoofd. Ik hoop dat iemand hier ervaring mee heeft.

groetjes marieke
 
Hoi Marieke

Ik heb er nog geen ervaring mee (hopelijk snel!  :wink:) maar volgens mij krijg je te horen dat je visum toegekend is en dat je 'm offshore in je paspoort kunt laten plakken. Dan geef je door dat je het visum op die en die datum op lokatie X wilt ophalen. Dit moet wel voor een bepaalde tijd (kan niet maanden tussen zitten).


Cheers,
Jan
 
Bij mij ging het zo:
(ik was in Australie op een toeristenvisum)
- doorgegeven aan mijn CO dat ik in Australie was (wat ze overigens ook via de immi dienst kunnen zien)
- ik ontving een email met een pre-grant, waarin staat dat je het land uit moet zijn etc......
- dan organiseer je je reis en geeft je reisdetails door aan je CO (data met name)
- wanneer je het land uitbent krijg je weer een aantal uren later de definitieve grant-email (maar volgens mij heb je die niet eens nodig als bewijs, de instantie waar je je sticker haalt heeft dat soort gegevens in hun computer)
- ze zeggen dat je, afhankelijk van het land waar je hem ophaalt, rekening moet houden met ong. 5 werkdagen verwerkingstijd, maar tussen mijn departure uit Brisbane en het ophalen in Auckland zat ongeveer 15 uur, maar toen kwam het ook NET binnen......alles gaat automatisch daar, maar dat zou wel eens anders in Bali kunnen zijn....Ik denk zelf dat NZ waarschijnlijk het meest efficient is. Even openingstijden checken en dan op tijd daar zitten, want het is er erg druk....tis gewoon een loket.

Henriette
 
Thanks Henriette!

Weet je ook nog of er een maximum periode tussen de pre-grant email en het ophalen van je visum van toepassing is?
En als je je visum hebt opgehaald; moet je dan ook weer binnen x dagen/weken/maanden in Oz zijn?

Omdat wij 'm 'ergens' in Zuid-Amerika gaan ophalen zal het nog wel even een geplan/gedoe worden... :|

Cheers,
Jan
 
Nee, ik weet niet meer of daar een maximum periode voor was. Ik had geloof ik, toen ik wist welk CO ik had, al een keer telefonisch contact met hem, en volgens mij zei hij toen: ga je reis naar NZ maar plannen. Ik zal het nog even nakijken..als ik de email nog kan vinden.

Volgens mij is het het beste om continue de Immigratie dienst op de hoogte te brengen van jullie whereabouts, dit ben je overigens ook verplicht te doen. Dus elke keer weer een emailtje sturen als je in een ander land terecht komt bijvoorbeeld. Volgens mij kan er dan weinig mis gaan.

Als je eenmaal je sticker hebt zit er inderdaad een periode aanvast dat je het land binnen moet zijn. Ook dit moet ik even nakijken in mijn paspoort, ik dacht een maand of 3...

Ik kom er dus nog even op terug.......

Henriette
 
Back
Top