175 of 176?

A&G

Active Member
We zijn net begonnen met het hele visum proces. We komen op 125 punten als we voor 1 juli aanvragen. Eventueel hebben we wel een familielid dat ons kan sponsoren. Weten jullie wat het voor of nadeel daarvan zou zijn?
Voordeel is natuurlijk dat je ruim in de punten zit. Maar zou het proces dan ook sneller gaan? En zijn er nadelen aan sponsorschap?

Groeten, Geertje

ps: heb gezocht op het forum, maar je kunt niet op getallen zoeken!
 
familie gesponsord is categorie 3 net als onafhankelijk(175) staat gesponsord is categorie 2 dus wordt sneller behandeld
 
Ik zou toch de puntentelling per 1 Juli bekijken..misschien kom je dan al niet of net aan in aanmerking.


Als je nu nog aan het begin van het traject bent is het volgens mij niet haalbaar om je visum voor 1 Juli in te dienen! Dus dat betekent dat je rekening moet houden met de nieuwe puntentelling.

Een 176 visum met een sposnsorship sta je op cat. 2

Groeten Steven
 
y de wit, je antwoord hielp me te zoeken op de DIAC site. Daar vond ik
All applicants with a nominated occupation on the SOL - Schedule 3 are included in priority group 3. This includes both independent applicants and applicants sponsored by an Australian family member or nominated by a state or territory government (but not on a state migration plan).

Is dat wat jij bedoelde? Het maakt dus qua prioriteit niet uit.

Steven, denk je dat het niet zou kunnen? Ik dacht, misschien wel wat te optimistisch blijkbaar, dat als we in de eerste week van maart de skilled assesment dingen bij elkaar hebben en wegsturen, en dat duurt 14 weken voor het terug is, we het net gaan redden. Maar het kan ook net niet zijn. Terwijl dat proces gaande is sprokkel ik de rest bij elkaar en dien dan meteen de aanvraag in als de skilled assesment dingen terug komen....

Met de nieuwe puntentelling zitten we op 70 punten inclusief family sponsorship (tenzij mijn man een 8 op zijn IELTS scoort). Met de oude halen we 125 zonder family sponsorship.
 
Ik zou zorgen dat je de spullen voor Family Sponsorship wel in orde hebt, voor het geval dat de IELTS geen 8 op alle onderdelen wordt en ze eventueel ook gewoon gebruiken als je de aanvraag toch al voor 1 juli gaat indienen: Better save than sorry :)
 
y de wit, je antwoord hielp me te zoeken op de DIAC site. Daar vond ik
All applicants with a nominated occupation on the SOL - Schedule 3 are included in priority group 3. This includes both independent applicants and applicants sponsored by an Australian family member or nominated by a state or territory government (but not on a state migration plan).

Is dat wat jij bedoelde? Het maakt dus qua prioriteit niet uit.

Steven, denk je dat het niet zou kunnen? Ik dacht, misschien wel wat te optimistisch blijkbaar, dat als we in de eerste week van maart de skilled assesment dingen bij elkaar hebben en wegsturen, en dat duurt 14 weken voor het terug is, we het net gaan redden. Maar het kan ook net niet zijn. Terwijl dat proces gaande is sprokkel ik de rest bij elkaar en dien dan meteen de aanvraag in als de skilled assesment dingen terug komen....

Met de nieuwe puntentelling zitten we op 70 punten inclusief family sponsorship (tenzij mijn man een 8 op zijn IELTS scoort). Met de oude halen we 125 zonder family sponsorship.

Ik denk dat het wel krappies word ja...zeker als je ook een State sponsorship wil binnenslepen voor die tijd.
Dan moet je eerst een goedkeuring voor je werkervaring en diploma's hebben, Ielts hebben gedaan en een SS binnen hebben, en dat in 4 maanden tijd!! Als dat je lukt dan neem ik mijn petje af voor je
smiley.gif
.
Alles kan natuurlijk..maar dan moet je wel echt weten waar je mee bezig bent en alles heel goed op elkaar afstemmen om alles op tijd binnen te hebben.

Groeten Steven
 
Back
Top