176 of 475? (bij medische problemen baby)

Ilsevdv

New Member
Hallo

Ik zou binnen een tweetal jaar een visumaanvraag willen indienen voor Australië. We komen 5 punten te kort om een skilled independent visum aan te vragen, daarom dat ik voor een state sponsered skilled visum 176 in Zuid-Australië zou willen gaan. Mijn man is projectleider in de bouw (construction project manager op de SOL vermoed ik) en blijkbaar sponseren ze dat enkel in SA.

Het liefst zouden we een permanent visum hebben (een 175 moest de pass mark dalen binnen 2 jaar en anders 176), maar mijn pasgeboren zoontje heeft (onverwacht) medische problemen. Hij heeft een zgn 'midline defect' (ik denk dat je het nog het best kan vergelijken met schisis, maar dat is het dus niet) en zal tegen de leeftijd van 12 jaar een reconstructie van zijn neusje nodig hebben. Op dit moment heeft hij nog veel ziekenhuisopnames nodig, daarom dat ik nog 2 à 3 jaar wil wachten met de aanvraag zodat het op het moment van de aanvraag enkel om een reconstructieve operatie gaan binnen 10 jaar.

Ik had begrepen dat je bij een 176 mee verzekerd bent onder medicare en bij een 475 niet.

Nu is mijn vraag: denken jullie dat het behalen van een 176 onmogelijk zal blijken omwille van de medische toestand van ons zoontje? Gaan we best meteen voor een 475?
Zijn er verder nog verschillen tussen de 2 visa (afgezien dan van permanent/ tijdelijk en al dan niet medicare)? Wordt een 475 veel sneller toegekend?

Alvast bedankt voor de info
Ilse
 
Beste Ilse,

Gelet op de medische problemen bij je kindje en de vragen m.b.t. het visum en de werkervaring van je man kan ik je adviseren om een kansbeoordeling te laten doen door een emigratiebureau. De kosten zijn te overzien. Je zou een smoeten informeren bij Rob Breumelhof. Zelf ken ik hem niet maar de reacties op dit forum zijn zeer positief.

Succes in ieder geval,

Groet,
Loek
 
Back
Top