176 sponsored visa

hmva79

Member
YES! Net gezien dat mijn beroep op de lijst staat voor Victoria. Dit maakt het allemaal weer wat vrolijker, want anders kan het heel erg lang gaan duren zoals het er nu uit ziet. Maar heeft iemand enig idee hoeveel tijd erover heen gaat als er door de staat een akkoord is gegeven en het visum dan bij DIAC beoordeeld wordt?
Groetjes, Lenneke
 
Hoi Lenneke,

even de zoekfunctie gebruiken, Rob Breumelhof van Move2Australia heeft hier een item over gepost, nog niet zolang geleden.

Groetjes,
Johan
 
Heb ik gedaan, maar kan niet zo snel iets vinden. Alleen over Queensland.
maar thnx voor het meedenken!
Groetjes, Lenneke
 
Bij deze dan:

05/03:

# Alle visumaanvragen voor een ‘Skilled-(Regional) Sponsored’ visum op grond van sponsoring door een ‘State Government’ zullen door het ASPC binnen 10 werkdagen na ontvangst in behandeling worden genomen.
# Alle reeds ingediende visumaanvragen met een genomineerd beroep dat voorkomt op de ‘Critical Skills List’ zullen door het ASPC voor eind mei in behandeling worden genomen en nieuwe aanvragen zullen vervolgens binnen 10 werkdagen na ontvangst in behandeling worden genomen.
# Hoewel het een politieke beslissing is, is de algemene verwachting dat het aantal te verstrekken visa in het nieuwe financiële jaar dat op 1 juli 2009 ingaat met 25-30% wordt verminderd.
# Het ASPC verwacht niet dat zij vóór 1 juli 2009 toekomt aan het in behandeling nemen van reeds ingediende visumaanvragen met een genomineerde beroep dat voorkomt op de MODL. Na die datum zullen deze visumaanvragen in volgorde van ontvangst in beperkte mate in behandeling worden genomen.
# Het ASPC zal vóór 1 juli 2009 geen visumaanvragen in behandeling nemen van reeds ingediende visumaanvragen waarvan het genomineerde beroep niet voorkomt op de CSL of de MODL. Na die datum zullen deze visumaanvragen in volgorde van ontvangst in zeer beperkte mate in behandeling worden genomen.

:up:
 
Dank je wel!!! :up:

Heb je met dit visum ook een jaar de tijd om het land in te gaan nav de datum van afgifte VOG en medicals?
Groetjes
 
Hoi Lenneke,

Ook hier zijn dezelfde regels van toepassing, dus binnen 1 jaar na afgifte Medicals of VOG (wat eerder was) je visum valideren.

Sacha
 
Dat is mooi!
Begrijp dat jullie nu ook via een sponsored visum gaan en dat WA dan gaat sponsoren. Spannend!
Ben erg benieuwd hoe lang het gaat duren voordat jullie dan het visum hebben als ze het echt binnen 10 dagen in behandeling nemen. Las namelijk ook weer ergens dat een 176 visum nog een half jaar kan duren.
Deze week gaat mijn assessment de deur uit en dan in juli ga ik de aanvraag doen bij Victoria om in november het visum aan te vragen. Wij wonen dan namelijk pas officieel een jaar samen.
Nu maar duimen dat Victoria niet voor die tijd zijn lijstje gaat aanpassen!
groetjes
 
Praat jij even iemand een depressie in  :-(

Volgens de Diac word je 176 binnen 10 dagen aan een CO toegewezen en dan kan dat nooit lang meer duren. Alles is gefrontload, dus even zitten, lezen en stempel erop zou ik zeggen :grin:
 
[quote author=hmva79 link=topic=9831.msg134099#msg134099 date=1236681300]
Dat is mooi!
Begrijp dat jullie nu ook via een sponsored visum gaan en dat WA dan gaat sponsoren. Spannend!
Ben erg benieuwd hoe lang het gaat duren voordat jullie dan het visum hebben als ze het echt binnen 10 dagen in behandeling nemen. Las namelijk ook weer ergens dat een 176 visum nog een half jaar kan duren.
Deze week gaat mijn assessment de deur uit en dan in juli ga ik de aanvraag doen bij Victoria om in november het visum aan te vragen. Wij wonen dan namelijk pas officieel een jaar samen.
Nu maar duimen dat Victoria niet voor die tijd zijn lijstje gaat aanpassen!
groetjes
[/quote]

Om Sacha even een hart onder de riem te steken: Ik heb gehoord dat het veel sneller gaat, maar weet niet of dat staat afhankelijk is. Zal wel nu ik er over nadenk.
 
Back
Top