Nick Postma
New Member
Hoi,
Ik hoop dat er andere zijn die ook ervaring hebben met het 189 visum, daar hoor ik graag ervaringen van!
Ook mensen die nu ook met een aanvraag bezig zijn hoop ik te spreken.
Zelf ben ik net begonnen met een aanvraag voor een subclass 189 Skilled Independent Visa.
Hierbij mijn info:
Leeftijd: 25 - 32 jaar => 30 punten
Engels: IELTS 7 of hoger => 10 punten
Werkervaring: Tenminste 5 jaar => 10 punten
Opleiding: Bachelor => 15 punten
TOTAAL => 65 punten
Ik heb de IELTS test net gehaald (overal 7 of hoger), maar nu begint het volgens mij pas.
Wat ik vond is dat je de volgende stappen moet nemen:
1) Diploma's en documenten laten vertalen
2) Vertaalde documenten door een geautoriseerd iemand laten ondertekenen (notaris!?)
3) Opleiding laten erkennen door ACS
4) Werkervaring laten erkennen?
5) Andere dingen?
Dan kun je/is het pas verstandig om een EoI indienen...
Ik ben een Systems Analyst en moet mijn qualifications en werkervaring volgens mij laten toetsen door de ACS. Heeft iemand ervaring met de ACS en de benodigde documenten?
Hoe gaat dat precies in zijn werk? Moet je zowel je werkervaring als je diploma's laten toetsen?
En klopt mijn beeld verder zo een beetje?
Ik hoop dat er andere zijn die ook ervaring hebben met het 189 visum, daar hoor ik graag ervaringen van!
Ook mensen die nu ook met een aanvraag bezig zijn hoop ik te spreken.
Zelf ben ik net begonnen met een aanvraag voor een subclass 189 Skilled Independent Visa.
Hierbij mijn info:
Leeftijd: 25 - 32 jaar => 30 punten
Engels: IELTS 7 of hoger => 10 punten
Werkervaring: Tenminste 5 jaar => 10 punten
Opleiding: Bachelor => 15 punten
TOTAAL => 65 punten
Ik heb de IELTS test net gehaald (overal 7 of hoger), maar nu begint het volgens mij pas.
Wat ik vond is dat je de volgende stappen moet nemen:
1) Diploma's en documenten laten vertalen
2) Vertaalde documenten door een geautoriseerd iemand laten ondertekenen (notaris!?)
3) Opleiding laten erkennen door ACS
4) Werkervaring laten erkennen?
5) Andere dingen?
Dan kun je/is het pas verstandig om een EoI indienen...
Ik ben een Systems Analyst en moet mijn qualifications en werkervaring volgens mij laten toetsen door de ACS. Heeft iemand ervaring met de ACS en de benodigde documenten?
Hoe gaat dat precies in zijn werk? Moet je zowel je werkervaring als je diploma's laten toetsen?
En klopt mijn beeld verder zo een beetje?