20.000 mensen hebben emigratieplan

Bacchus

XPdite Hero
20.000 Nederlanders denken er serieus over na om definitief naar het buitenland te vertrekken. Dat blijkt uit onderzoek van het Nederlands Interdisciplinair Demografisch Instituut (NIDI).

Ooit
2% van de Nederlanders loopt met plannen rond om ooit te emigreren. Ongeveer eentiende deel (20.000 mensen) van die groep maakt er nu echt serieus werk van.

Scholing
In het algemeen zijn de mensen met emigratieplannen ten minste geschoold op het niveau van het middelbaar beroepsonderwijs en tussen de 35 en 44 jaar oud. Vorig jaar verlieten 49.000 mensen Nederland, het hoogste aantal sinds 1954.

Canada
De traditionele emigratielanden Canada en Australië blijken volgens het NIDI nog altijd het meest in trek. Op de derde plaats staat Frankrijk.

Bron : RTL Nieuws.
 
Of mensen weten niet wat ze willen, of die onderzoekbureau's roepen maar wat.
Van mij mag iedereen naar België, dan blijft het Oz. lekker rustig  :evil:
 
20.000 mensen hebben emigratieplannen

[glow=red,2,300]Wat ben ik blij dat ik bij deze groep hoor[/glow]!
 
en waar naar toe ik denk niet dat iedereen naar australie wil ik heb heel veel mensen gesproken die ook naar nieuw zeeland of canada willen.
groetjes Irma :roll:
 
Hoi
ja inderdaat Canada is erg populair. Schijnt ook best wel makkelijk te zijn Canada. Je krijgt daar sneller en met minder moeite een visum ofzo :| [sub]Heb ik mij laten vertellen[/sub]
 
Nou Canada is niet per definitie makkelijker hoor, ze werken net als Australie met een puntensysteem, waaronder ook een SOL lijst. Daarbij moet je met een gezin bestaande uit 4 personen al 18.000 dollar meenemen en dat is een voorwaarde.... Mijn broer is 12 jaar geleden naar Canada geemigreerd en hij had "mazzel" met een Canadeze te gaan trouwen anders was het voor hem ook een stuk moeilijker geweest.
 
Back
Top