20 punten / IELTS

Rotjeknor

New Member
Goededag allen,

Wie kan me vertellen welke IELTS test ik af moet leggen?
Ik heb 20 punten nodig (anders haal ik de 120 niet!).

Er staat dat ik voor alle 4 de onderdelen een 6 moet scoren, voor de IELTS test. Er staat echter niet welke test dit is... General of Acadamic.
Iemand een idee?

Groeten, Brenda

Volgens mij is dit voor de general, de academic heb je alleen nodig voor bepaalde beroepen waar dit voor vereist is.
Maar pin me hier niet op vast, misschien dat er nog anderen zijn die hier meer zekerheid over kunnen geven?

Gr Wilbert

Het behalen van 20 punten is idd niet afhankelijk van General of Academic level van de IELTS test. Het is afhankelijk van je soort Skill wat doet besluiten of je General of Academic moet halen. Docenten bijv. die via NOOSR de Skills Assessment doen, moeten Academic halen. Ik kon volstaan met General.

Als je kunt volstaan met General, dan moet je idd 4 keer een 6.0 halen om, 20 punten te krijgen. 4 keer een 5.0 geeft je 15 punten. Als je een partner hebt, is het zeer wenselijk dat hij/zij ook de IELTS test gaat afleggen. De partner hoeft echter maar 4 keer een 4.5. te halen om te voldoen aan de Basic Requirement. Als je partner niet de IELTS test gaat afleggen, moet er door jullie een bepaald bedrag betaald worden (ik meen rond de 2300 dollar) en daar zal dan o.a. straks de partner verplicht naar engelse les moeten.....een testje afleggen is dus veel goedkoper :)

Hoi,

Die 20 punten krijg je op de General test.
Een Academic test hoef je alleen te doen als de beroepserkenningsinstantie dat vereist.

Groeten,

Rob Breumelhof

Back