$25.000 nodig voor toelating Skilled Visa ?

TRUE BLUE

New Member
Op het prikbord van Emigratiepagina zag ik dat iemand onlangs de vraag stelde of het klopt wanneer je een Skilled Visa (SIR) aanvraagt je moet kunnen aantonen dat je beschikt over AU$ 25.000.

Daar het niet eens zo gek klinkt gezien je er rekening mee moet houden dat je niet meteen werkt vindt heb ik van deze regel nog nooit gehoord..

Heeft iemand wel eens van deze regel gehoort, en geldt deze ook voor een General Skilled Visa ?
 
Heb zowel skill independent als SIR bestudeerd, maar tot nu toe niets gehoord over 25.000 Dollar?
 
Wij hebben een Skilled visa, maar nooit moeten aantonen dat we dat geld hebben hoor. Het is wél zo dat je extra punten kan krijgen als je bereid bent om een bepaalde som te investeren....

Sara
 
Dit is een beetje afhankelijk van de staat waar je een SIR sponsorship aanvraagt.
The Northern Territory bijvoorbeeld stelt inderdaad eisen aan je financiën; kijk hier maar even:

http://www.nt.gov.au:8501/dberd/bsm/SkilledIndependentRegionalVisa.cfm

Voor een skilled independent visa gelden geen financiële eisen.

:up:
 
[quote author=sarabaes link=topic=4612.msg58245#msg58245 date=1146633670]
Wij hebben een Skilled visa, maar nooit moeten aantonen dat we dat geld hebben hoor. Het is wél zo dat je extra punten kan krijgen als je bereid bent om een bepaalde som te investeren....

Sara[/quote]

Yep, A$100.000 voor 5 punten extra, maar dit geld ben je verplicht "ergens ?"  in te investeren.
Al die verplichtingen moet je maar mee oppassen.

Jack :evil:
 
Wij zitten dus met hetzelfde probleem. Ik kom tot 115 punten en om de extra 5 punten te bemachtigen moet ik ergens $100.000,- vandaan toveren. We denken erover om een (tijdelijke) tweede hypotheek te nemen op het huis. Zijn er mensen die hier ervaring mee hebben?

Gr.
Daniel
 
Inmiddels ben ik er ook echter dat voor toelating onder een SIR sponsership naar SA je ook moet kunnen aantonen dat je beschikt over AU$ 25.000 (per persoon).

Ik vraag mij hoe ze dit controleren, indien je eenmalig een bankafschrift moet afgeven met daarop te zien dat je AU$ 25.000 op je bank hebt staan is het een beetje krom. Want indien je niet zou beschikken over zo'n bedrag dan zou je bv kunnen lenen en na de check dit bedrag weer terug kunnen storten.

Iemand enig idee hoe ze dit doen ? En zijn er mensen die ervaring hebben met een SIR sponseship ?

Greetings,

T.B.
 
Hoi,
Ik heb sponsorship binnen voor SA, je moet wel invullen hoeveel geld je meeneemt maar het wordt niet gecontroleerd.
Dit was in afgelopen Feb, misschien is het sindsdien veranderd???

Succes ermee.

Groetjes
Ineke
 
Back
Top