$25000

tweety

XPdite Sponsor
Indien je een aanvraag doet voor STNI SA staat het volgende punt vermeld:

Demonstrate that you have suffiecient funds to sustain yourself and you familiy until you find suitable employment. While the cost of living is lower in SA than most other States, it is high by world standards. Ensuring that you have sufficient funds to support yourself (and your family) will go a long way towards your settlement success. As a very rough guide, a minimum of AUD $25000 is suggested for a single person for re-location and settlement purpose........etc etc

Er zijn vast wel meer mensen die hier mee te maken hebben gehad. Mag ik zo brutaal zijn om te vragen hoe jullie dit hebben opgelost? Financieel gezien heb ik toch enige moeite om dit aan te tonen aangezien ik geen erg grote buffer heb met spaargeld. Wel heb ik een eigen appartement in het bezit los ik niets aan af maar is nu 6 jaar mijn eigendom dus daar moet wel enige overwaarde inzitten (al zet ik deze in het begin nog niet te koop en weet dus niet de daadwerkelijke waarde). Spaarloon Levensverzekering etc heb ik allemaal wel maar heb nog niet precies uitgezocht wanneer ik dit kan cashen. Dus hoe hebben jullie dit opgelost? Of is dit slechts een advies en hoef je alleen maar aan te tonen dat je wel een buffer hebt?
 
[quote author=tweety link=topic=6396.msg79417#msg79417 date=1169335265]
aangezien ik geen erg grote buffer heb met spaargeld. 

Levensverzekering heb ik wel maar heb nog niet precies uitgezocht wanneer ik dit kan cashen. [/quote]

Dat kan ik wel voor je regelen  :p :wink: :roll: :shock: :up:

Jack :evil:
 
Wat je appartement betreft kan je natuurlijk de huizenkrantjes eens napluizen en zien wat een soortgelijk iets in een soortgelijke buurt opbrengt. Waar het ze bij de STNI vooral omgaat is dat je kan aantonen dat je jezelf kunt onderhouden tot je een baan hebt of dat je meteen een baan hebt. Wij hebben met een gezin van 5 ook niet meer dan 50000 dollar om mee te nemen maar het feit dat je een gewilde baan hebt telt erg zwaar.
 
Ja dat van een gewilde baan snap ik maar toch moet je bewijs leveren dat je over dit bedrag bezit. Hoe los je dit dan op zonder dat dit gelijk tot een afwijzing lijdt.
 
Moet je het staven met bewijzen, dan???

Of heb je voldoende aan een schatting of geschatte berekening.

Wij hoefden alleen op het STNI aan te geven of wij aan het benodigde bedrag konden komen zonder bewijzen mee te hoeven sturen.
 
Demonstrate that you have suffiecient funds to sustain yourself and you familiy until you find suitable employment. While the cost of living is lower in SA than most other States, it is high by world standards. Ensuring that you have sufficient funds to support yourself (and your family) will go a long way towards your settlement success. As a very rough guide, a minimum of AUD $25000 is suggested for a single person for re-location and settlement purpose........etc etc

demonstrate is bij mij nog steeds bewijs! Maar of dit met kei harde cash is of dat het met een schatting kan???
 
Dat bedoel ik nu  ook, wij hoefden ook geen bewijzen mee te sturen alleen een uitleg waar het vandaan komt bv zoveel uit overwaarde of levensverzekeringen, en zoveel uit verkoop auto's enzo.
 
Nou dat is dan een meevaller, mocht de verkoop van mijn apartement dan tegenvallen dan is er geen man overboord.

Thanks voor jullie hulp.

Chantal
 
Back
Top