28 documenten voor 100 euro

TEAM

New Member
Moet ik ALLE documenten laten certificeren of enkel de beeidigde vertalingen????
Ik heb nl. 28 documenten, is dat normaal, veel of weinig?

Ik heb een notaris gevonden die 28 documenten voor 100 euro wil doen.

Moet je dus ook de getuigschriften die al in het Engels geschreven zijn ook laten certificeren???

Verder begrijp ik dat apostilles niet echt nodig zijn, maar is het toch raadzaam om evt trouwakte en geboortecertificaat wel te laten voorzien van een apostille???

Ik heb wel gemerkt dat er een hoop onduidelijkheid is bij de instanties en onder mensen op het forum.

Groetjes

Amy

TEAM said:
Moet ik ALLE documenten laten certificeren of enkel de beeidigde vertalingen????
Ik heb nl. 28 documenten, is dat normaal, veel of weinig?

Ik heb een notaris gevonden die 28 documenten voor 100 euro wil doen.

Moet je dus ook de getuigschriften die al in het Engels geschreven zijn ook laten certificeren???

Verder begrijp ik dat apostilles niet echt nodig zijn, maar is het toch raadzaam om evt trouwakte en geboortecertificaat wel te laten voorzien van een apostille???

Ik heb wel gemerkt dat er een hoop onduidelijkheid is bij de instanties en onder mensen op het forum.

Groetjes

Amy
Wat versta je onder certificeren? Zijn je 'trouwakte' en 'geboortecertificaat' uit het buitenland of zijn het Nederlands uittreksels uit de betreffende registers?

jemig wat veel, ik had er lang niet zoveel.
De dingen die ik in nederland heb gedaan koste me niks, de rest heb ik in australie gedaan en koste me ook niks.
Ik heb geen idee of 100 euro veel of weinig is

Voordat ik gecertificeerde kopieen heb laten maken heb ik eerst de gouden gids even doorgenomen en een aantal notarissen afgebeld. Sommigen vroegen heel veel geld en uiteindelijk heb ik er een gevonden die het gratis voor me wilde laten doen. Lijkt me dus zeker wel de moeite waard om even wat telefoontjes aan te spenderen? Ik heb uiteindelijk alles zelfs 2 x laten kopieren zodat we er nog wat achter de hand hebben mocht dat nodig zijn :lol:

Succes ermee.

Julia

Ik was van mening dat je je kopieen ook op het gemeentehuis kon laten certificeren??
Ik heb hier nog geen ervaring mee, maar misschien iemand anders?

Ik heb mijn kopietjes op het stadhuis laten certificeren. In Breda is dit een ontzettend dure grap. Ik vind 100 euro voor 28 documenten niet veel geld.
Voor wat betreft je vraag over wat je precies moet laten certificeren, kan ik kort zijn. Alle documenten waar je een kopie van opstuurt, moeten gecertificeerd zijn. Tenzij je je originele diploma's opstuurt, moet je dus bijna alle documenten laten certificeren :wink:.

Nou, misschien heb ik dan nog mazzel, ik kom uit een ambtenerenfamilie, ik neem aan als iemand al 20 jaar voor de burgelijke stand werkt zij voor mij best die kopieen mag maken....? :?

Let we op dat als je je documenten laat certificeren door de gemeente van de plaats waar je woont dat ze de stempel in het Engels plaatsen!
Anders moet je nl die stempel weer laten vertalen.

De meeste gemeentes doen dat dus niet !!!

Notarissen wel, en die kunnen er evt een briefje wat hun bevoegdheid verklaard in het Engels bijgeven dan kan je daar een apostille op laten zetten. (zie ook het commentaar van Jeroen)

Groetjes

Amy

:? Ik dacht ik ga naar de gemeente en laat gewaarmerkte kopietjes maken van onze paspoorten, maar inderdaad, geen stempels in een andere taal dan het nederlands.... Nu ga ik maar eens notarissen bellen. Kan een advocaat uit je eigen familie ook?

"leena said:
:? Ik dacht ik ga naar de gemeente en laat gewaarmerkte kopietjes maken van onze paspoorten"]

Het hoeft echt geen stempel te zijn. De ambtenaar kan zelf ook "certified true copy" opschrijven en daar zijn/haar handtekening bij zetten.

Omdat onze notaris ook geen Engelstalige stempel heeft hebben we er zelf een gekocht. Kost 15 euro maar dat hebben we ons bespaard omdat we de notaris per uur hebben betaald.

De liefhebber kan de stempel lenen, zelf even komen ophalen.

Jeroen_1 said:
Het hoeft echt geen stempel te zijn. De ambtenaar kan zelf ook "certified true copy" opschrijven en daar zijn/haar handtekening bij zetten.

:evil: Dat was ook mijn voorstel, maar volgens 2 van die front office vrouwtjes was dit nu eenmaal de procedure en kon er niet van worden afgeweken... :evil:

Wat een ellende als je bedenkt dat ik voor de aanvraag VOG's ook al een hele ochtend heb moeten uittrekken...

... En op m'n huwelijksakte waren ze vergeten de plaats van het huwelijk te vermelden, alles goed doorlezen en nakijken dus!!!!

:D Vandaag ben ik weer blij, want de notaris in ons dorp wil gratis en voor niks gewaarmerkte kopietjes van onze paspoorten maken!

Lost said:
Ik vind 100 euro voor 28 documenten niet veel geld.

Ik ook niet! Wij waren honderden euro's kwijt (moet zeker wel over de 1000 euro zijn geweest :cry: ) voor de papieren (waren er ook extreem veel hoor), dus ik vind 100 spotgoedkoop. Wel goed checken of het ook wel op de juiste manier gebeurd.

mijn advies is om de dingen die je echt nodig hebt om te kunnen emigreren naar australie in nederland te certifiviceren en de rest lekker in australie te doen. Meestal kost het alleen de kosten van een copie. En je kan het gewoon bij een postkantoor doen.
Scheelt toch weer een hoop geld, als ik kijk wat armailia heeft uitgegeven dat is toch wel even schrikken.
Em als je gaat emigreren heb je je centjes hard nodig

Wij hebben in totaal ongeveer 2 kilo papieren gecertificeerd laten kopieëren voor 0,00.

De man die de laatste 1,5 kilo heeft gestempeld en getekend was er zeker 2 uren mee bezig. Kijk het heeft ook zijn voordelen als je in een gat woont :lol: .

leena said:
:D heb je zeker een zelfgebakken brood en een emmertje zelfgemolken melk gebracht!!!

Wow, wat een vooroordeel over de kleinere plaatsen des lands. Er wonen in dit soort gaten niet alleen boeren ? Wij hebben ook tuinbouwer en akkerbouwers. :D

En de technische vooruitgang is ook hier niet te stuiten; we hebben sinds kort een kaugomballenautomaat. :lol:

Hoi

Ik kom net terug van het stadskantoor in Zwolle (lees: gemeentehuis) waar ze voor mijn 7 documenten 13,50 euro per document vroegen.
In totaal dus (13,50 x 7) = 94,50 euro... maar ik heb het in 2-voud nodig dus bij elkaar een kleine 200 euro!!

JA DAAAAAAAAAAG!!!!!!!!  :thinking: :bangingdoor:

Dus ik op advies van bovenstaande mensen wat notarissen nagebeld... gratis willen ze het niet doen in Zwolle, maar voor 25 euro, is het nu voorelkaar. Maandag ga ik daar even langs.

Mijn vraag: :blond:
Wat moet die man er opzetten behalve certified copy + zijn hadtekening  ?

GRoeten Sander

De notaris waar ik geweest ben (in Almelo, dus nog wel redelijk dicht bij Zwolle) deed het ook voor niets.....en zij hebben er een stempel (met groene inkt) opgezet van het Notariskantoor, een tekst: issued as a true copy en de notaris heeft er een handtekening op gezet....dat is eigenlijk alles wat ze bij het notariskantoor hebben gedaan!

Back