3-jarige opleiding voor skilled visa

Ingepinge

New Member
Na contact te hebben opgenomen met Buysse, stellen zij dat mijn opleiding als pre-primary school teacher moet bestaan uit 4 jaar, ipv de 3 jaar die ik er over heb gedaan.
Maar 10 jaar geleden bestond dit niet uit 4 jaar.
Nu zit ik dus vast?
Nochtans is mijn diploma voor zo ver ik weet het officiële diploma in België.
Wie kan mij een uitweg tonen...
Please...
 
Ik heb zelf een HBO opleiding in 3 jaar gedaan (was eigenlijk 4 jaar, maar doordat ik eerder een MBO opleiding had gedaan kon ik de opleiding verkort doen). Dit is natuurlijk een andere reden, maar ik heb zelf moeten invullen, bij mn skills assessment, dat de opleiding eigelijk 4 jaar duurde en waarom ik er korter over had gedaan. Bij mij werd het (om deze reden) ook goed gekeurd. Anders zou ik niet weten wat je kan doen. Misschien je vroegere opleiding een engelstalige verklaring laten schrijven?
 
Inge,

Hilde's opleiding voor ergotherapeute was destijds in België ook 3 jaar en is in Austalië vandaag 4 jaar. Dat heeft bij de toekenning van het visum geen rol gespeeld. Je moet kijken naar de het aantal studiepunten (= uren) van de vakken. Als je die kan matchen, is er geen probleem. Want een jaar opleiding zit in België propvol studie-uren, terwijl  dezelfde opleiding in Australië wordt gespreid over meer tijd. Probeer eerst eens op internet de studiepunten in OZ op te snorren. Dat zal je al een stuk helpen, denk ik. Zeker hier niet opgeven, maar koppig volharden...  :up:

Groet,
Tom
 
Weet iemand waar ik best voor die studiepunten ga kijken. Ben ondertussen zelf al hier en daar aan het surfen... :|
 
Back
Top