3 uit de 4 jaar gewerkt , 5 pnt extra ja of nee

Jack

Well-Known Member
Uit rubriek "overzicht punten Skilled Visa" met dat slotje
http://www.xpdite.net/forum/index.php?topic=1509.0

Als je kunt aantonen dat je uit de laatste 4 jaar min. 3 jaar gewerkt hebt krijg je 5 punten extra , tenminste op de SOL - list.
Als je op de MODL-list staat krijg je dan ook die 5 punten extra.  :?

Ik hoor het graag. :up:

Gr.

Jack :evil:
 
Je krijgt 5 punten als je in 3 van de laatste 4 jaar in ANY occupation hebt gewerkt die op de SOL list staat.

Als jouw nominated occupation op de MODL list staat en jij hebt ook 3 van de laatste 4 jaar in die occupation gewerkt, dan krijg jij 10 punten. Als jouw nominated occupation op de MODL list staat en jij hebt 3 jaar in ANY occupation op de SOL of MODL list gewerkt, dan kiijg jij 5 punten. Daarnaast krijg jij ook nog eens 15 punten voor jouw MODL occupation, dus no worries.

De MODL is een abstractie van de SOL list. Een MODL occupation is ook een SOL occupation, andersom niet.

Als ik het helemaal verkeerd zie, just shoot.

:up:
 
Ik heb gaten in mijn cv (van de reizen naar Australie). Toch vul ik die extra 5 punten in, want ik kom ruim aan die werkervaring. Desnoods halen ze die er weer af..........Heb ik er nog genoeg.
Denken jullie dat dat een probleem is???????? (ik kom zeg maar aan 2 jaar, dan gat , dan 2,5 jaar, dan gat, dan 2 jaar etc.....) Dus de vraag of ik mezelf daarmee in de vingers snij door die 5 punten erbij op te zetten?????????

henriette
 
Als ik me goed herinner was het als volgt:
Als je een 60-punts beroep hebt en je hebt 3 van de laatste 4 jaar gewerkt in je genomineerde beroep of een beroep sterk daaraan verwant, dan krijg je 10 punten voor 'specific work experience'. Als je een 40- of 50-punts beroep hebt, is dat 5 punten.
Hoe het met punten voor een MODL-beroep zit, weet ik niet.

Dit gold toen ik m'n Skilled Independent aanvroeg, maar da's inmiddels bijna 3 jaar geleden, dus misschien zijn de regels inmiddels veranderd. Het lijkt me dat dit allemaal wel te vinden moet zijn in de nieuwste Booklet 6 van www.immi.gov.au
 
Het is inderdaad nog zoals jij het beschrijft. Mijn vraag is of het verstandig is om bij het invullen van formulier 47SK toch 5 punten extra erbij te zetten...... (bij 8 jaar werkervaring maar net niet de aangesloten afgelopen periode) Of dat "kwaad" kan....? Weet iemand dat?
 
Je zegt zelf al dat je die punten niet nodig hebt, dus zou ik ze niet gaan claimen als je weet dat je er officieel toch niet voor in aanmerking komt. Je hebt er niets aan, je aanvraag wordt niet sneller behandeld als je meer punten hebt of zo, en dus kan het alleen maar tegen je werken. Bekijk het vanuit het oogpunt van de case officer (m/v). Als je punten claimt waarvoor je niet in aanmerking komt, zal hij ze je echt niet gaan toekennen uit 'liefdadigheid' of omdat jij vindt dat je ze wel verdiend hebt, want dat moet hij dan weer aan zijn supervisor gaan uitleggen en daar heeft hij helemaal geen zin in want hij moet vandaag nog 20 aanvragen doornemen om aan zijn quotum te komen. Een van zijn belangrijkste taken is het voorkomen dat oplichters die niet in aanmerking komen voor een visum er toch een krijgen en dus is het waarschijnlijker dat hij je aanvraag als verdacht bestempelt en hem eens flink gaat uitpluizen om te kijken of je niet nog meer onterechte punten hebt geclaimd. En zelfs als hij verder niets vindt, is het enige dat je bereikt hebt vertraging van de behandeling van je visumaanvraag...
 
Wijze woorden.....Ik zat zelf ook al in die richting te denken....

Het blijft die angst he? ....dat het beroep van de lijst afgaat en ik dan wellicht net onder de 120 punten zak.........maar zal wel onterechte paranoïde zijn..............

Betekent dus ook dat ik werkreferenties, aanbevelingsbrieven, arbeidscontracten etc. die met die eerdere banen te hebben niet moet meesturen????? Of is het WEL weer een bewijs voor de skills???? (dat bewijsmateriaal wordt toch weer alleen maar gevormd door je skills assessment?). Ik houd nog maar weinig documenten (in verhouding dan, pffffff) over!
 
[quote author=henriette link=topic=4154.msg51670#msg51670 date=1142264453]
Betekent dus ook dat ik werkreferenties, aanbevelingsbrieven, arbeidscontracten etc. die met die eerdere banen te hebben niet moet meesturen????? Of is het WEL weer een bewijs voor de skills????. Ik houd nog maar weinig documenten (in verhouding dan, pffffff) over!
[/quote]

Dear Henriette,

Als ik dit zo lees , die eerdere banen hebben dus niks te maken met je aanvraging.
Dan zou ik ze ook niet mee sturen. Als je daarnaast toch genoeg werkervaring hebt dan is het toch in orde.
( Als je de laatste twee jaar schilder bent en daarvoor was je vrachtwagenchauffeur, en je gaat het visum aanvragen voor schilder dan moet je die referenties voor vrachtwagenchauffeur niet mee sturen......toch , alias AJ JUST SHOOT ME).

GR.

Jack :evil:
 
Wacht ff,bij TRA eisen ze WEL alle (ex)werkgever referenties en bij Dimia niet???
Ik wil over 2 jaar een skills assesment doen voor kok maar toch moet ik ook aangeven dat ik ook baantjes heb gehad die NIKS met koken te maken hebben,vreemd hoor....
 
ha die mensen,

Volgens mij heeft "work experience" niets te maken met MODL.
De punten van je MODL beroep krijg je toch wel alleen maken ze verschil in job offer of niet.
Als je een MODL beroep hebt en je hebt een job offer van een bedrijf wat ook nog aan bepaalde eisen moet voldoen, krijg je 20 punten.
Als je een MODL beroep hebt zonder job offer krijg je gewoon 15 punten.

Dus als je een beroep van de MODL hebt krijg je ongeacht je werkervaring minimaal 15 punten.

Groeten marcel :up:
 
Back
Top