309 of 820?

Het VK zit echter niet in het Schoenen-Verdrag, dus wellicht zijn de regels dan toch anders.

Ze zijn daar toch de kluts helemaal kwijt, met hun Brexit en alles.
 
Ja, weird, Gatwick had 2 douanedoorgangen, 1 voor International, en 1 voor Schengenpassagiers. Daar werden we dus van elkaar gescheiden. Vond ik ook al zo raar want de UK zit helemaal niet in Schengen.
 
@Emulate
Mijn Australische partner en ik zitten er aan te denken om geregistreerd partnerschap aan te gaan. Ik ben op dit moment op mijn WHV in Australie (we zijn al ruim 3 jaar samen, maar wilde eerst ook zeker weten of deze relatie goeg genoeg is, voordat ik een partnership aanvraag).
Nu kan ik nergens vinden dat je in Australie bij geregisteerd partnerschap ook overeenkomsten kunt maken. Ik heb namelijk een hoge studie schuld in NL en mijn partner is goed voorzien in Australie. Ik heb niet veel verstand van al deze zaken, maar ik wil niet dat hij opgescheept komt te zitten met mijn schuld. Weet jij hier iets van of zou dat dan via een advocaat via een andere weg moeten?
 
Hooi @ieniej. Wij zijn ook geregistreerd partners sinds bijna 1 jaar. Dat houdt in dat we in principe alles van elkaar erven, ook schulden. Mijn Oz partner is advocaat, en na overleg met hem hebben we de bezittingen (en schulden als die er mochten opduiken) via ieder een testament vastgelegd. Alles is volkomen gescheiden van elkaar, we hebben alleen allebei de directe erfgenamen en executeurs benoemd als een van ons overlijdt. In NL kan je partner bij wet jouw schulden weigeren ook al is hij je erfgenaam. In Oz hebben wij die weigering in het testament vastgelegd. We hebben ook nog iets anders vastgelegd dat in NL in de wet staat maar in Oz niet: het recht van de langslevende. Concreet betekent dat dat ik na de dood van mijn parter in zijn huis mag blijven wonen tot mijn dood, en dat zijn kinderen alleen een vordering op het huis hebben, maar het niet kunnen liquideren tot na mijn dood. Zij krijgen dus een uitgestelde erfenis.

Een testament laat je hier maken bij een advocaat, niet bij een notaris, wat toevallig een hoop geldt scheelt. Je kunt nog veel meer overeenkomsten in zo'n testament laten opnemen, de advocaat adviseert daar graag in. Zoek wel een Family Lawyer met expertise. Uiteraard heeft mijn partner de testamenten niet zelf geregeld, maar hebben we een onafhankelijke derde partij ingeschakeld.

Als je meer wilt, of moet weten, dan breng ik jullie en mijn partner graag met elkaar in contact en kun je alles vragen wat je wil.
 
@ieniej Ik denk dat je bedoelt dat je niet wilt dat jullie allebei aansprakelijk zijn voor elkaars schulden bij leven en niet alleen als een van jullie overlijdt (zoals bij een testament). Er bestaat zoiets hier: prenup, the prenuptial agreement, in Nederland Huwelijksvoorwaarden genoemd. Zo’n prenup kun je hier ook maken als je een de facto relationship hebt en niet gaat trouwen. Zie zomaar een link naar een law firm hier: https://www.turnbullhill.com.au/articles/what-is-a-prenup/
Succes!
 
@ieniej Ik denk dat je bedoelt dat je niet wilt dat jullie allebei aansprakelijk zijn voor elkaars schulden bij leven en niet alleen als een van jullie overlijdt (zoals bij een testament). Er bestaat zoiets hier: prenup, the prenuptial agreement, in Nederland Huwelijksvoorwaarden genoemd. Zo’n prenup kun je hier ook maken als je een de facto relationship hebt en niet gaat trouwen. Zie zomaar een link naar een law firm hier: https://www.turnbullhill.com.au/articles/what-is-a-prenup/
Succes!


@Red dust Ja dat is precies wat ik bedoelde, de huwelijksvoorwaarden in NL. Dankje voor de link! Ik zal me er in verdiepen.

Dankje @Emulate ook voor jouw antwoord en je aanbod om je partner en mij in contact te brengen. Weet hij ook meer over deze prenup?
 
@ieniej mijn partner is geen Family Lawyer maar retired community lawyer. Veel raakvlakken dus. Als je vragen hebt, message gerust.
 
Ik ben begonnen met de aanvraag maar heb nu al grijze haren! Wij hebben een geregistreerd partnerschap en ik kan niet terugvinden of ik dat nu als marriage of de facto moet beschouwen?
 
@Lucille, ben je voor de 820 gegaan? Zit je nu in Oz?
Ja ben alvast begonnen maar zit nog in Ned. Bedoeling is dat ik begin mei vertrek met toeristenvisum en dan indien. Moet ik het toeristenvisum nu al aanvragen? Want ik kom alweer niet verder met de vragen omdat er iets niet goed is met visum.
 
De gein is ongeveer dit, voor je planning.

1. je hebt meestal meer dan 4 maanden nodig om je 820 in te dienen, dus een gratis toeristenvisum van 3 maanden is een enorm risico. Als je niet op tijd indient, of het niet compleet is en niet geaccepteerd wordt met een Bridging A, moet je na die 3 maanden het land weer uit.
2. Een toeristenvisum van een jaar kan te lang voor je zijn, omdat je op dat visum niet mag werken en het helemaal moet uitzitten vordat je Bridging A (toegekend of niet) in werking gaat en je weer mag werken.

Ik zou in jouw geval 1 week voor je geplande vertrek naar Oz een toeristenvisum van 6 maanden aanvragen. Dan heb je 6 maanden om een deugdelijke 820 aan te vragen. je krijgt je Bridging A binnen 1 week na aanvraag van de 820. En je kunt dus na maximaal 6 maanden weer aan het werk. Het is de minst risicovolle optie.
 
De gein is ongeveer dit, voor je planning.

1. je hebt meestal meer dan 4 maanden nodig om je 820 in te dienen, dus een gratis toeristenvisum van 3 maanden is een enorm risico. Als je niet op tijd indient, of het niet compleet is en niet geaccepteerd wordt met een Bridging A, moet je na die 3 maanden het land weer uit.
2. Een toeristenvisum van een jaar kan te lang voor je zijn, omdat je op dat visum niet mag werken en het helemaal moet uitzitten vordat je Bridging A (toegekend of niet) in werking gaat en je weer mag werken.

Ik zou in jouw geval 1 week voor je geplande vertrek naar Oz een toeristenvisum van 6 maanden aanvragen. Dan heb je 6 maanden om een deugdelijke 820 aan te vragen. je krijgt je Bridging A binnen 1 week na aanvraag van de 820. En je kunt dus na maximaal 6 maanden weer aan het werk. Het is de minst risicovolle optie.
 
Volgens mij snap ik er niks meer van. Blond he. Ik heb net toeristenvisum weer aangevraagd. Mijn idee was de aanvraag al zo ver mogelijk in te vullen en indienen op het moment dat ik daar ben. Dat duurt dan toch geen 4 maanden voor je antwoord hebt?
 
Dan ben ik nog blonder :). Had me niet gerealiseerd dat je de 820 in NL gaat invullen (ik kon dat niet, te veel info van mijn partner niet onder handbereik). Je hebt gelijk!
 
Is er een link waar ik de formulieren (888, 80 etc) kan downloaden? Vind het zo niet op de aus site!
 


OFX
Back
Top