4 vragen over Sydney

Lenka

New Member
Hallo,  :)

Ik heb inmiddels mijn reis naar Sydney geboekt. de verdere voorbereidingen kunnen beginnen... 
Weet iemand misschien een antwoord op de volgende vragen?:

1. is er op het vliegveld van Sydney een pinautomaat?  (ik wil nml geen geld wisselen in NL)

2. Wat is de makkelijkste (en goedkoopste) manier om naar de stad te komen (stadsbus of trein)? (Een shuttlebus kost ik dacht 11 dollar)

3. Als ik halverwege januari in Sydney aankom, zijn de backpackershostels dan al volgeboekt?  :|
(en dan met name de "dorms"? (Moet ik wel/niet al vanuit nederland 3 nachten boeken om zeker te zijn van een goedkope overnachting - prijs via internet is va E11,00 per nacht.)
en tot slot een deze vraag;

4. is er tussen Sydney en Melbourne een bedrijf/instelling of organisatie waar ik een tractorcursus kan doen?

Ik hoop dat iemand mij kan helpen.
Alvast bedankt!  :up:
Lenka
 
1. Ja, verschillende
2. Wij hebben de airporttaxi genomen(staan voor de aankomsthal en wordt ook reclame voor gemaakt), koste geloof ik ergens tussen de 10 en 20 AUD en die zette ons voor het hotel af!
Met 3 en 4 kan ik je even niet helpen :oops:
 
Mbt 3: 11 euro is iets van 17/18 dollar en als je daarvoor een dorm in de buurt van het centrum hebt zou ik dat zeker doen. Dorms kosten snel 20 a 25 dollar in Sydney en dan moet je na een lange reis ook nog zoek dus gewoon boeken als de locatie goed is!
 
Hallo Wilbert en Jan
bedankt voor de antwoorden.  :up:

Maar wat is nou het centrum? Waar is het 't beste om te overnachten?
Als ik in de boeken kijk, dan is er overal wel wat te doen en te zien.
Het beste lijkt mij als ik zo dicht mogelijk bij het opera Huis ben en het Circular Quay (veel bussen).
(Ik ben geen uitgaanstype maar wil wel veel zien en doen. Ik verwacht zo 3 - 4 dagen te blijven.)

Ik heb de goedkoopste die ik via het internet kon vinden even op een rijtje gezet.

Welke van deze 8 hostels raden jullie mij aan? Ik zou het graag horen!

Prijs       Kamer     Gedeelte             Naam hostel                Straat
E10,31   8 bed      Balmain           (Balmain Backpackers = Darling street/corner Victoria Road)
E10,51   8 bed      King Cross      (Mates Place = Roslyn Street)
E12,99   6 bed      Woolloomooloo (City Resort Hostel = Palmer street)
E11,13  12 bed     Paddington     (Captain Cook Hotel = Flinders street)
E12,37  4 bed       Darlinghurst    (Sydney Star Accomodation = darlinhurst road)
   "       Double bed          "          (The HAH                             =      "               "
E 12,99  10 bed     Glebe             (Glebe Village Backpackers= Glebe Point Road)
   "          6 bed      Woolloomooloo (City Resort Hostel = Palmer street)

Een aantal hebben zelfs 1/2 gratis internet en/of ontbijt. En soms bij >3 nachten gratis airport pick-up.

Natuurlijk is er het risico dat je nu moet betalen en als ik dan in januari kom... en ze hebben een fout gemaakt... dan is het balen. (en er komt eenmalig iets van 1 a 2 euro extra bij omdat het een internetboeking is maar dat vind ik te verwaardozen)

Groetjes van Lenka
 
De meeste hostels zitten rond Kings Cross/william Street. Is nog steeds 'centrum'. Daar zit je ook makkelijk qua vervoer naar de CBD(zakencentrum) /Bondi Junction/central station etc. Er zit een treinstation en je kunt ook zo naar de Botanical Gardens-Opera House- Circular Quay-Rocks lopen. Er zitten ook heel erg veel andere backpackers waar je dan leuke dingen mee kunt gaan doen. Ik zou zeker niet in Balmain/Glebe/Paddington gaan zitten. Weinig backpackers leven. City  is nog wel te doen, maar daar zitten veel aziatische backpackers. En de hostels zijn veel duurder. Kijk maar eens bij Kings Cross. Niet duur en gezellig! Ik heb zelf gebackpacked toen ik 18 was en ben erg blij geweest met mijn start in Kings Cross. Leuke mensen ontmoet en vanuit daar met 3 andere backpackers een auto gekocht en naar Perth/West Coast gereden.  Ik zou inderdaad voor de eerste dagen wel boeken, maar daarna niet meer hoor. Er is bijna altijd wel plaats in een dorm. Als je boekt komen veel hostels je met een shuttle ophalen. Maar zelfs als je niet boekt kun je op het vliegveld ter plekke een hostel uitzoeken die daar staan te wachten met hun shuttle. Meid, Australia is zo makkelijk te bereizen, maar daar zul je wel achterkomen als je hier bent!

tractor cursus...poeh, moeilijk, gewoon eens googelen op www.google.com.au, pages from Australia only?

tip; Probeer niet al te veel van te voren te plannen, want je plannen zouden zomaar eens kunnen veranderen vanaf dag 1 hier (en dan heb je misschien al betaald voor iets) je zult ervan staan te kijken hoe je hier van dag tot dag leeft als je backpacked. 

Succes ermee!

Nynke
 
Hey Nynke
bedankt voor de tip.!  :up:
Ja, en idd, ik wil niet teveel vantevoren boeken. Ik heb een enkeltje. Klaar.
Ik twijfelde of ik al een hostel moest boeken. Vandaar deze topic. Maar financieel misschien wel aantrekkelijk...

Dus the mates Place is wel aan te raden. Deze zit in King Cross. Ze bieden het volgende aan:

FREE large towel supplied
FREE shower gel every room
ALL toilets with built in air freshener
FREE internet 30 minutes per day (obtain voucher at reception)
FREE airport pick-up between 5.30am and 9.00pm is provided if you stay for 3 nights(for the free airport pickup phone the hostel on 93585505 when you arrive at the airport)
FREE weekly BBQ's on monday nights 6pm till 10pm - the fun Aussie way to make new mates
CAR PARKING is available from $15.00 per 24 hours

Trouwens... Het is een gemengde kamer met 8 bedden
Klinkt goed toch? Denk ik? En als ik 3 nachten boek, dan heb ik een gratis pick up, dus bespaar ik zo'n 10 dollar.
Lijkt mij wel voordelig.

heeft iemadn ervaring met dit hostel? Positief/negatief? of andere tips? dan hoor ik het graag!  :-D
Groetjes van Lenka
 
Klinkt zeker goed. Gewoon boeken zou ik zeggen en als het niets is (wat ik me niet kan voorstellen) ben je na 3 dagen weer weg! Lekker hoor een enkeltje......gewoon op de bonnefooi! Als je in Kings Cross bent moet je maar eens naar O'Malleys pub. Echte backpackers kroeg met bijna elke avond live muziek. Super gezellig!

Succes!
 
Back
Top