457 - IELTS ook voor partner?

San

New Member
Hi allen,

Moet de spouse / de-facto partner bij een 457 visum ook een IELTS-test afleggen?
We lezen hierover heel tegenstrijdige dingen...

We zouden ons binnenkort willen inschrijven om de test af te leggen... maar voor 1 of 2 personen? :)

Hopelijk hebben jullie hier meer duidelijkheid over!
Merci!

San
 
Volgens mij hoeft de partner in principe geen IELTS te doen. Maar het is mogelijk dat dat afhangt van de branche, type werkervaring of opleidingsniveau en dat dat de tegenstrijdige dingen verklaart. Toen wij hier vijf jaar geleden op een 457 kwamen, hoefden we geen van beiden de IELTS te doen. Mijn man heeft een academische opleiding en had veel internationale zakelijke contacen. Hij kon zijn kennis van het Engels ook aantonen door rapporten en zakelijke correspondentie in het Engels. Toen we twee jaar later voor een PR gingen moesten we trouwens wel allebei de IELTS doen.
 
Ik zou em zowiezo doen, is altijd een voordeel om te hebben en weer een extra papiertje bij je sollicitatie. En kan best wel eens dat verschil maken ( er vanuit gaande dat er een goede score uitkomt)
Ik hoefde overigens maar 4.5 overall te halen. appeltje eitje verhaal, ik kom compleet met aussie accent haha :p
 
Geen idee voor dat visum. Mijn partner moest hem voor ons skilled visum wel doen. Inderdaad een 4,5 gemiddeld (op general). Makkelijker kunnen ze het niet maken. Ik zou aanraden om het gewoon te doen, en als je partners Engels enigzins oke is zou ik ook de Academic doen, niet de general. Staat alleen maar goed op je CV. Mijn partner heb ik ook de academic laten doen en had gemiddeld een 8 dus dat kan mooi op het cv erbij.
 
Inderdaad @Gwen het kan geen kwaad om de test te doen.
Bovendien is elke situatie weer anders, ook al gaat het over hetzelfde soort visum. Wij hebben bijvoorbeeld geen medische test hoeven laten doen.
Echt Australisch dus, things are never the same and might not make sense at all anyway ;)
Niemand hoeft me te geloven, het is de waarheid. Ik zie geen reden om te liegen.
 
haha, typisch Australisch dus, we zullen dan maar inschrijven voor 2 personen :)

een general is voldoende voor 457, maar jullie raden toch eerder aan de academic te doen? is dat een heel groot verschil qua moeilijkheidsgraad?
 
Ja General is pittig, vooral het schrijfgedeelte geeft nogal eens wat ergernis. Het helpt natuurlijk ook niet echt dat dat door een persoon beoordeeld wordt, zeg maar een jurysport. Daardoor is er geen echte lijn in de beoordeling te vinden. Maar als je net wat tekort komt voor je punt, dan is het soms nuttig om een remark aan te vragen. Ennieweej, ik ga veel te snel. Ik zou lekker allebei de general doen, als dat genoeg is. En de academic als je echt goed Engels kunt. Maar zoek het maar eens op; de IELTS website geeft heel veel voorbeelden en tips. En snel inschrijven, in Nederland is er bijvoorbeeld maar 1 plaats voor de test (2013), dus is het snel vol. Ik ben toendertijd naar Dusseldorf gereden, is voor mij dichterbij en daar was wel snel plaats.
Succes in ieder geval, mijn man heeft op dit moment bijles, omdat het schrijven van een essay in 40 minuten en een minimaal aantal woorden, toch wel lastig blijkt te zijn.
 
Wij hebben voor onze PR de IELTS op academic niveau gedaan. Ik heb absoluut geen talenknobbel, maar ik vond de test goed te doen. Wel vond ik de tijdsdruk erg hoog. Dat was het enige wat me opbrak, vooral met schrijven. Dus oefenen met een timer naast je!
 
  • Like
Reactions: M5
Wij hebben voor onze PR de IELTS op academic niveau gedaan. Ik heb absoluut geen talenknobbel, maar ik vond de test goed te doen. Wel vond ik de tijdsdruk erg hoog.
Ik denk toch dat je een verborgen talen knobbel hebt:up: Die academic is verrotte moeilijk:confused:
 
Last edited:
Ik denk dat de meeste mensen hier OF de General hebben gedaan OF de Academic, dus de meeste zullen niet veel kunnen vertellen over hoe groot het verschil tussen de twee is. Volgens mij is lezen en schrijven bij beide hetzelfde, alleen wordt je bij Academic harder afgerekend op fouten. Schrijven is wel anders en spreken weet ik niet. Ik vond zelf Academic goed te doen, alleen het schrijven niet. Ze verwachten iets heel specifieks en laten niet goed weten wat dat precies is.
 
Ik denk toch dat je een verborgen talen knobbel hebt:up: Die academic is verrotte moeilijk:confused:
Valt wel mee als je mij hoort praten hoor! En ik moet nog steeds erg wennen aan het Queensland accent. Maar daar heb je gelukkig geen last van bij de test. Ik heb altijd wel veel gelezen en rapporten geschreven in het Engels. Dat heeft misschien geholpen.
 
  • Like
Reactions: M5
Volgens mij heeft Ernie&Hobbes wel beide gedaan, die is zeer ervaringsdeskundig als het om IELTS gaat!
 
Back
Top