457 - processing time en label in paspoort

shortcake

New Member
Even een paar vragen voor degenen die al naar AU vertrokken zijn op een 457:

Hoe lang duurde het process vanaf het moment dat jullie de application 'gelodged' hebben?

Hoe werkt het met het fysieke visum? Moet je je paspoort opsturen om het visum erin te laten plaatsen voor vertrek uit NL, of ga je AU zonder fysiek aanwezige visum binnen? Zo ja, waar en wanneer krijg je deze dan wel?

Ik heb al wat relevante info kunnen vinden via de DIAC, maar op deze vragen kon ik geen (niet bureaucratisch  :lol:) antwoord vinden.

Thank you!

Vivianne
 
Volgens een paar draadjes hier op het forum is de doorlooptijd ongeveer 12 weken en krijg je een stempel/sticker in je paspoort. Zonder visum kom je niet eens door de douane in Nederland, want dan mag je niet aan boord!

Er zijn wel verhalen over mensen die met een WHV naar Australie zijn gegaan in afwachting van hun 475, maar heb daar niet alles overgelezen om te weten of dit de beste oplossing is.

Succes,

Sacha
 
Hi,

Je krijgt bericht dat je visum goed gekeurd is, dit heeft bij ons in totaal 8 weken geduurd. Je gaat zonder visum door de douane en haalt je visum op bij immigration in de stad waar je gaat wonen. Je visum staat al wel geregistreed bij de douane.

Hoop dat je wat hebt aan dit antwoordt.

Groet Magda
 
Klopt, Magda.

Enige opmerking: wij moesten perse naar Sydney om het visum in ons paspoort te laten plakken. Dit kon niet bij ons in de buurt.
 
Ook wij zijn hier op een 457 binnengekomen. Bij ons heeft het een week of 6 geduurd. Ook hoefde wij geen sticker in ons paspoort te hebben voordat we weggingen; konden gewoon door de douane. Visum hebben we in Melbourne city opgehaald.
 
Thanks!

Zoiets had ik al begrepen, maar wilde even bij jullie nagaan of dit ook echt zo was.
Als het goed is is onze processing time zo'n 4 weken, aangezien de sponsor een 'prefered sponsor' is, en dus in een sneller traject zit  :smile:
We hebben vandaag de x-rays laten maken, dus dat is ook klaar. Nu kan het wachten beginnen....
 
Hallo allemaal,
Mijn vraag sluit aan bij die van Vivianne:
Is het ook mogelijk om, zodra al het " papierwerk" op de bus is, te gaan reizen in afwachting van je visum? Krijg je bevestiging via de mail, en kan je daarna dan zo Australie in?
Mijn vriend en ik gaan beide op een sponsorshipvisum naar Brisbane, maar willen nog door Azie reizen voorafgaand. We willen liever niet in NL op het visum wachten...

groetjes Anne 
 
Back
Top