457 tijdsduur

Robbyd

New Member
Hey,

ik heb de verschillende opties bekeken, en de veiligste weg lijkt me een 457-visum.. Nu lees ik overal op dit forum dat het zo'n jaar of twee duurt van begin tot einde, maar op de site van de AID lees ik zo'n drie maanden. Misschien een beetje een beginnersvraag maar voor mijn verwachtingsmanagement; als ik een positieve reactie krijg op een sollicitatie, kan het dan binnen een paar maanden gepiept zijn of niet?

Daarnaast, iemand ervaring met solliciteren vanuit Nederland? Ik ben van plan gewoon via mail te beginnen. Ik werk nu in middle-management in de gezondheidszorg (bij een zorgverzekeraar), beleid maken, inkopen van zorg en projectmanagement. Dus ben van plan Medicare en de verschillende verzekeraars in AU aan te schrijven.
 
Een 457-visum kan binnen een paar weken gepiept zijn. Ook bij ons was dat zo, we hebben de emigratiedatum toen nog wel wat kunnen rekken, hoewel de werkgever hier niet van gecharmeerd was...
De overheid hanteert momenteel strengere regels omtrent deze visa. Een werkgever moet nu beter aantonen dat er echt geen werknemer te vinden in in Oz.
 
Hi,

Ik had mijn 457 ook binnen een paar weken maar ik was al in Australie en het papierwerk was een fluitje van een cent als verpleegkundige.

Ik denk dat die paar jaar misschien duidt op de voorbereidingtijd inclusief wachttijd als het eenmaal is aangevraagd. Met voorbereiding bedoel ik al het papierwerk, IELTS, medicals, vertaling, baan zoeken die je wil sponsoren etc etc.

Succes ermee!
 
Back
Top