HansB
Member
Hoi iedereen,
Er zijn al enkele topics over ziekteverzekering en 457 visums dacht ik, maar het is me toch nog niet helemaal 100% duidelijk.
Wij hebben inderdaad ook medicare-kaartjes gekregen toen we hier toekwamen en hebben ook onze priveverzekering van bupa opgezegd, hebben enkel nog een extras cover voor ambulance en tandarts etc bij bupa. Onze medicare-kaartjes zijn geldig tot ons visum verloopt, maar onze europese ziekteverzekeringskaart loopt maar tot eind 2013. Dus wat hierna? Ik heb al op verschillende plaatsen gelezen dat je enkel medicare hebt als je europese kaart nog geldig is, maar die is max een jaar geldig, waarom krijg je dan medicare-kaarten tot het eind van je visum? Ik vind het echt heel vervelend dat hier geen duidelijkheid rond bestaat. Moeten we nu op zoek gaan naar een prive-verzekering?
Op basis van de Reciprocal Health Care Agreement heb je als NLer recht op een MediCare card, voor de duur van je 457-visum. In Sydney was het gewoon paspoort en visum laten zien en binnen een week waren daar de pasjes tot 2017. Ik denk dat JoLi hierboven in de tweede post op deze pagina e.e.a. goed heeft verwoord hoe het lijkt te werken