457 Visa workers face tougher language barrier

SandRebel

New Member
457 Visa workers face tougher language barrierBy Malcolm Farr
The Daily Telegraph
April 15, 2009 07:58am
Text size
Visa language test made tougher To stop exploitation, says Department
457 visa system to be overhauled

TOUGHER language qualifications were imposed on overseas workers yesterday - making it harder for them to compete for the shrinking number of jobs across Australia.

The English test has been tightened for new applicants for skilled work temporary entry permits, known as 457 visas, The Daily Telegraph reports.

Applicants must now score a minimum of five in the English Language Testing System exam, up from 4.5. The highest score on the ELTS is nine, which is equivalent to a native speaker. The minimum requirement for migrants in professions is six.

The test was introduced in July 2007 and the higher rating will apply to all applicants with trades and chef qualifications.

The Immigration Department said the upgraded language requirement was needed to protect migrants with poor English from being exploited.


It was the first measure of a package designed to provide needed skills "while not undermining local training and employment opportunities".

Immigration Minister Chris Evans said the new requirements would ensure at least a "modest" level of English. In effect it means applicants for temporary skilled work visas will have to be as fluent in English as skilled workers applying for permanent residency.

The Government also intends to overhaul the 457 visa system but has declined to cap the number of workers allowed in on the temporary permits.

From July, indexed minimum pay rates for 457 visa holders will be increased by 4.1 per cent to match Australian rates.
 
Tja, als ik eerlijk ben vind ik zelfs een 5 niet echt goed voor iemand die hier wil komen werken (en wonen).
 
[quote author=perthpete link=topic=9948.msg136822#msg136822 date=1239849451]
Tja, als ik eerlijk ben vind ik zelfs een 5 niet echt goed voor iemand die hier wil komen werken (en wonen).
[/quote]
Ben ik wel met je eens maar aan de andere kant, we zitten hier nu een goed jaar en ik merk dat ik al veel heb
bijgeleerd.

En ik moet zeggen dat het engels van de australiers ook wel te wensen overlaat, om maar te zwijgen
over de aziaten

Kees
 
[quote author=krokkie link=topic=9948.msg136830#msg136830 date=1239864634]

En ik moet zeggen dat het engels van de australiers ook wel te wensen overlaat, om maar te zwijgen
over de aziaten
Kees
[/quote]

Tja ik belde hier in den haag gister naar een accupuncturist. Dat was voor een amerikaanse collega die hier woont, maar er niet uitkwam omdat ze geen engels spraken. Ik bellen, bleken het aziaten te zijn en die spraken ook geen nederlands. Tja dan wordt het een moeilijk verhaal.

Ik vind een beetje eisen aan een taaltest niet zo erg hoor. Natuurlijk leer je ook heel snel een boel bij als je er eenmaal bent.
 
[quote author=perthpete link=topic=9948.msg136822#msg136822 date=1239849451]
Tja, als ik eerlijk ben vind ik zelfs een 5 niet echt goed voor iemand die hier wil komen werken (en wonen).
[/quote]

Nu we de Ielts achter de rug hebben( met genoeg punten) , durf ik ook wel te zeggen dat ik het met je eens ben Pete.
Ik kan me nog niet voorstellen we ons ( en vooral Rimko ) heel makkelijk redden straks in het Engels ( hij leest niet vaak mee dus kan ik t wel zeggen)  :eek:ops!:
Maar we zijn ook van plan om nog flink te oefenen, en om misschien in Oz Engelse les te nemen.
Over 2 weken komt een Australische vriendin van me in Nederland en kunnen we vast beginnen met oefenen  :smile:
 
Ik vind het terecht. Het is soms echt triest om te horen hoe slecht ook 457 immigranten Engels spreken en vooral begrijpen (en niet alleen Aziaten)

Hoe denk je er over als Nederlander als immigranten in NL de taal nauwelijks beheersen ? Een enigszins fatsoenlijke taalkennis/beheersing is wel het minimale wat er gevraagd mag worden toch ?
 
Lijkt mij ook..
Mijn stiefbroer heeft een Franse vriendin en zij woont nu alweer zo'n 6 jaar in NL.. maar ze spreekt het nog steeds niet (een heel klein beetje) en ze begrijpt ook niet alles. Communicatie is nog steeds in het Engels.. komt misschien ook doordat ze nu voor een Engelstalig bedrijf werkt... maar goed, mijn Italiaans na 8 maanden Italie is beter dan haar Nederlands (en dan sprak ik ook altijd Engels omdat ik als taalassistent Engels werkte). Ben van mening dat als je al zo lang in een land woont je de taal zo ongeveer vloeiend zou moeten kunnen spreken.
 
Mijn Spaanse schoonzus is al 35 jaar hier en spreekt het nog niet perfect.

Mijn man is Bulgaar en toen ik hem ontmoette  sprak hij alleen  Engels, maar dat was binnen 2 maanden verleden tijd, ik onthield hem gewoon, dan leren ze heel snel :lol: :lol: :lol:
au sérieux:Daarbij heeft ie zijn HBO Nederlands gehaald, het opent deuren die voor andere buitenlanders gesloten blijven, simpel.

Ik irriteer me heel erg eraan hoe hier in Nederland slecht Nederlands gecommuniceerd word, juffengesprekken worden veelal gedaan met de kinderen erbij om te vertalen, belachelijk natuurlijk, ook niet zo gek dat ze achterlopen op school daar ze thuis geen Nederlands spreken.
Dat Australie daar een stokje voor steekt is heel goed, maar als ik eerlijk ben heb ik toch het idee dat daar ook heel veel mensen doorheen glippen, want ik heb dat border programma bekeken en daar kwamen heen en weer reizende Aussie bewoners in voor, van Aziatisch afkomst, nou excuse me, dat was geen Engels, het leek er een beetje op en dat woont dan wel daar, als je zoiets stelt voer het dan ook consequent door en dat idee heb ik eerlijk gezegd niet.

Misschien zit ik fout hoor, maar zo komt het wel over , vind ik een beetje ontmoedigend qua beleid dan.
 
[quote author=lizzyhas link=topic=9948.msg137489#msg137489 date=1240729876]
Ik irriteer me heel erg eraan hoe hier in Nederland slecht Nederlands gecommuniceerd wordt
[/quote]

:sorry: ... ik kon het niet laten...  :up:
 
[quote author=Lin link=topic=9948.msg137501#msg137501 date=1240739314]
Nee toch... we gaan toch geen spellingscontrole invoeren... :yellowcard:
[/quote]

:grin: alleen bij deze eene stelling die een tegenstelling "in zichzelf" heeft :p
 
[quote author=r2d2 link=topic=9948.msg137506#msg137506 date=1240744098]
[quote author=Lin link=topic=9948.msg137501#msg137501 date=1240739314]
Nee toch... we gaan toch geen spellingscontrole invoeren... :yellowcard:
[/quote]

:grin: alleen bij deze eene stelling die een tegenstelling "in zichzelf" heeft :p
[/quote]

Schrijven en praten is weer iets heel anders he  :wink:
 
[quote author=r2d2 link=topic=9948.msg137506#msg137506 date=1240744098]
[quote author=Lin link=topic=9948.msg137501#msg137501 date=1240739314]
Nee toch... we gaan toch geen spellingscontrole invoeren... :yellowcard:
[/quote]

:grin: alleen bij deze eene stelling die een tegenstelling "in zichzelf" heeft :p
[/quote]

eene???? :lol: :lol: :lol: :lol:
de pot verwijt ectetcetc
 
[quote author=Gwen link=topic=9948.msg137511#msg137511 date=1240746867]
[quote author=r2d2 link=topic=9948.msg137506#msg137506 date=1240744098]
[quote author=Lin link=topic=9948.msg137501#msg137501 date=1240739314]
Nee toch... we gaan toch geen spellingscontrole invoeren... :yellowcard:
[/quote]

:grin: alleen bij deze eene stelling die een tegenstelling "in zichzelf" heeft :p
[/quote]

Schrijven en praten is weer iets heel anders he  :wink:
[/quote]

@Gwen: schrijven is ook een vorm van communiceren!
@Lizzyhas: Je hebt volledig gelijk! :rotflmao:  :lol1: :clap2: :loudcry:

"Eene" is oud-Nederlands, en volgens de moderne spelling moet het inderdaad zoals jij het schrijft geschreven worden, dus "ene".

Cheers Sander
 
[quote author=r2d2 link=topic=9948.msg137533#msg137533 date=1240778001]
@Gwen: schrijven is ook een vorm van communiceren!
[/quote]

Dat weet ik  :lol: Maar ik bedoel dat het voor buitenlanders makkelijker is om de taal te spreken dan te schrijven..
 
[quote author=r2d2 link=topic=9948.msg137533#msg137533 date=1240778001]
[quote author=Gwen link=topic=9948.msg137511#msg137511 date=1240746867]
[quote author=r2d2 link=topic=9948.msg137506#msg137506 date=1240744098]
[quote author=Lin link=topic=9948.msg137501#msg137501 date=1240739314]
Nee toch... we gaan toch geen spellingscontrole invoeren... :yellowcard:
[/quote]

:grin: alleen bij deze eene stelling die een tegenstelling "in zichzelf" heeft :p
[/quote]

Schrijven en praten is weer iets heel anders he  :wink:
[/quote]

@Gwen: schrijven is ook een vorm van communiceren!
@Lizzyhas: Je hebt volledig gelijk! :rotflmao:  :lol1: :clap2: :loudcry:

"Eene" is oud-Nederlands, en volgens de moderne spelling moet het inderdaad zoals jij het schrijft geschreven worden, dus "ene".

Cheers Sander


[/quote]



Ben je al zoooooooooo oud????????? :lol: :lol: :lol:
cheers :wink:
 
Back
Top