Hallo allemaal,
Sinds enige tijd ben ik me aan het verdiepen in de mogelijkheden om voor een langere tijd (3/4 jaar) in Australië te gaan wonen. Ik zal mezelf eerst even voorstellen: Ik ben Arjan, 22 jaar oud en werkzaam als systeembeheerder. Na het behalen van een MBO diploma systeembeheer zit ik nu in het 2e jaar van een HBO studie Bedrijfskundige Informatica. Al een langere tijd denk ik erover na om een langere tijd naar het buitenland te gaan. Het lijkt nu de geschikte tijd om dit idee ook te realiseren. Nu heb ik familie en vrienden in Australië wonen waar ik terecht kan en op daarom heb ik ervoor gekozen om uit te gaan zoeken of dit mogelijk is. Na veel zoeken over alle verschillende visa's ben ik erachter dat mijn beste mogelijkheid is om op een Working Holiday Visa naar Australië te gaan en vanuit daar proberen een sponsorship (457 visa) te krijgen. Het idee is om deze zomer mijn werk op te zeggen, studie stop te zetten en dan naar Australië te gaan. Ik richt me op het beroep ICT Customer Support Officer.
Ondanks dat ik heel wat gezocht heb blijf ik toch met enkele lastige vragen zitten met betrekking tot de skills assessment voor dit beroep. De formele eisen voor dit beroep zijn 'AQF Associate Degree, Advanced Diploma or Diploma (ANZSCO Skill Level 2)' waarbij opgemerkt wordt dat 'At least three years of relevant experience and/or relevant vendor certification may substitute for the formal qualifications listed above. In some instances relevant experience may be required in addition to the formal qualification.'
Mijn vragen hierover zijn:
Groeten,
Arjan
Sinds enige tijd ben ik me aan het verdiepen in de mogelijkheden om voor een langere tijd (3/4 jaar) in Australië te gaan wonen. Ik zal mezelf eerst even voorstellen: Ik ben Arjan, 22 jaar oud en werkzaam als systeembeheerder. Na het behalen van een MBO diploma systeembeheer zit ik nu in het 2e jaar van een HBO studie Bedrijfskundige Informatica. Al een langere tijd denk ik erover na om een langere tijd naar het buitenland te gaan. Het lijkt nu de geschikte tijd om dit idee ook te realiseren. Nu heb ik familie en vrienden in Australië wonen waar ik terecht kan en op daarom heb ik ervoor gekozen om uit te gaan zoeken of dit mogelijk is. Na veel zoeken over alle verschillende visa's ben ik erachter dat mijn beste mogelijkheid is om op een Working Holiday Visa naar Australië te gaan en vanuit daar proberen een sponsorship (457 visa) te krijgen. Het idee is om deze zomer mijn werk op te zeggen, studie stop te zetten en dan naar Australië te gaan. Ik richt me op het beroep ICT Customer Support Officer.
Ondanks dat ik heel wat gezocht heb blijf ik toch met enkele lastige vragen zitten met betrekking tot de skills assessment voor dit beroep. De formele eisen voor dit beroep zijn 'AQF Associate Degree, Advanced Diploma or Diploma (ANZSCO Skill Level 2)' waarbij opgemerkt wordt dat 'At least three years of relevant experience and/or relevant vendor certification may substitute for the formal qualifications listed above. In some instances relevant experience may be required in addition to the formal qualification.'
Mijn vragen hierover zijn:
- Als ik naar Australië vertrek heb ik een MBO Niveau 4 en eerste 2 jaar HBO opleiding (propedeuse en cijferlijst van 2e jaar als bewijs) gehaald. Is dit vergelijkbaar met de gestelde diploma eisen (AQF Diploma)?
- Er staat omschreven dat in sommige gevallen revelante werkervaring nodig is als toevoeging op de diploma eisen. Hoe kom ik erachter of dit ook in mijn geval zo is?
- Ik heb nu 3 jaar werkervaring, anderhalf jaar hiervan is echter (full time en betaald) stage. Ik heb min of meer al begrepen dat stage niet telt maar ik kan nergens vinden waar dit geschreven staat. Kan iemand mij wijzen waar deze informatie staat?
Groeten,
Arjan