457 visum aanvragen als je al in Australie bent....

jimmysaywhoosa

New Member
Even wat vragen over het temporary visum 457.

Ik en mijn vriendin willen graag naar AUS maar we gaan het skilled visum niet halen.
Dus gaan we het op een 457 visum proberen.
Maar dat is 4 jaar geldig en kan in principe eindigen als je werkgever er de brui aan geeft.
Je moet dan binnen 28 dagen het land verlaten als je niet een nieuwe werkgever kan vinden en een nieuw 457 visum weet te regelen.
Dit hebben we liever niet natuurlijk
Mijn vraag is nu: als je op het 457 visum van je partner meegaat, kun je dan zeg maar als een soort back-up voor je zelf ook een 457 visum kan aanvragen als je werk vind. Ik bedoel dus als je al in AUS bent !!!! :|
Als het 457 visum van 1 van de 2 partners om wat voor reden dat ook beindigd moet worden, kan hij of zij dan alsnog  ( als er weer werk gevonden word ) blijven op het visum van de ander en weer een nieuw 457 visum aanvragen  ?

Vraag is natuurlijk ook of, als je als partner meereisd wel mag werken en hoeveel uur per week... :wink:
Thanx

Welkom op het forum!

Er staat nergens dat een 457 visum alleen "off shore" kan worden aangevraagd, dus zou dat ook moeten kunnen terwijl je hier al bent. En verder staat er ook:
* bring any eligible secondary applicants with them to Australia – secondary applicants can work and study

klopt. Ico zit er nu ook op een ETA en er wordt onshore een 457 aangevraagd (is inmiddels gedaan). ik mag gewoon werken en benut die tijd ook om mijn papieren te halen zodat ik een permanent aan kan vragen. maar ook op een 457 mag je voor permenant gaan, ik geloof na 2 jaar. er is al veel over geschreven hier, dus succes!
ik weet niet of als jij er uit moet, je dan zomaar verder mag op die van je partner, mits zij natuurlijk onafhankelijk van jou een 457 heeft. anders even bellen met ambassade in berlijn, zijn zeer gul met informatie!
Mariëtte (nog even de spaanse)

Hi

ik zit in Australie op een 457 visa dat ik in Australie heb aangevraagd terwijl we hier verbleven op de 676 (12 maanden vakantie visa). Mijn man is dependent op mijn visum en mag zoveel werken als hij wil. Je partner laten meeliften op je aanvraag is gemakkelijk en goedkoop. Je hoeft maar voor 1 persoon papieren aan te leveren en te betalen.
Als je Permanent Residency wil aanvragen kun je op de DIAC website checken of je in aanmerking komt voor het 856 / 126 of 127 (correct me if I am wrong) visa. Voldoe je aan een van die voorwaarden dan kun je je werkgever vragen om je ondersteunen in je aanvraag door een NOMINATIE aan te vragen. Nadat je genomineerd bent kun je je aanvraag voor PR opsturen.
Dit allemaal in Australie terwijl je werkt op je 457 visa.
Voldoe je niet aan de voorwaarden dan moet je voldoen aan de 2 jaar termijn, maar je kunt al na 12 maanden starten met de aanvraag dan heb je je PR-status rond de 24e maand.

Veel succes

groet,

annelies 

Back