457 visum en daarna nog even blijven ????

Miekie

New Member
Hallo allemaal,

Ik heb een vraagje. Ik hoop dat iemand weet hoe dit werkt.

15 oktober vertrekken wij naar Australie op een 457 visum  :grin:. Wij gaan voor een jaar. Het contract van mijn man loopt af op 16 november 2010, maar daarna willen wij graag nog even blijven en een maand of 2 rondreizen. Maar nu heb ik begrepen dat als je stopt bij je werkgever dat je binnen 28 dagen het land uit moet zijn.

En nu??

-Moeten wij ons visum omzetten? Zo, ja naar welk visum?

Alvast heel erg bedankt.

Groetjes,
Rick en Annemieke
-Of is dit niet nodig en zijn we automatisch toerist, omdat mijn man geen baan meer heeft op dat moment?

Geen idee hoe het zit, maar is het niet een idee om nadat hij stopt met werken het land te verlaten en dan ergens 'in de buurt' op vakantie te gaan (Azie/NZ) en dan daar een toeristenvisum aanvragen om vervolgens het land weer in te komen (dan heb je wel een retour ticket naar NL nodig..)

Als je dit wilt, check deze optie dan wel even, ik weet niet of ze moeilijk doen met het uitgeven van een toerist visa als je er net op een ander visum bent geweest...

Hoi hoi,

Wij willen wel echt in Australie blijven eigenlijk.

Weet jij of je sowieso een visum nodig hebt als je 3 weken op vakantie gaat?

Mijn ouders willen ons daar graag op zoeken voor ongeveer 3 weken, maar geen idee of ze een visum moeten hebben of dat je tot een bepaalde tijd geen visum nodig hebt?

Groetjes,
Annemieke

Hoi Annemiek,
die vraag had ik ook een keer met mijn visum, alleen ging het dan om 3 weken bljiven ipv 2 maanden.
Wat ik heb gedaan is gewoon even de immi department gemaild. Je kunt anders ook gewoon even de ambassade bellen waar je je visum aanvraagt denk ik.
Groetjes

voor Australie heb je ALTIJD een visum nodig. Zelfs voor een stopover (van bijv. 1 dag) waarbij je het vliegveld wilt verlaten en een stad in wilt trekken. Dit is anders in NZ waar je de 1e 3 maanden geen visum nodig hebt. Dus als je ouders naar Australie willen komen voor 3 weken moeten ze een toeristen visum aanvragen. Niet vergeten, want je wordt geweigerd! Het visum kun je aanvragen op www.immi.gov.au en is zo gepiept. Volgens mij is de 3 maanden variant zelfs gratis. Anders dan de werkvisums (op WHV na dan), zijn toeristenvisums zo gepiept.
Succes!

Meiden onwijs bedankt. Mijn moeder vindt het allemaal maar spannend dat ze haar dochter (misschien) komt opzoeken (ze is ook nog niet helemaal overtuigd), dus dan zorg ik dat dat tijdelijke visum voor mijn ouders is aangevraagd, voordat wij weggaan. Dan doe ik dat even voor haar.

Goeie tip Gwen. En als je hun mailt krijg je dan een tijdelijk akkoord toegemaild ofzo?

Groetjes,
Annemieke

[quote author=Miekie link=topic=10329.msg145469#msg145469 date=1250801368]
En als je hun mailt krijg je dan een tijdelijk akkoord toegemaild ofzo?
[/quote]

Wat Gwen wss bedoelt is dat je de ambassade kunt mailen met je bovenstaande vraag en dan van hun een antwoord krijgt (positief of negatief).

Vond trouwens ook dit:
Extending Your Stay
To remain longer in Australia than your original visa allows, you are required to obtain another visa. If you wish to remain in Australia for tourism or recreational purposes or to visit family or friends, you may apply for a Tourist visa.

If you are refused a further visa, you must leave Australia before the expiry of your original visa.

Voor je ouders:
http://www.immi.gov.au/visitors/tourist/visa-options.htm
(kijk even goed, de ene 3 mnd visum is gratis, de andere niet..)

Voor jullie (double check please.. mss is dit het juiste visum voor jullie, maar dit durf ik niet met 100% zekerheid te zeggen...)
Tourist Visa (Subclass 676)
Who is this visa for?
This visa is available to all passport holders who are:

-outside Australia and want to apply for a visa to visit Australia
-in Australia and want to extend your stay as a visitor.

You must have a genuine intention to visit Australia as a tourist, for recreation or to visit your family and/or friends.

Extending your stay
If you are in Australia and want to extend your stay for tourism purposes, you must apply for a new visa at least two weeks before your current visa expires.

A Tourist visa may be granted if you:

-have complied with the conditions of your previous visa
-meet all the eligibility criteria for this visa
-do not have a 'No further stay' condition on your visa.
You should note that a further visa, if granted, will cease any visa or ETA currently held and the entitlements attached to that visa or ETA.

If a decision has not been made on your application before your original visa expires, you will be able to remain lawfully in Australia until the application has been finalised.

If you are refused a further visa, you must leave Australia before the expiry of your authorised stay period.

Kijk ook even naar de criteria waar je aan moet voldoen op de immi website.

Als het contract eigenlijk vaststaat voor 1 jaar, dus beide kanten (werkgever, werknemer) is hiervan op de hoogte, dan is er wellicht met de werkgever waars. wel iets te regelen dat hij het contract niet op 16 november laat aflopen, maar 16 januari 2011. Dat geeft jullie 2 maanden en 28 dagen de tijd om rond te reizen door Australië zonder dat je eerst het land moet verlaten.

Volgens mij is deze constructie die ik 9 jaar geleden ook heb gehad. Mijn stage duurde 5 maanden (feb - jun) bij een bedrijf in Sydney en het "contract" hadden we op 1 september laten ontbinden....Dat gaf me dus de maanden juli en aug om rond te reizen.

Back