457 visum en een reisverzekering

Bij veel gemeenten in Nederland (misschien wel alle?) is het mogelijk om je 1 maand van tevoren uit te schrijven. Dus kun je 1 maand langer ingeschreven blijven, op vakantie gaan en in Australië een zorgverzekering afsluiten voordat die maand is afgelopen. Dit is wat wij in gedachte hebben. Daarnaast hebben we een doorlopende reisverzekering (van FBTO) die per dag opzegbaar is. Dus die kunnen we dan ook een maand langer laten doorlopen. In ons geval is het trouwens geen 'doen alsof je op vakantie bent', want de eerste maand zijn we nog niet aan het werk.

Overigens was het voor het voor ons 457-visum voldoende om met een brief van de zorgverzekeraar aan te tonen dat we in Nederland een zorgverzekering hebben en een reisverzekering. Ook al staat in die brief dat je ingezetene van Nederland moet zijn om recht te hebben op de zorgverzekering.

Bij navraag bij Menzis bleek dat je niet altijd automatisch wordt uitgeschreven bij de zorgverzekeraar (zie vorige post). Het is daarom aan te raden om je ook actief uit te schrijven bij de zorgverzekeraar, naast het uitschrijven bij de gemeente.

Ha Hartsinka, wij doen 'het zelfde'. Later uitschrijven en daar een (zorg)verzekering regelen. Het is ook raadzaam ivm misschien een autoverzekering, je autovrije schade jaren op te vragen (in Engels) bij je verzekeraar en die mee te nemen. Waar gaan jullie heen, of mis ik dan een draadje (off-topic). :)
 
Ja, wij hadden ons ook netjes uitgeschreven, wel drie keer en 5 dreigbrieven van de verzekering, haha,
Ze zouden weleens ervoor zorgen dat we ons niet kunnen verzekeren, wat we allang waren hier.
Ook moesten we nog een rekening betalen ,...die we allang betaald hadden,was niet echt doorgekomen zeg maar en dat hadden we precies met alle instanties,alsof het een vloek was.

daarom, zet je bankaccount op expate, want men schrijft graag nog af voor dingen die niet rechtvaardigt zijn, heeft ons een hoop ellende bespaart.
 
Dank voor de tips! Dreigbrieven van de verzekering hoop ik niet te ontvangen, maar je weet maar nooit. We zullen het zien...

@BG*MT: We gaan trouwens naar Sydney voor 3 jaar. Meer kun je vinden in 'Even voorstellen' :)
 
Een goed advies om je bankaccount op expat te zetten want ook bij ons blijven ze gewoon vrolijk afschrijven van zaken (Ziggo is de koploper, blijft maar doorgaan...:mad:) die we al (meerdere malen) opgezegd hebben. Je kunt wel weer gewoon terugboeken, maar op expat zetten bespaart je de rompslomp.
 
Hi BG*MT & Hartsinka,

Jullie hebben dus beide een brief gebruikt van je huidige verzekeraar om voor je 457 visum aan te tonen dat je voldoende verzekerd was? Ik heb net een mailtje naar Interpolis gestuurd om zo'n brief te verkrijgen.
Ben blij dat jullie je ervaringen op dit forum gedeeld hebben. Ik ga er denk ik ook voor om pas na aankomst in Sydney een Australische zorgverzekering af te sluiten, hoewel ik wel direct aan het werk ga.

Groet
 
Hi BG*MT & Hartsinka,

Jullie hebben dus beide een brief gebruikt van je huidige verzekeraar om voor je 457 visum aan te tonen dat je voldoende verzekerd was? Ik heb net een mailtje naar Interpolis gestuurd om zo'n brief te verkrijgen.
Ben blij dat jullie je ervaringen op dit forum gedeeld hebben. Ik ga er denk ik ook voor om pas na aankomst in Sydney een Australische zorgverzekering af te sluiten, hoewel ik wel direct aan het werk ga.

Groet

Yep, bij ons was een polisoverzicht ook voldoende.
 
Weet niet of dit een zinnige bijdrage is, maar wij hebben afgelopen jaar in NL al bij Bupa de eerder genoemde verzekering geregeld en laten ingaan op het moment van vertrek naar Australie. Alle NLse ziektekostenverzekeringen wegens emigratie (en dan mag je ineens wel opzeggen op een willekeurige datum) opgezegd per datum van vertrek. Was simpel te regelen en je kunt je Bupa vooruit betalen (ik geloof dat je 4 weken vooruit moet betalen) met je creditcard. Je krijgt van Bupa een pdf-je als bewijs van inschrijving en die kan je weer opsturen naar DIAC voor je 457.
 
Back
Top