457 visum naar 857 aanvragen (permanent)

perth

New Member
Hey,
Ik las dat je 2 jaar moet gewerkt hebben met een 457 visum voor je een 857 kan aanvragen, iemand meer info? Ik dacht ergens gelezen te hebben op het forum dat je dit reeds kan aanvragen vanaf je aankomst in Australië. En ook een doemscenario vraagje.
Wat bij stopzetting bij werkgever op een 457 visum,mag je dan blijven tot einde visum of hoe zit dat eigenlijk? Alle ervaringen welkom. :up:

kijk even via search, ik heb er verschillende dingen over geschreven.

Ik heb mijn 857 granted gekregen binnen 7 maanden na begonnen te zijn op een 457. Dit op basis van een pre-assessment of qualifications by a recognised board. In mijn geval was dit de Nursing Board. Het hangt er dus vanaf wat voor beroep je uitoefent. Verder moet je binnen een maand een andere sponsor vinden mocht je huidige sponsor je eruit gooien.

Het staat allemaal vermeld op de website van de Depatment of Immigration. Zoek onder Work Visa en Permanent.

Succes

Annelies

@ Perth,

Bedoel je niet een 856 ipv 857? 857 is een Regional Sponsored Migration Scheme visa en een 856 is een permanent business net als de 457 een temp is.

Hoi,

Mijn vriendin en ik zijn in juni 2009 2 jaar in Alice Springs. Binnenkort wordt (hopelijk) ons permanente visum (857)aangevraagd door haar werkgever. Als dat gedaan is moet ze, zover ik weet, nog 2 jaar daar blijven werken voordat ze daar weg kan. Ze kunnen, als je zelf opstapt in die tijd, alsnog je permanente visum intrekken.

Dit is in ieder geval wat ik ervan begrijp. Laat maar weten als het anders is.

Groeten,

Remon

[quote author=ray136 link=topic=9158.msg127871#msg127871 date=1225960194]
Als dat gedaan is moet ze, zover ik weet, nog 2 jaar daar blijven werken voordat ze daar weg kan. Ze kunnen, als je zelf opstapt in die tijd, alsnog je permanente visum intrekken.
[/quote]

Dag Remon,

Ik zit eigenlijk een beetje met dezelfde vraag en kan daarop geen duidelijk antwoord vinden op de website van DIMIA.

Wel staat daar dat de vacature voor minimaal 3 jaar moet zijn en full-time.

Er staat nergens uitgelegd wat je moet doen als je naar een andere werkgever wilt gaan (moet deze je dan ook sponsoren en moet je dan een nieuw visum aanvragen?) of als je wordt ontslagen binnen 3 jaar on pas na 3 jaar.

Stel je werkt op een 121/856 bijvoorbeeld 20 jaar voor dezelfde werkgever en je gaat dan met pensioen (in feite wordt de sponsoring dan beeindigd). Moet je dan een nieuw visum aanvragen voor een gepensioneerde immigrant?

Als je bij een 457 wordt ontslagen heb je 28 dagen de tijd om een nieuwe sponsor te vinden en anders moet je het land uit.

Wie weet hierop een antwoord?

Gr,
Loek

Hoi Loek,

Bij een subclass 119/857 visa staat het volgende:

Employee obligations
The employee must meet the following obligations.

commence employment within six months of arriving in Australia or within six months of the visa grant if they are already in Australia
remain employed in the nominated position in the regional area for at least two years.
The visa may be cancelled if the employee does not comply with these obligations to complete the two year contract with the employer.

Als je wordt ontslagen in die periode zullen ze je visum niet intrekken als het buiten jou schuld is??

Groeten,

Remon

Dag Remon, Dat klopt en is ook helder geformuleerd maar dat geldt wel voor ander visum en niet het 121/856.

Wel vond ik nog onderstaand draadje over dit onderwerp maar dat geeft mij ook niet 100% uitsluiting op mijn vragen.

http://www.xpdite.net/forum/index.php/topic,6656.msg83289.html#msg83289

Misschien dat Rob Breumelhof het precies weet?

Sorry mensen, ben weinig On Line vanwege problemen met de software en struikelde dus een beetje laat over deze discussie.

Als je werkt op een 856 en dus niet een 857, whatever that may be, ben je VRIJ om te gaan en staan waar je wilt ZODRA je je PR hebt. Ik heb dus meer dan een jaar fulltime gewerkt na het verkrijgen van mijn PR in de veronderstelling dat ik de 2 jaar vol moest maken.
Sponsorship: op het moment dat PR is toegekent eindigt het sponsorship van je werkgever.

Annelies

Das interessant nieuws!

Ik heb nu iets meer dan 2 jaar bij mn huidige werkgever gewerkt en heb onlangs mn pr (856) ontvangen. Dus dit houdt toch in dat ik nu al 'vrij' ben om te gaan waar ik wil?

Niet dat ik van plan ben ontslag te nemen, maar het is wel een geruststelling.

Op werk vertelde een collega dat ik nog minimaal 1 jaar moest volmaken nu.

Hallo allemaal,

wij zijn hier met een 457 visum, en  hebben in Dec.2008 het 175 visum aangevraagd met een beroep op de modl maar
niet op crl. We zitten er nu over te denken om toch een ENS aan te vragen omdat sneller gaat, maar zouden graag
zeker willen weten of we echt kunnen stoppen met werken voor deze werkgever zodra we het permanent hebben.
Het beroeps assessment hebben we al gedaan voor het 175 visum dus darvoor hoeven we niet 2 jaar gewerkt te hebben.
Klopt het dat we al voor de 2 jaar ontslag kunnen nemen zonder dat het visum gevaar loopt?

Alvast bedankt,

Inge

Kan alleen iets zeggen over mijn tijdspad:

6 november 2006  begonnen te werken op een 457
6 december 2006  begonnen met aanvraag van de 856
14 februari 2007  werkgever eindelijk het werkgeversdeel ingevuld en alles op de post gedaan
        7 juli 2007 VISA 856 granted en Sponsorship geeindigd
20 september 2008 ontslag genomen.

Succes

Annelies

Hi Annelies,

heb je dat bij immigration moeten vertellen dat je ontslag genomen hebt?

Inge

Hi Inge, sorry, ik ben niet veel meer op dit forum. Nee, zodra je je PR stempel in je paspoort hebt heb je geen enkele verplichting meer aan wie dan ook.

Back