457 vraagjes

Guido76

Member
Hallo Allemaal,

Mijn NL werkgever gaat mij voor langere tijd in Australie te werk stellen. Hiervoor hebben ze zich aangemeld als Foreign Sponsor en hebben ze mij genomineerd. Deze 2 stappen waren binnen enkele weken voor elkaar.

Nu gaan we dus het 457 visum aanvragen voor mij. Vandaag al het papierwerk ingevuld op mijn werk.

Maar ik twijfel of er wel het juiste beroep is gekozen. En ik weet niet hoe nauw het komt in mijn situatie.

Mijn werkgever vindt het beroep op de aanvraag beter passen bij wat ik doe binnen het bedrijf. Maar het is een beroep waarvoor "registration or licensing is required"

Ik heb geen specifieke opleiding,diploma's of aantoonbare werkervaring passende bij het beroep op de aanvraag. Ondanks dat je zou kunnen zeggen dat ik nu werkzaamheden doe die meer in die richting vallen.

Kan dit een probleem gaan opleveren?

Verder heb ik de IELTS nog niet gedaan. Dit doe ik op 25 mei. Op de aanvraag hebben we deze, toekomstige datum dus ingevuld met het idee de uitslag van de IELTS nog na te sturen.

Kan dit?

De situatie is zo dat ik niet ga emigreren en gewoon in dienst blijf van de NL werkgever. Ik hoef dus niet te solliciteren naar een baan.

Wie o Wie heeft er advies.

Alvast hartelijk dank.
 
Ik ben een Project Manager in Construction en Mijnbouw en mijn positie is genomineerd door het bedrijf als Civil Engineer Technician.
Dit wordt niet gecontroleerd en het is alleen op papier. De reden waarvoor ze het bij mij deden is om zo snel mogelijk een PR te regelen zonder al te veel moeite en kosten.
Maak je geen zorgen en de IELTS stelt niet veel voor als je engelse boeken leest en regelmatig engels praat.
De medicals zou nog roet in het eten kunnen gooien. Ik sport heel me leven dus lekker gezond, blijk ik een 'curved spine' te hebben. Nooit geen last van mijn rug gehad en nog nooit in Nederland ontdekt door iemand. De dokter wilde het op mijn visa als categorie 2 zetten wat tot annulering kan leiden. Heb gevraagd of er een andere dokter bij kon komen en die heb ik kunnen overtuigen dat ik echt nog nooit ergens last van mijn rug heb gehad, waardoor het naar categorie 1 werd gebracht zodat het geen risico voor mij visa meer had.
 
De medicals zou nog roet in het eten kunnen gooien. Ik sport heel me leven dus lekker gezond, blijk ik een 'curved spine' te hebben. Nooit geen last van mijn rug gehad en nog nooit in Nederland ontdekt door iemand. De dokter wilde het op mijn visa als categorie 2 zetten wat tot annulering kan leiden. Heb gevraagd of er een andere dokter bij kon komen en die heb ik kunnen overtuigen dat ik echt nog nooit ergens last van mijn rug heb gehad, waardoor het naar categorie 1 werd gebracht zodat het geen risico voor mij visa meer had.

woah, was nog ff spannend dan...
 
Back
Top