476 Graduate recognised visa & CDR

M.Hotic

New Member
Hoi allemaal,

ik heb een tweetal vragen en eventueel zouden jullie me verder kunnen helpen hopelijk.
Ten eerste gaat het om het 476 visum, skilled graduate visa. Ik ben momenteel begonnen met het afstuderen van een tweejarige masteropleiding aan de TU Delft, waar ik eerder ook al mijn BSc Civil Engineering heb behaald. Nu zie ik echter dat de TU Delft niet als een "recognised" institution wordt bestempeld voor het 476 visum. Zou ik alsnog aanvraag kunnen doen voor dit visum? Heeft iemand hier ervaring mee ?

Daarnaast zie ik ook dat de TU Delft in het algemeen niet erkend wordt als educatief instituut door de Australische overheid, waardoor ik ook verplicht ben een Competency Demonstration Report (CDR) te schrijven. Heeft iemand hier ervaring met het schrijven van een "Profesional Engineer" CDR rapport. En heeft iemand eventueel ook een goed voorbeeld van een CDR rapport dat goedgekeurd is (voor een Civiel ingenieur of een andere vorm van engineering)?

Ik hoor graag van jullie en bij voorbaat dank alvast!

Hi M

Welkom op Xpdite.

Ik kan je helaas ook niet helpen met je vragen.

Zou leuk zijn als je in de rubriek "Even voorstellen" jezelf voorstelt en wat in het kort over jezelf verteld:)

All the best met al het uitzoek werk.

Welkom M.
'Mijn' mechanical engineer is hier op een partnervisum gekomen en daarna baan gevonden, zonder dat er uberhaupt maar naar diploma's is gevraagd (hoewel keurig diploma waardering geregeld in Nederland voor vertrek bij Nuffic). Lid worden van engineers Australia kan je hier helpen om een baan te vinden als engineer en er is iemand hier op het forum die dat traject doorlopen heeft (weet alleen niet meer wie). Niet eerder een draadje gezien van een engineer met een graduate skilled visum voor civil engineer. Zoek anders ook even contact met @Wenden op het forum, haar hubby is ook civil engineer en wil deze kant op. Misschien kunnen jullie wat info uitwisselen, maar hij is geen graduate. Succes!

Hi M

Welkom op Xpdite.

Ik kan je helaas ook niet helpen met je vragen.

Zou leuk zijn als je in de rubriek "Even voorstellen" jezelf voorstelt en wat in het kort over jezelf verteld:)

All the best met al het uitzoek werk.

Zal ik zeker doen! Even een vraagje ook, hoe kan ik iemand een pm sturen trouwens?

Zal ik zeker doen! Even een vraagje ook, hoe kan ik iemand een pm sturen trouwens?
Je moet eerst een minimaal aantal berichten hebben gepost en dan kun je op iemand zijn naam klikken en vervolgens op 'start a conversation'.

10 berichten moet je hebben geplaatst op het forum voordat je pm's kan versturen.

Hi M.

Ik heb je een PMetje gestuurd. Al weet ik niet precies welk skills erkenning manier je moet volgen voor een 476 visum, skilled graduate visa je hebt er allicht iets aan.

Back