4np, weg er mee!

4np

Member
Nou, nu ik echt in de lastavaza-fase zit moet ik eigenlijk ook maar een threadje aanmaken ;) Ik heb het meeste eigenlijk wel in losse threads gezegd; maar nu maar even samengevoegd :)

Het begint allemaal op te schieten; ik heb 28 nov 2007 mijn visum ontvangen en ben op 11 januari naar de ambassade in Berlijn geweest om mijn visum op te halen.

Dat was nogal een aparte ervaring. Ik verwachte eigenlijk een soort van 1 op 1 gesprek; misschien nog wat vragen of toelichtingen, en daarna een fancy sticker in mijn paspoort. Maar niet van dat alles :) Na door de metaaldetector te zijn gelopen en bij de receptie de aankomst te hebben gemeld, kom je -via de bordjes- op de eerste verdieping in een wachtkamer die je eerder doet denken aan de tand- of huisarts. Daar zit het vol met Duitsers die een nummertje hebben getrokken om hun (studenten?) visum te ontvangen. Gelukkig had ik vooraf een afpraak gemaakt en mocht ik dus voor. De papieren afgeven aan de dame van de receptie (meer medewerkers zag ik eigenlijk niet) en 5 minuten later zat de sticker in mijn paspoort. Geen gouden draadjes, anti-namaak strips of hologrammen; enkel een vrij eenvoudige sticker met daarop mijn gegevens geprint met -leek het wel- een jaren 80 dot-matrix printer. Maar het belangrijkste was het laatste zinnetje: 'holder(s) permitted to stay in Australia indefinitely :)

visa.jpg

Inmiddels heb ik ook mijn ticket geboekt, en vlieg ik op 16 april naar Perth. Daar ga ik eerst een maadje of 2 a 3 (misschien langer, misschien korter) backpacken en wil ik de west kust gaan bekijken. Uiteindelijk wil ik dan naar Sydney waar ik wil gaan wonen en werken :) Ik ben de afgelopen weken al vrij druk aan het opruimen en inpakken, en ik verwacht met ca 10 verhuisdozen (1 kub) en 1 fiets richting Oz te gaan vertrekken.

Het schiet eindelijk op! :)

Ben je nou nog niet weg?  :wink: Hmm 2 a 3 maanden reizen, lekker hoor. Al enig idee hoe je dit wilt gaan doen en wat je wilt zien? Of wordt het een auto kopen en gaan met die banaan en wel zien wat je onderweg tegenkomt?

Veel succes deze laatste maanden!

Toedels, Chantal

Sjonge jonge 4np,

Gaan we je dan toch nog inhalen!

Je voldeed eerder aan het benodigde aantal jaren werkervaring
Je hebt eerder je aanvraag ingediend
Je hebt eerder je pre-grant letter ontvangen
Je hebt eerder je sticker opgehaald in je paspoort....

Maar je vliegt later dan wij.......  :|

Maar super he....Eindelijk dan ook het felbegeerde stickertje in je paspoort en nu dan ook het ticket geboekt....

Succes :)

:flowers: :flowers:

Hier van mij dan alsnog; klapzoen, bosje bloemen, en een virtuele handdruk; gefeliciteerd!

[quote author=4np link=topic=8290.msg109375#msg109375 date=1201551056]

visa.jpg

[/quote]

Naampje veranderd, uitgeprint en ticket geboekt. Ik kom er ook aan  :smile:(zou het opvallen?)

mooi dat je je ticket hebt! Leuk he zo'n sticker in je paspoort :) Heb em al een paar keer zitten bekijken "Is het echt waar dat ie er zit!?"

Super dat alles nu echt rond is!
Ik las dat je ong. 10 dozen wil verhuizen (en een fiets) via welk bedrijf wil je dat gaan laten overschepen?

Groetjes Bregje

[quote author=Maluka link=topic=8290.msg109422#msg109422 date=1201600615]
Sjonge jonge 4np,

Gaan we je dan toch nog inhalen!

Je voldeed eerder aan het benodigde aantal jaren werkervaring
Je hebt eerder je aanvraag ingediend
Je hebt eerder je pre-grant letter ontvangen
Je hebt eerder je sticker opgehaald in je paspoort....

Maar je vliegt later dan wij.......  :|

Maar super he....Eindelijk dan ook het felbegeerde stickertje in je paspoort en nu dan ook het ticket geboekt....

Succes :)
[/quote]

Haha ja inderdaad; jullie hebben een goeie inhaalmove gemaakt ;) Ik ben het een beetje rustig aan het afbouwen; ik vond het belangrijk om een project -mijn laatste project- goed af te ronden omdat ik dat goed op mijn CV kan gebruiken voor een functie waar ik op wil gaan solliciteren :) Maar het duurt ook niet echt lang meer; nog minder dan 3 maanden :p Wanneer zijn jullie in Brizzie?

[quote author=bregje link=topic=8290.msg109456#msg109456 date=1201625280]
...via welk bedrijf wil je dat gaan laten overschepen?
[/quote]

Nog geen idee :) Ik ga sowieso eerst een paar maandjes vakantie vieren en dan vraag ik mijn ouders het spul op de boot te zetten. Ik ga binnenkort wat offerte aanvragen versturen. Heb jij al wat gevonden?

[quote author=iedereen]...[/quote]
thanks thanks! ;)

[quote author=4np link=topic=8290.msg109463#msg109463 date=1201633140]
Haha ja inderdaad; jullie hebben een goeie inhaalmove gemaakt ;) Ik ben het een beetje rustig aan het afbouwen; ik vond het belangrijk om een project -mijn laatste project- goed af te ronden omdat ik dat goed op mijn CV kan gebruiken voor een functie waar ik op wil gaan solliciteren :) Maar het duurt ook niet echt lang meer; nog minder dan 3 maanden :p Wanneer zijn jullie in Brizzie?
[/quote]

Als alles goed gaat komen we op 11 februari om 19.25 (of was het nou 19.35? ;) ) Australische tijd aan in Brisbane :)

[quote author=4np link=topic=8290.msg109464#msg109464 date=1201633212]
[quote author=bregje link=topic=8290.msg109456#msg109456 date=1201625280]
...via welk bedrijf wil je dat gaan laten overschepen?
[/quote]

Nog geen idee :) Ik ga sowieso eerst een paar maandjes vakantie vieren en dan vraag ik mijn ouders het spul op de boot te zetten. Ik ga binnenkort wat offerte aanvragen versturen. Heb jij al wat gevonden?

[quote author=iedereen]...[/quote]
thanks thanks! ;)
[/quote]

Nee wij weten het ook nog niet... Zijn nog druk aan het kijken naar de beste aanbieder...

[quote author=4np link=topic=8290.msg109375#msg109375 date=1201551056]
Inmiddels heb ik ook mijn ticket geboekt, en vlieg ik op 16 april naar Perth. Daar ga ik eerst een maadje of 2 a 3 (misschien langer, misschien korter) backpacken en wil ik de west kust gaan bekijken. Uiteindelijk wil ik dan naar Sydney waar ik wil gaan wonen en werken :)
[/quote]

:shout: Schiet nou es op !  :angry1:

Blijft appart dat je na al die moeite eigenlijk zo makkelijk het visum lijkt af te kunnen halen....
Jammer dat dat niet kan zonder die hele papier winkel van tevoren :)
En ze laten je straks net zo makkelijk oz in, zonder enige ballonnen of feestmuziek. (tenzij je je eigen mee neemt  :lol:)

Wij hebben hier net onze IELTS terug en gaan komende week de CDR versturen.... we komen eraan!

Goh 16 april, dat is niet lang meer, moet/mag je nog veel regelen?

Succes hè

groetjes Miranda  :smile:

[quote author=Hansie link=topic=8290.msg109823#msg109823 date=1201934678]
:shout: Schiet nou es op !  :angry1:
[/quote]

Hehe :) Biijjjjjjjnaaaaa! ;) Hebben jullie al een goed park ontdekt om rosetjes te drinken? :p Maar lekker hoor; dat zeilen op de baai! Wil ik ook wel een keertje mee ;)

[quote author=tum link=topic=8290.msg109828#msg109828 date=1201936920]
Goh 16 april, dat is niet lang meer, moet/mag je nog veel regelen?

Succes hè

groetjes Miranda  :smile:
[/quote]

Ja het schiet op inderdaad :) Ik ben nu mijn werk aan het afbouwen; overdracht en documenteren. En qua rompslomp ben ik hier ook al mijn vaste toestanden (huur etc) aan het opzeggen en aan het inpakken en heeeel veel weg aan het gooien ;) Dat ruimt lekker op zo! :p

Wil iemand nog een Ducati Monster kopen? ;)

[quote author=4np link=topic=8290.msg109924#msg109924 date=1201995029]
Hehe :) Biijjjjjjjnaaaaa! ;) Hebben jullie al een goed park ontdekt om rosetjes te drinken? :p Maar lekker hoor; dat zeilen op de baai! Wil ik ook wel een keertje mee ;)
[/quote]

Stttt  :donttell: laat Tweety het maar niet horen , die is gek op Rose.

Maar hier wordt toch meer wit gedronken. En ik woon op kruipafstand van een park dus dat komt wel goed.

Dat zeilen kan je ook met minder mensen doen/afhuren dus ook dat komt goed.

[quote author=Hansie link=topic=8290.msg109950#msg109950 date=1202029020]
Stttt   :donttell: laat Tweety het maar niet horen , die is gek op Rose.[/quote]
Riep iemand mij?

Maar hier wordt toch meer wit gedronken. [/quote]
Ook prima hoor!

Groetjes Chantal

Stttt  :donttell: laat Tweety het maar niet horen , die is gek op Rose.
[/quote]

Hehe, en op alle andere alcoholica  :cheers:

[quote author=tweety link=topic=8290.msg109963#msg109963 date=1202038174]
Ook prima hoor!
[/quote]

:grin:

Back