4WD of 2WD?

Anke en Albert

New Member
Hallo allen,

Dit najaar gaan wij voor 5 weken naar WA voor een verkenning  :). Na maanden van mailen heb ik 2 afspraken met potentiele werkgevers in Perth. Bovendien mag ik voor een derde organisatie een lezing geven. Allemaal vrijblijvend maar je moet ergens beginnen. Naast het proberen binnenhalen van een baan, gaan we ook lekker genieten van het land. Ik zit in het waterbeheer - het onderwerp waar Willem Alexander zich ook mee bezig houdt. Als er nog mensen zijn die ook in de water, natuur en milieu wereld zitten in WA, zouden we graag met jullie in contact komen.

Verder een vraag over auto's huren. We willen ook zo'n 5 dagen door de Kimberleys - Gibb River Road e.o. Is het noodzakelijk een 4WD te huren in oktober? Het is een beetje zonde om voor 5 weken een 4WD te huren terwijl je deze feitelijk 5 dagen nodig hebt. Verder zoek ik een autoverhuurder die bijvoorbeeld 10 jaar oude auto's verhuurd. Backpacker rentals houdt er helaas mee op na de juni/juli 2005  :-(. Iemand tips? We vliegen trouwens op Perth.

Groeten,
Anke & Albert
 
Het si altijd verstandig om een 4wd te nemen in Aus. Met een 2wd mag je niet op alle wegen en met 4wd wel. Voorral als je de bush in wil, moet je een 4wd hebben..

Grtz Tanne
 
Volgens mij moet je op de Gibb River rd wel een 4wd hebben.....

Verder is het niet noodzakelijk. Officieel mag je met een huur 2wd niet eens op een normale/goede dirtroad, maar als het maar een klein stukje is merken ze er niks van(met mijn eigen auto gaan we altijd op gewone dirt roads(dus niet de hele ruige), en ook al twee keer gedaan met huurautos(maar 10 km of zo).

Maar als je richting het noorden gaat, en vooral dus de Gibb river rd, zou ik wel een 4wd nemen. In het noorden heb je meer en meer ruige wegen.
 
Ik dacht dat in ieder geval de kustweg van Perth tot Broome geasfalteerd is (maar misschien kan een van de locals dat bevestigen?) en dan zou je dus in Perth een 2WD kunnen huren en dan pas in Broome een 4WD huren om heen en weer naar de Kimberley te gaan.
 
[quote author=Hans de Visser link=topic=1678.msg15062#msg15062 date=1116078122]
Ik dacht dat in ieder geval de kustweg van Perth tot Broome geasfalteerd is (maar misschien kan een van de locals dat bevestigen?) en dan zou je dus in Perth een 2WD kunnen huren en dan pas in Broome een 4WD huren om heen en weer naar de Kimberley te gaan.
[/quote]
Ja, idd. Zo ver is WA nou ook niet achter  ;)

Ja, Broome heeft nu ook wel wat verhuurbedrijven lijkt me. Misschien wel wat duurder, maar is waarschijnlijk goedkoper dan vanaf Perth al een 4wd.
 
Jullie zouden Trailmaster kunnen proberen, die verhuren ook 4wd campervans. Vergeet vooral Karajini National park niet, bij Tom Price! Veel plezier en succes met het zoeken naar een baan.
www.trailmaster.com.au
 
[quote author=freckles link=topic=1678.msg15102#msg15102 date=1116145113]
Jullie zouden Trailmaster kunnen proberen, die verhuren ook 4wd campervans. Vergeet vooral Karajini National park niet, bij Tom Price! Veel plezier en succes met het zoeken naar een baan.
www.trailmaster.com.au

[/quote]
Ja, dat wou ik ook nog zeggen idd! In Karajini heb je echt een 4wd nodig...

En als je dan misschien door Nullagine komt(ten noorden van Newman), zwaai even naar mijn oude huis(meer dan 10 jaar geleden dat ik er zelf ben geweest). Verder trouwens niet een plaats om lang te blijven, ha ha!!
 
Bedankt voor de reacties tot zover. We ovewegen een vlucht enkele reis Perth - Broome te nemen, dan een 4WD voor een week en vervolgens een  2WD terug naar Perth die we daar dan achter laten. We moeten nog even uitvogelen wat financieel het aantrekkelijskte plan is.

Maar niemand die iets weet over 2/4WD verhuur van wat oudere karretjes?

Groet, Albert
 
Hoi,

Afgelopen januari/februari zijn we eveneens naar Perth gevlogen. Via Northside Rentals aan Wanaroo Road in Perth, hebben we daar voor 95 AUSD een automaat Landrover Discovery gehuurd. Een tent met campeerspullen hebben we vanuit NL meegenomen. Stoelen , voor heel weinig, hebben we bij Big W gekocht.
Northside heeft ook een eigen website, maar we hebben het geboekt via Totally Campers Downunder.
Een 4WD heeft zeer zeker voordelen boven een 2WD. We zijn in parken geweest waar je meet een 2WD niet prettig zou hebben gereden, Stirling Range, de weg van Southern Cross naar Hyden (Wave Rock)
Het is ons zeer goed bevallen en de prijs viel reuze mee.

Groeten,
Wilco
 
leuk plan allemaal...
4 WD is echt wel nodig in de outback, en dat is het hier, alles ten noorden van Perth, al ligt er heus wel her en der wat asfalt hoor!!!
enne... gibb river road in 5 dagen????? dacht het niet hoor!!!! daar heb je toch echt wel minstens 2 weken voor nodig.. bovendien begint het in oktober al weer aardig warm te worden.
zou je niet liever - als je maar zo weinig tijd hebt- Karijini gaan bewonderen? of misschien ten zuiden van Perth, wat dichterbij, de Karri forests?? er is zoveel moois te zien in WA!
veel plezier!
 
Hoi,

Ik heb in mijn eigen 4wd een toch gemaakt van Perth naar Broome in een maand en daarna ongeveer 2 weken Kimberley (incl. Gibb River Road). Alleen voor de GRR heb je echt noodzakelijk een 4wd nodig. Natuurlijk is het wel tof om er een te hebben, bijvoorbeeld voor Francos Perron NP (zand).  En zo heb je natuurlijk nog een paar voordelen. Voor Karijini vond ik hem niet nodig, wel weer wat meer voor Millstream-Chichester NP. Neem anders even een kijkje op mijn webpagina, dan kun je het zelf zien..........
Ik vind jullie idee om naar Broome te vliegen niet zo gek. Misschien kun je zelfs wel one way 4wd rental Broome naar Kununurra en dan een gewone auto van Kununnura naar Perth. Een oudere 4WD zou ik niet huren. Zo´n auto moet goed in elkaar zitten. Voor de gewone auto is dat wel een goede optie, daar vraag je immers niet zoveel van.....

Helaas kan ik je niet helpen aan adressen, maar ik geloof dat ze er zeker zijn: tweedehands verhuur. In Perth wel, in Broome of Kununnura lijkt me onwaarschijnlijker....

Veel plezier...en het is echt prachtig!

Henriette
 
Back
Top