5 bonus punten voor Nederlands.

TEAM

New Member
5 bonuspunten voor het spreken van de nederlandse taal en opleiding. Na het forum een beetje te hebben nagekeken, kan  ik er eerlijk gezegd niet uithalen wanneer en hoe je die punten kan claimen.
In voorgaande stukken word eigenlijk alleen maar gesproken over een Universitair of HBO niveau, bestaat er ook zoiets als
een "gewone school" mijn opleiding is beoordeeld als een TAFE opleiding , kan ik dan ook in aanmerking komen voor die punten, :|
of worden die min of meer door Hollandse neus geboord. :|. Weet iemand hier iets van? Het is altijd beter dan $100 k investeren.
TH@NX in advance.

Ted
 
Om in aanmerking te kunnen komen voor die 5 bonuspunten MOET je tenminste een op HBO-nivo gevolgde opleiding hebben gevolgd die hoofdzakelijk in het nederlands is gegeven.
 
Eigenlijk is het raar dat je minimaal HBO moet hebben. Ze zouden je Nederlands toch ook kunnen testen d.m.v. een toets vergelijkbaar met zoiets als de IELTS?!  :?
 
Er staat wel in booklet 6 bij bonuspoints,
Or evidence of youre naati accreditation,maar bij het Naati testcenter in Nederland weten ze van niets.
 
Ik vind het een beetje een raar verhaal. Bovenaan op pag. 43 van Booklet 6 staat: "The language must be on the list of community languages below). Daar staat dus Nederlands tussen. Ik heb 2 HBO-opleidingen afgerond in Nederland, die dus voornamelijk Nederlands waren. Dus dan zou je zeggen dat je 5 punten krijgt.

Echter lees je onderaan die bladzijde: "You cannot receive more than 5 points for this factor. If you are able to satisfy more than one of the above, you receive only 5 points."

Lees ik nu verkeerd of staat er echt dat je (in de eerste paragraaf van dit bericht) 5 punten krijgt als je een HBO-opleiding hebt gevolgd die voornamelijk in het Nederlands wordt gegeven en in de tweede paragraaf dat je alleen maar die 5 punten krijgt als je meer dan 1 van die talen in de lijst beheerst.

[edit]. Ik zie het al. 5 bonuspunten kun je krijgen als je minimaal aan 1 van de volgende voorwaarden hebt voldaan:
- Capital Investment in Australia OR
- Australian Work Experience OR
- fluency in one of Australia's community languages.

Ik voldoe blijkbaar wel aan de laatste, dus hopla weer 5 punten :) (we komen er wel) :lol:
 
Eén van de talen in het lijstje is voldoende. Als je bijvoorbeeld een HBO of universitaire studie hebt gedaan in het Nederlands, kom je in aanmerking voor 5 bonuspunten. Heb je één HBO studie in het Nederlands gedaan en één HBO studie in het Japans (staat ook op de lijst), dan krijgt je toch maar 5 punten.

Je zult nog wel meer dingen tegenkomen die je echt een paar keer moet lezen en dan nog maar half denkt te begrijpen :|. Je kunt je vragen i.i.g. hier kwijt :wink:.
 
[quote author=TEAM link=topic=933.msg7124#msg7124 date=1105383421]
5 bonuspunten voor het spreken van de nederlandse taal en opleiding. Na het forum een beetje te hebben nagekeken, kan  ik er eerlijk gezegd niet uithalen wanneer en hoe je die punten kan claimen.
In voorgaande stukken word eigenlijk alleen maar gesproken over een Universitair of HBO niveau, bestaat er ook zoiets als
een "gewone school" mijn opleiding is beoordeeld als een TAFE opleiding , kan ik dan ook in aanmerking komen voor die punten, :|
of worden die min of meer door Hollandse neus geboord. :|. Weet iemand hier iets van? Het is altijd beter dan $100 k investeren.
TH@NX in advance.

Ted
[/quote]
 
Hé mensen,

Iedereen roept dat je minimaal HBO moet hebben gevolgd om in aanmerking te komen voor die 5 extra punten. Mijn opleiding (SPW 4) is op MBO-niveau. Dit is samen met mijn werkervaring door de Australian Institute of Welfare and Community Workers (AIWCW) wel goedgekeurd en staat gelijk aan het laagste Australische Bachelor-niveau.
Ik heb de vraag bij DIMIA gesteld of ik dan ook in aanmerking kom voor die 5 punten, aangezien mijn opleiding/werkervaring aan het zgn. Bachelor-niveau voldoet. Ze konden daar echter geen garantie voor geven. Beetje jammer dus...  :wall: :cry:
Maarruh, ben je met je HBO dan wel verzekerd van de extra puntjes ???
 
Je bent volgens mij wel verzekerd van die 5 punten bij een HBO-opleiding, als de HBO-opleiding voornamelijk in het Nederlands is gegeven. Dus heb je (zoals iemand anders ook dat voorbeeld al aanhaalde, een HBO-opleiding in Japan gedaan) dan krijg je dus geen punten voor de Nederlandse taal. (maar wel weer voor de japanse taal als die voorkomt op de lijst met community languages). Ook als je 2 of meer HBO-opleidingen hebt gedaan, krijg je toch maar max. 5 punten
 
[quote author=Roel link=topic=933.msg7736#msg7736 date=1106518342]
Maarruh, ben je met je HBO dan wel verzekerd van de extra puntjes ???
[/quote]

JA!
 
Hi,

Ik wil graag voor de 5 bonuspunten 'kennis nederlandse taal' in aanmerking komen. Ik heb mijn opleiding gebeld of zij een standaard brief hebben liggen dat aangeeft dat de volledige opleiding in het Nederlands wordt gegeven (HBO communicatie en design management). Die hebben ze niet.
Zij gaven aan dat als ik zelf een brief op stel in het Engels en deze naar hun toe te mail, ze deze op hun papier uitprinten en naar mij terug sturen.

Heeft iemand dit eerder gedaan en zodoende een voorbeeld brief voor mij?

Groet,

Kevin
 
Maluka,

De opmerking over maximaal slechts 5 bonuspunten gaat nog verder dan onafhankelijk van hoeveel HBO-opleidingen je hebt gedaan. Volgens mij zijn er voor het onderdeel bonuspunten waar ook de taal inzit slechts 5 punten te krijgen. Dus stel dat je een NL HBO/UNI hebt gedaan EN 100.000 wilt investeren EN ... (wat was die derde ook alweer?) dan nog kan je niet meer dan 5 punten voor dit stukkie krijgen...

M.vr.gr.

Perthpete.
 
Vuuu Perthpete....dat is lang geleden...die post van mij was geschreven 12 dagen nadat ik me op het forum had aangemeld. Maar inderdaad kun je max. 5 bonuspunten krijgen.
Of voor een community language (waar Nederlands er dus een van is)
Of een big investment (100.000 dollar zou goed kunnen)
Of (ik meen dat er nog een was)

Het is dus OF en niet EN
 
@Maluka,

Tja, had ik effe niet gezien dat die post al zo oud was... Zaten mijn oogjes toch al een beetje dicht.. ;-)

M.vr.gr.

Perthpete
 
Back
Top