5 Oktober vertrekken wij naar Melbourne!

Status
Not open for further replies.
Hallo allemaal,

Het is alweer een tijd geleden dat ik iets gepost heb. Ondertussen is meer duidelijk. Op 5 oktober vertrekken wij via een kort weekje Maleisië naar Melbourne voor een jaar. Tickets geboekt, visums worden geregeld, nu de rest.

Het liefst zouden we in een suburb gaan wonen, waar de prijzen aantrekkelijker zijn dan in het centrum. Maar welke suburb is goed qua wonen? We hebben een dochtertje van 2 bij ons en zoeken een kindvriendelijke, leuke buurt zonder veel problemen. Een tennispark in de buurt (voor mijzelf :)) is een pré.

Daarnaast willen wij graag huren voor een maandbedrag zoals we hier in Nederland ook huren, zo'n 800 euro. Is dat te realiseren? En is dit op afstand te regelen? Of moeten we echt op locatie zijn om te kunnen huren?

Verder lees is wel eens over Engelse testen... Is dit ook iets wat wij moeten doen? Aangezien we slechts voor een jaar gaan.

Verder zijn alle tips en trucs welkom om onze checklist voor vertrek compleet te maken. Onder andere internationaal rijbewijs, verschepen van wat spullen en ziektekosten. Hierin zijn we ons aan het verdiepen, maar alle hulp is meegenomen :)

Alvast dank voor de reacties.

Hallo GerardMarcus, wij een familie van 5, zijn 6 jaar geleden geemigreerd naar Emerald, VIC 48 minuten van Melbourne CBD. Emerald ligt in de Dandenong Ranges oftewel "in the hills". Waarom ik je schrijf is dat wij een studio bij ons huis hebben die we kunnen verhuren. Zelf vonden we het ook destijds heel fijn dat we zo bij iemand konden verblijven en dan rustig konden rondkijken voor iets meer definitief. Ben je geintereseerd laat het me maar weten, dan kan ik je meer info geven, Succes met de laatste loodjes! Cheers Willeke en Richard.
 
Hallo GerardMarcus, wij een familie van 5, zijn 6 jaar geleden geemigreerd naar Emerald, VIC 48 minuten van Melbourne CBD. Emerald ligt in de Dandenong Ranges oftewel "in the hills". Waarom ik je schrijf is dat wij een studio bij ons huis hebben die we kunnen verhuren. Zelf vonden we het ook destijds heel fijn dat we zo bij iemand konden verblijven en dan rustig konden rondkijken voor iets meer definitief. Ben je geintereseerd laat het me maar weten, dan kan ik je meer info geven, Succes met de laatste loodjes! Cheers Willeke en Richard.
Ik kan je dit aanbod zeker aanraden, @GerardMarcus ! Wij hebben vrienden in de Dandenong Ranges en het is daar leuk, gezellig en prachtig! Niet meer over nadenken, gewoon doen! :)
 
Wij hebben 2 jaar in de Patch (5 min van Emerald) gewoont en het is er prachtig mooi.
Enige nadeel wat ik vond is dat het er een paar graden koeler is en er is veel meer regen. Oja en de wegen zijn naadje:D
Des al niette min hebben we er met plezier gewoont, dus zeker de moeite waard.:up:
 
Status
Not open for further replies.
Back
Top