5 punten community language

Jerden

Active Member
Hoi

we zijn door het mislukken van het sponsorship (neef is dus NIET nephew maar cousin, voor degenen die dezelfde denkfout als ons maken...) uit alle macht op zoek naar extra punten. Met de punten van de MODL erbij zouden we aan 115 komen, dus 5 punten tekort (als ik goed gerekend heb...).

Nu vestigen we eigenlijk al onze hoop op die extra 5 punten van community language. Jeroen heeft een diploma als bachelor, maar niet aan de universiteit, wel aan de hogeschool. Tellen die dan mee of niet? Want op de site staat: "'Fluent' means you have professional level language skills (written or oral) as evidenced by a qualification (of equivalent standard to an Australian degree) gained from a university where instruction was in one of the listed languages". In oudere berichtjes op dit forum blijkt dat dit toen wel zou kunnen, maar mss zijn ondertussen die regels ook verstrengd. Is er iemand die dat met zekerheid weet, of hangt dat ook af van de willekeur van degene die je dossier behandelt?

grtjs
Jerden
 
Zover ik weet krijg je die punten met een hbo opleiding. Een bachelor opleiding is ook 1 van de diploma's die je in australie aan een universiteit haalt (ze kennen daar geen hbo).

Mss dat iemand met de ervaring ermee het kan bevestigen?
 
Levert deze
Level of English Points Evidence required
Proficient 25 points You must provide one of the following:

IELTS Test Report Form (TRF) Number to show you have a band score of at least seven (7) on each of the four (4) components – speaking, reading, listening and writing
or
ook niets extra op?
Heeft mij 10 extra punten opgeleverd.

Bart
 
Weet iemand dan ook hoe het met het volgende zit:
Ik heb mijn bachelor of education (ben nu met mijn masters bezig). Maar voor het vak Engels. Mijn opleiding is dus half in het Nederlands geweest (beroepsvoorbereiding e.d., maar ook NL taal, spelling en grammatica) maar dus ook voor de helft in het Engels.
Zou ik hier dus ook punten voor krijgen?
 
Het hangt er dan vanaf hoe de bachelor in de lijst staat. Stata deze als een engelstalige opleiding? Opleidingen die in Nederland engelstalig zijn worden ook zo aangegeven.

Ik heb bijvoorbeeld Internationale Communicatie gestudeerd. Dit staat als nederlandstalige studie, terwijl soms meer dan de helft in het engels ging. Maar omdat het als nederlands geregistreerd staat krijg je er wel de punten voor. Zodra het engels wordt dan vis je achter het net.
 
Weet je ook waar ik zo'n lijst kan vinden waarop staat of het om een NL of EN talige opleiding gaat?
 
dat zou je even bij de opleiding na moeten vragen. Maar aangezien je de helft van de lessen in het nederlands hebt gehad denk ik dat de studie als nederlandstalig opgegeven staat. Engelstalig is ook echt volledig in het engels en als dat zo was dan had je dat geweten omdat dit specifiek vermeld wordt.

Als het goed is kan je dit al opmaken via de uitleg op bijv hun website.
 
In booklet 6 stond (toen wij met de aanvraag bezig waren) dat een opleiding op "hoger" niveau goed genoeg was om die 5 bonuspunten binnen te krijgen. Ik heb die 5 bonuspunten dus wel gekregen, maar ik moest wel een bewijs meesturen van mijn opleidingsinstituut dat de opleiding die ik heb gevolgd voornamelijk in het Nederlands werd gegeven. Dit moest dan weer op officieel briefpapier etc. etc.

Zorg dus wel dat je van je opleidingsinstituut een brief hebt waarin dit staat.
 
Wat Marc zegt klopt volgens mij. Als je een HBO of universitaire opleiding hebt genoten (en dus een bachelor of masters titel hebt) kun je gewooo het beste even kontakt opnemen met het opleidingsinstituur en hun een verklaring vragen dat de opleiding in het nederland was. Wij hebben dit bij de universiteit ook gedaan en dit was voldoende.
 
Blijkbaar is het niet bij alle scholen even gemakkelijk om zo'n verklaring te krijgen ...  :-(

De vroegere school van Jeroen verwijst naar de IB-groep, en de IB-groep verwijst naar de school. Zelfs het voorstel van ons dat we zelf de verklaring willen opstellen in het Engels zodat zij het enkel hoeven uit te printen is blijkbaar niet voldoende. Nog iemand hier problemen mee gehad?

grtjs
Jerden
 
Hoi,

Ook ik kan beamen dat je die 5 punten krijgt met een document van de school waar je je bachelor diploma gehaald hebt.

Het is ook zo dat je voor een goede IELTS score extra punten krijgt.
Maar hiervoor wordt geen onderscheid gemaakt tussen general en academic IELTS.

Ik moest academic IELTS doen voor mijn beroepserkenning en haalde een band score van 7.5
Als ik extra punten wilde voor IELTS moest ik dus een general IELTS extra doen.
Alleen voor de punten. Dus weeral extra centjes. En een 8 of 9 halen op academic niveau
was voor mij niet zo gemakkelijk.

Hopelijk hebben jullie hier wat aan.

Groetjes,
Teekay
 
Een stelletje luie donders zijn het daar bij Jeroen's oude school. De IB-groep kan volgens mij hierin niets voor jullie betekenen.

Je zult dus moeten blijven aandringen bij deze school. Wellicht heb je nog niet de juiste persoon gesproken. Een secretaresse van de opleiding zou hierin wellicht wel wat kunnen doen. Anders probeer je ze met een cadeaubon bijv. te verleiden?

Dit was dus Maluka die dit typte....Annemiek was nog ingelogd vandaar....

[quote author=Jerden link=topic=9545.msg130306#msg130306 date=1231760849]
Blijkbaar is het niet bij alle scholen even gemakkelijk om zo'n verklaring te krijgen ...  :-(

De vroegere school van Jeroen verwijst naar de IB-groep, en de IB-groep verwijst naar de school. Zelfs het voorstel van ons dat we zelf de verklaring willen opstellen in het Engels zodat zij het enkel hoeven uit te printen is blijkbaar niet voldoende. Nog iemand hier problemen mee gehad?

grtjs
Jerden
[/quote]
 
Dat gevoel krijg ik ook Maluka  :x . De IB-groep verwijst ons idd telkens weer terug naar de school, en je zou toch denken dat het voor de school heel simpel is om dit op te stellen (of gewoon af te printen als wij het doorsturen). Maar zodra ze het woord "getekende verklaring" horen slaan ze blijkbaar tilt. Nee, daar doen ze niet aan mee!  :?

We zullen moeten blijven proberen, die cadeaubon hou ik voorlopig nog even bij ...  :wink:
 
als je tijd hebt en niet te ver weg zit helpt het soms ook wel is om gewoon langs te gaan met het papier dat getekend moet worden. Misschien het proberen waard?
 
Hoi,

Ik heb het als volgt aangepakt:

Op de site van de HBO-raad de engelse naam van de hogeschool opgezocht in de lijst 'list of Universities of Applied Sciences':

http://www.hbo-raad.nl/component/content/article/22/364

De meeste hogescholen heten al 'university of applied sciences'. Daarmee vervalt het hele onderscheid nederlandse HBO of universiteit. Niet meer relevant dus.
Vervolgens heb ik zelf een brief in het engels opgesteld waarin ik in de tekst duidelijk de engelse naam van de hogeschool noemde. De brief in dit draadje heb ik als voorbeeld gebruikt:

http://www.xpdite.net/forum/index.php/topic,2827.msg41653.html#msg41653


Toen ben ik naar de hogeschool gaan bellen en het was geen probleem om het getekend en gestempeld op briefpapier terug te krijgen.

Succes.
 
Hey, goede tip !  :lol:

Hogeschool Rotterdam staat er dus ook tussen als Rotterdam University. Nog beter natuurlijk als je dat kan gebruiken  :grin:

De brief is ook wel handig. En Jeroen gaat er eens langs gaan aangezien hij toch elke dag in Rotterdam moet zijn voor zijn werk. Een meer persoonlijke aanpak helpt hopelijk!

Nog even voor alle zekerheid: die brief hoef je toch pas bij je definitieve application mee te sturen he? Zijn er ook al mensen geweest die zo'n brief meegestuurd hebben en die die punten dan toch niet gekregen hebben? (want wij hebben ze heeeel erg nodig...  :| )

Extra punten voor een goeie IELTS-score zullen we niet behalen vrees ik, we zullen al erg blij zijn als we de basisscore van 6 halen!

Thanx  :up:
 
Back
Top