50 en emigreren

Aguero

New Member
Hoi allemaal,

Mijn mama is juist 50 geworden, ik zelf ben 16, mijn mama is alleenstaand maar we redden het wel. Ze heeft een internetshop opgesteld voor hondenkleding etc. mijn vraag is, zouden we naar australie kunnen emigreren als ondernemers?

Ik wou al jarenlang naar Australie, nu mijn mama akkoord is gegaan na al die jaren zagen en zeuren, heeft ze me ook een voorwaarde gegeven dat ik de eerste informatie zelf moet vinden om te emigreren. Ik heb veel opgezocht op het internet en voor een werknemer is het voor haar telaat omdat ze reeds 50 is, maar als zelfstandige ondernemer heb je een enorme kapitaal nodig, zoveel geld hebben we nu ook weer niet.

Wat nu? Hebben jullie tips? Of iemand die in vergelijkbare situatie zat?

Alvast bedant!
 
Hoi Aguero,

Welkom op het forum!! Ik denk dat er weinig visum opties zijn voor je moeder helaas. Boven de 50 kun je geen skilled independent visa meer krijgen en dan kom je inderdaad bij de optie waar je stinkend rijk moet zijn! En de kosten van dat visum gaan per 1 juli ook nog eens flink omhoog.

Ik denk dat er niets anders op zit dan nog even te wachten en als je 18+ bent zelf te gaan op een working holiday visum voor een jaartje backpacken. Of als je faat studeren kun je mss in Australië stage lopen. Maar voor je moeder is het redelijk onmogelijk om nu nog een visum te krijgen.
 
Hoi Augero!
Ik sluit me helemaal aan wat Gwen hierboven gezegd heeft. Wat trekt je zo aan in Australie? Ben je er al eens geweest? Vergeet niet dat emigreren en enorme stap is en dat het allemaal niet zo mooi en gemakkelijk is als het lijkt. Maar je bent jong, dus je hebt tijd genoeg om de wereld en Australie te verkennen.
Ik heb me trouwens vanaf het begin af aan wel erg verbaasd over het assortiment hondenjasjes dat hier te koop is in de winkels, terwijl het hier toch over het algemeen heerlijk weer is :)
 
Last edited:
Is er dan een mogelijkheid om nu naar daar bij een gastgezin te geraken ofzo ik heb er over gelezen maar uiteindelijk was dat geldig voor in de VS is er zo een mogelijkheid in Australië?
 
Hoi Augero!
Ik sluit me helemaal aan wat Gwen hierboven gezegd heeft. Wat trekt je zo aan in Australie? Ben je er al eens geweest? Vergeet niet dat emigreren en enorme stap is en dat het allemaal niet zo mooi en gemakkelijk is als het lijkt. Maar je bent jong, dus je hebt tijd geniet om de wereld en Australie te verkennen.
Ik heb me trouwens vanaf het begin af aan wel erg verbaasd over het assortiment hondenjasjes dat hier te koop is in de winkels, terwijl het hier toch over het algemeen heerlijk weer is :)


Wel ik ben oorspronkelijk Pools dus heb ervaring met emigreren, ik ben al in Australie geweest en ik vond het daar geweldig! De sfeer is compleet anders dan hier, vriendelijker en zo. Weeromstanigheden zijn ook een voordeel! De hondenjasjes is bedoeld internationaal en word al verkocht in Zweden, België en Polen uiteraard. Dus het is niet echt de bedoeling voor Australië alleen omdat het daar al warm genoeg is, maar zoals shampoos etc zijn ook te verkrijgen :)
 
Dus je weet in elk geval wel waar je het over hebt. Denk niet dat Australie te warm is voor hondenjasjes, hoewel ik daar zelf anders over denk. Zelfs hier in Queensland hangen de winkels er vol mee. De buurvrouw in ons vorige huis had voor haar twee hondjes jasjes in exact dezelfde kleur als haar eigen fleece jasjes en dat bij 25 graden. Af en toe zijn ze wel een beetje maf, die Aussies :)
 
Is er dan een mogelijkheid om nu naar daar bij een gastgezin te geraken ofzo ik heb er over gelezen maar uiteindelijk was dat geldig voor in de VS is er zo een mogelijkheid in Australië?
Hoe lang wil je in Australië blijven bij een gastgezin? Ga je studeren, of wil je juist even een jaartje er tussenuit als je klaar bent met de middelbare school? (misschien ben je dat al wel uiteraard..)
Bij een gastgezin verblijven zijn vaak uitwisselings projecten. In Australië heb je zoiets als WWOOF of HelpX waar je bij een gezin inwoont en zo'n 4 uurtjes per dag mee werkt voor je onderdak en eten. Je moet dan echter wel een grote som spaargeld achter de hand hebben omdat je verder niets verdient. Ook weet ik niet of dit al mogelijk is op je 16e. WWOOFen is vaak op boerderijen, HelpX volgens mij niet standaard op boerderij. Je kunt eens op hun websites kijken.
https://www.helpx.net/
http://www.wwoof.com.au/

En dan moet je uiteraard nog even kijken op welk visum je dan hierheen komt. Voor een Working Holiday Visum moet je minimaal 18 jaar zijn, dus dan kom je denk ik op een toeristen visum uit. Maar of je zonder ouder daarop binnen mag komen met je 16e weet ik niet. Zo te zien maakt het voor het toeristenvisum niet uit (http://www.immi.gov.au/Visas/Pages/651.aspx), maar hoe de douane er tegenaan kijkt weet ik niet.
 
Is er dan een mogelijkheid om nu naar daar bij een gastgezin te geraken ofzo ik heb er over gelezen maar uiteindelijk was dat geldig voor in de VS is er zo een mogelijkheid in Australië?
Ik weet dat de Rotary ook uitwisselingsprojecten heeft. Daarvoor hoeft je moeder geen lid te zijn van de Rotary. Qua leeftijd kom je daarvoor wel in aanmerking, want dat is tot 18 jaar als ik het goed heb. Ik weet alleen niet of er ook gastgezinnen zijn in Australie, maar dat lijkt me wel. Je zal dan wel naar de highschool moeten, want het is in principe voor scholieren, maar daar wordt je ook niet dommer van ;) Kijk eens in je woonplaats en informeer bij de Rotary of ze ook uitwisselingsprojecten hebben. Gewoon proberen. Als het lukt kun je waarschijnlijk gewoon een studentenvisum krijgen.
 
Last edited:
Hoe lang wil je in Australië blijven bij een gastgezin? Ga je studeren, of wil je juist even een jaartje er tussenuit als je klaar bent met de middelbare school? (misschien ben je dat al wel uiteraard..)
Bij een gastgezin verblijven zijn vaak uitwisselings projecten. In Australië heb je zoiets als WWOOF of HelpX waar je bij een gezin inwoont en zo'n 4 uurtjes per dag mee werkt voor je onderdak en eten. Je moet dan echter wel een grote som spaargeld achter de hand hebben omdat je verder niets verdient. Ook weet ik niet of dit al mogelijk is op je 16e. WWOOFen is vaak op boerderijen, HelpX volgens mij niet standaard op boerderij. Je kunt eens op hun websites kijken.
https://www.helpx.net/
http://www.wwoof.com.au/

En dan moet je uiteraard nog even kijken op welk visum je dan hierheen komt. Voor een Working Holiday Visum moet je minimaal 18 jaar zijn, dus dan kom je denk ik op een toeristen visum uit. Maar of je zonder ouder daarop binnen mag komen met je 16e weet ik niet. Zo te zien maakt het voor het toeristenvisum niet uit (http://www.immi.gov.au/Visas/Pages/651.aspx), maar hoe de douane er tegenaan kijkt weet ik niet.

Het is de bedoeling dat ik daar in Oz mijn middelbare school afro d en dan ook daar verder studeer, toch alvast bedankt! Deze info is zeer nuttig van pas
 
Het is de bedoeling dat ik daar in Oz mijn middelbare school afro d en dan ook daar verder studeer, toch alvast bedankt! Deze info is zeer nuttig van pas
Studeren in Australië als buitenlander is ERRUG duur!! Houdt daar wel rekening mee.
 
De Rotary neemt inderdaad elk jaar studenten uit heel de wereld op in gastgezinnen.
Ik weet bv van de Rotary in Blackwood (Adelaide), die doen dat heel zeker
Maar dat is volgens mij altijd voor max. 1 schooljaar.
Je zou daar altijd mee kunnen beginnen. Een goeie manier om te checken of Australie je nu wel echt bevalt...
 
De Rotary organisatie in Australië is ontzettend groot.
Je kansen daarmee dus ook!


Businessvisum kun je gerust uit je hoofd zetten.
 
Je zou kunnen overwegen om via NZ te gaan. Daar mag je tot 55 naar binnen en kun je na een paar jaar als je NZ citizenship hebt makkelijk naar Australië, maar het is wel een hele omweg om er te komen.
 
Welcome op Xpdite.

Moeilijke situatie voor jouw en je mams.

Ik wil zeker niet negatief over komen en maar gewoon eerlijk zijn, maar ik denk dat het op dit moment onmogelijk is om die grote stap samen met je moeder te maken op kort termijn.
Maar goed de wonderen zijn de wereld nog niet uit en er zijn meer wegen die naar Rome leiden:up:.

Heel veel succes.:)
 


OFX
Back
Top