55 punten - skilled independent visa - kans van slagen?

Boland

New Member
Ik kom op 55 punten voor mijn 189 Skilled Independent Visa. Voor IELTS heb ik 8 - 8 - 6.5 (writing) - 7, vandaar maar 0 punten (ipv 10 als die 6.5 een 7 was). Gemiddeld heb ik op IELTS wel een 7.5.
Verder voldoe ik aan alles.

Heeft het zin om een EOI in te dienen en evt. een Visa aanvraag? Of is dit op voorhand al kansloos?
 
Je zou een remark voor writing kunnen overwegen en het dan proberen? Die 6,5 zou zomaar eens een 7 kunnen zijn..
 
Zeggen ze nog steeds dat 60 de ondergrens is? Zo ja, dan heeft het geen zin om een aanvraag te doen met 55.
Ff doorstuderen en nog een keer proberen. Succes!
 
Overigens met stte sponsorship voor een 190 visum kom je op 60. :)
 
@Fol: bednakt voor je reactie :) Dat had ik ook gezien, maar betekent ook nog meer rompslomp. Is zeker het overwegen waard. Nu we het daar toch over hebben: hoe kan het zo zijn dat bijv. NT je sponsort, je een 190 Visa krijgt, maar dan vervolgens wel in heel Australie mag wonen/werken? In de sponsorshipregels van NT (en andere states ook vast) dat je daar minimaal 2 jaar moet wonen/werken, je NT moet updaten met je huidige status e.d.
Wat gebeurt er als je je wel laat sponsoren door bijv. NT maar vervolgens in WA gaat wonen/werken en nooit meer wat van je laat horen?
 
die extra rompslomp valt eigenlijk wel mee (voor WA in ieder geval). 200 dollar en een maandje wachten en vervolgens krijg je snel een invitation to apply. met een 189 moet je wachten tot je met je 65 puntjes (na je engels test) aan de beurt bent.
 
In WA staat mijn functie niet op de lijst... Ik ben Software Engineer, alleen ICT Project Manager staat op de lijst. Dus, dan zou ik in een andere staat (bijv. NT, of NSW) een sponsorship aan moeten vragen, maar dan toch naar WA gaan. Volgens het Visa kan het wel, maar de state zal er niet blij mee zijn gok ik? Hoe werkt dit precies?
 
Officieel mag je niet werken in een andere staat dan de staat die je sponsort. Toch schijnt daar soms nog ruimte te zijn om over te praten mocht de situatie daar aanleiding voor geven.
 
Volgens de SkillSelect-website:

Skilled - Nominated (subclass 190) visa

  • This points-based visa is for skilled workers who are nominated by a state or territory.
  • A visa holder can live and work permanently anywhere in Australia.
  • Certain family members can be included in the application.
Zo te zien mag het dus wel :)
Mijn vraag blijft dus staan: mag ik andere staat dan WA mij laten sponsoren en vervolgens in WA gaan wonen?
 
Sorry ben ik weer :)
Voor NSW zou ik wel een 190 aan kunnen vragen.
  1. Na 1 jaar heb ik wel 60 punten voor mijn Visa, omdat ik dan 12 maanden ervaring heb in Australie, dus 5 punten. Echter, de sponsorship verlangt dat ik er 2 jaar blijf. Mag dat zomaar, wat voor problemen levert dit op?
  2. Kan ik vanuit Australie met een 190 Visa een 189 Independent Visa aanvragen? Of moet ik dan het land uit en weer naar binnen?
 
Hey,

Je mag niet in een andere staat werken zonder overleg, maar veel mensen doen het wel. Het risico wat je loopt is dat bij een citizen aanvraag ze deze misschien weigeren omdat je je niet aan de regels hebt gehouden.
 
Back
Top