6 maanden visum + Studeren

Ivette

New Member
Hallo iedereen,

Ik had wat vragen over het studentenvisum en het 6 maanden visum. Zal eerst even wat dingen vertellen.

Heb sinds eind 2004 een relatie met een Aussie. Ook zijn wij sinds kerst 2005 verloofd. Ik heb besloten om eind dit jaar te emigreren. Maar nou komen de problemen. Ik kom niet in aanmerking voor een Spouse visum omdat we geen 12 maanden hebben samengewoond. Ik kom ook niet in aanmerking voor het Skilled visum want mijn beroep staan niet op de lijst.
Dan heb je nog het sponsord employee visum waar we al maanden geprobeerd hebben iets van te maken maar vinden geen bedrijf.

Toen bedachten we ons dat ik op een 6 maanden visum kon gaan en dan voor een week het land uit en weer voor 6 maanden terug om zo aan die 12 maanden samenwonen te komen.

Maar ik heb ook een Language studie van 9 maanden op het oog... Er zijn dus 2 opties. 2x 6 maanden of 6 maanden + een studentenvisum.
Nu de vragen...

* Mag ik na die 6 maanden in het land blijven om mijn studie te doen (dus de 2 visa die elkaar qua datum overlopen). Of moet ik eerst het land uit en dan op mijn studenten visum weer naar binnen.
* Aangezien ik niet meer terug verhuis naar NL is het mogelijk om me hier al overal uit te schrijven of kan dat niet op deze visa.
* Hoe zit het met een verzekering als ik me uitschrijf in NL? Kan ik dan alsnog Medicare krijgen?
* heeft iemand ervaring (of ken je iemand) met de school Aspect?
* Kent iemand nog andere scholen?

Ik hoop dat jullie wat antwoorden hebben. Weet dat het nogal een onsamenhangend verhaal is...

Alvast bedankt,
Liefs Ivet

p.s. We zijn verloofd maar een prospective marriage visum gaan we niet doen vanwege de "binnen 9 maanden trouwen" regel.
 
Back
Top