6 mnd visum opzoek naar een baan?

Mel

New Member
Hallo hallo,

happy new year and may your dreams come true!

een vraag, bij mij wil het met de diverse visa aanvragen niet helemaal lukken. Omdat ik vaak tussen het wal en het schip val. Nu wil ik een regionaal visum aanvragen en ben bezig met solliciteren naar een baan (maakt me niet uit wat) voor een werk)  maar ook dat is niet zo makkelijk vanuit nederland. Nu zit ik er over te denken om over een aantal maanden terug te gaan naar Australie (voor 6mnd) en vanuit daar dan te proberen een baan en een visum te krijgen. Ik weet dat ik die 6mnd niet mag werken, maar ik kan bij goede vrienden van mij blijven. Het is natuurlijk een risico, want dan moet ik ook mijn baan opzeggen. Maar aan de andere kant kan het volgens mij ook een goede kans zijn. Even alles op maxiaaml zetten en er echt voor gaan!

Is er iemand die mij hierin kan adviseren of die hetzelfde heeft gedaan?
Alvast bedankt he!
Cu mel

Ik wil
 
Hoi,

Advies kan ik je helaas niet geven, je moet zelf bepalen hoeveel risico je wilt nemen.

6 maand onbetaald verlof is misschien een optie, als je toch iets achter de hand wil houden. Maar dan moet je baas daar wel in voor zijn.

Zelf ga ik op een WHV eind van het jaar weg en probeer dan een baan te vinden ook met het idee in persoon daar zijn gaat makkelijker en ook dat je per direct kan beginnen omdat je al een visum hebt.
Ik zeg mijn baan wel op, als het onverhoopt fout mocht gaan kan ik altijd nog tomaten plukken. Als je wilt werken in NL is er altijd wat te vinden, misschien niet direct wat je wat je zoekt maar dat komt vanzelf wel weer.

groetjes Teuni
 
Kun je niet een working holiday (WHV) visum aanvragen?

Ik zag dat je pas 28 was, volgens mij geldt dat tot 30.

Dan kun je in ieder geval betaald werk doen, al is het maar voor een beperkte tijd.

Is dat misschien een optie?

Succes, Bart
 
Hoi,

Voor mij is het een perfecte optie, want ik ga dat doen.

WHV aanvragen kan TOT EN MET 30, dus dat scheelt weer een jaartje.
Je kan maximaal 3 maanden bij een bedrijf werken. genoeg tijd om te kijken of het wat is???

groetjes Teuni
 
Bedankt, Bartman het zou zeker een goede optie kunnen zijn. Maar mijn WHV heb ik al gehad, daardoor ben ik zo verliefd geworden op (west) australie. Ik ben zelfs dit jaar (l2005) alweer terug geweest maar dan voor 2 maanden.

Maar toch bedankt!
Cheers Mel
 
Als je meer dan 3 maanden seizoensarbeid hebt gedaan op je 1e WHV en je bent nog geen 30, dan kan je een tweede WHV aanvragen.
 
Hé Mel,

[quote author=Lost link=topic=3591.msg42095#msg42095 date=1136207604]
Als je meer dan 3 maanden seizoensarbeid hebt gedaan op je 1e WHV en je bent nog geen 30, dan kan je een tweede WHV aanvragen.
[/quote]

Misschien dan toch nog een optie, en misschien een binnenkomertje via een achterdeur? Niet geschoten is altijd mis. (mits je daar dus meer dan 3 maanden ...........) Ik ben zeer benieuwd hoe dit verder gaat!!

Rene
 
Hey Rene en Lost,

top voor jullie advies.

Maar het seizoens werk dat ik gedaan heb is niet voldoende in de agrarische sector. Ik dacht dat dat namelijk de bedoeling was. Ik heb 6 weken in een hotel als roomattender gewerkt, 14 dagen fruit geplukt, 2 maanden achtereen bar in Ballidu gewerkt, 14 dagen telemarketing. En wat wooffing tussendoor.
Dus volgens mij geen optie voor mij (helaas).

Maar in iedergeval bedankt hoor!
Cheers mel
 
Back
Top