651 toerist / 2nd WHV

Deanie

New Member
Dag allemaal,

Ik vlieg binnenkort naar Australie om daar hopelijk een paar maanden te blijven, en in ieder geval om kerst te vieren met mijn vriendin daar.
Nu heb ik helaas moeten wachten met het visum i.v.m. een sollicitatie hier in Nederland. Die baan heb ik niet gekregen dus nu wil ik toch voor mijn 2nd WHV gaan.

Maar, ik heb nog maar (iets meer dan) 3 weken (kerst!!). Wel heb ik alle documenten bij de hand van oude werkgevers dus optimistisch gezien zou het moeten kunnen in 21 dagen (average processing time), maar wat als het niet lukt!!
Toch ook van mensen gehoord dat ze het visum binnen een nacht binnen hebben.

Daarom heb ik naar mijn idee 3 mogelijkheden;
1. Nu visum 651 aanvragen, die als het goed is zo goedgekeurd krijgen -- daarna WHV2 proces starten. Wanneer die voor mijn vlucht wordt goedgekeurd is er niks aan de hand, maar als hij wordt goedgekeurd wanneer ik in Aus ben dan moet ik nog snel het land uit? / of is het dan ongeldig?
2. Nu visum 651 aanvragen, naar Aus op dat visum, en IN Aus WHV2 aanvragen -- naar ik heb gelezen staat er vrijwel nooit een nu further stay op deze visa en WH2 mag in Aus worden aangevraagd.
3. Nu het WHV visum proces starten en fingers crossed, en als het even duurt een paar dagen van te voren een 651 aanvragen..

Heb zelf het idee dat nummer 2 misschien de beste optie is..

Wat denken jullie?

Of heeft iedereen hier een snelle ervaring met processing time van WHV2?
 
Gewoon aanvragen. Mijne was ook binnen een nacht binnen. Je kunt altijd nog toerist visa aanvragen..
 
yep, duur wordt het in ieder geval, wat voor visum dan ook. kerst is dokken voor een ticket....maar ja je moet er wat voor over hebben o_O
 
Het zal zelfs nog een beetje zoeken worden. Ik heb vorige maand geboekt voor mijn moeder en toen kon ik al niet meer alles precies zo boeken als ik zou willen (seating, connection etc.)

Succes!
 
Oh nee ik heb dus al geboekt! Anders zou ik het echt niet kunnen betalen.
Vandaar dat het lastig is in te schatten of het proces wel snel genoeg zal gaan.
Ik begin het liefst aan het proces van mn WHV2, maar ik ben dus afhankelijk van een al geboekt ticket :)

Bedankt alvast voor de snelle reacties in ieder geval!
Uiteraard snap ik dat je ticket boeken voor je een visum hebt niet altijd even slim is, maar de omstandigheden leidde tot deze situatie.
 
Haha! Maar ik wil toch wel graag kerst in de zon vieren ;-)

Na nog wat google-en zie ik geen obstacels om op een 651 toeristenvisum heen te gaan, en dan in Australie het WHV2 in gang te zetten.

Ik ga morgen even met Londen bellen voor de zekerheid. Wil controleren of het toezeggen van WHV2 op een toeristenvisum wel betekend dat WHV2 meteen in gaat.

Als jullie verder nog tips hebben graag!
 
Dag allemaal,
Beter laat dan nooit!

Mocht dit nog nuttig zijn voor iemand:
Ik ben uiteindelijk Australie binnen gegaan met een enkeltje, op het ETA toeristenvisum. Was erg bang dat ze moeilijk zouden doen bij de grens i.v.m. de horrorverhalen over enkeltjes, genoeg geld, je eigenlijke intenties etc. Maar ik mocht gewoon doorlopen. Had wel voor de zekerheid bankafschrift bij me.

Heb een paar dagen later mijn 2e WHV aangevraagd, maar helaas kreeg ik die niet binnen een paar uur binnen maar werd hij door iemand gecontroleerd. Dus moest "extra informatie" leveren (extra formuliertje invullen, plus mijn ondertekenende andere werkgevers formulier, en heb wat bankafschriften etc erbij geleverd). Daarna nog zo'n 3 weken wachten en toen had ik mn visa binnen, hoera!

Maar duurde dus allemaal wel iets langer dan gedacht, maar ach!
 
Back
Top