8 Augustus, the day of judgement

Bungi

New Member
Hey mensjes,

Ik zal me even voorstellen, ik ben Ben, 20 jaar, verloofd en klaar om naar australie te gaan. Momenteel zit ik ook in het applicatie proces via de duitse ambassade. Ze hebben hierbij een lijst opgesteld met items die je nodig dient te hebben voor emigratie naar Australie. Ik ga via de Partner Visa Route, Prospective Marriage Visa. Ik heb momenteel het grootste gedeelte klaar en de process time is ongeveer 3 maanden. Probleem alleen is, dat ik op die notice of intended marriage een maand op moet wachten. Het is toen voorgesteld op de website, de applicatie gewoon te sturen en wanneer je de notice of intended marriage ontvangt deze te onder ambt te tekenen en door te sturen.

Ook zit ik met die Medical Test in me maag, er wordt namelijk tegengesproken dat ik deze nodig heb voor me applicatie. Alleen indien er formeel gevraagd wordt door het department, dien ik mijn health clearance test te ondergaan. Ik zal dus dit niet ondergaan, indien dit formeel gevraagd wordt. Mijn visum is helaas alleen geldig voor 9 maanden, waarna ik een nieuwe applicatie moet doen voor een Partner Visa. Ik heb ook gehoord via een Migration Agent, dat in vele gevallen een medical test niet in europese sferen wordt gedaan. Maar och jah, dit zijn een beetje mijn twijfels, ik probeer volgende week mijn applicatie te versturen. Dit met alle (behalve dan NoIM) ondersteunende document. Het duurt geen twee jaar om aan een visum te komen gelukkig. Hopelijk zal het mijn mijn Partner Visa iets makkelijker gaan omdat ik dan al in australie zit. Als iemand nog tips heeft, graag.

Nu even over de aard waarom en waar ik naartoe gaat. Ik ga naar australie om daar met me verloofde te trouwen in Perth daar te blijven wonen en natuurlijk een toekomst op te bouwen. We hebben al een huisje in Rockingham op ongeveer een uur rijden van de WA hoofdstad. Ik sta op het punt mijn applicatie te versturen maar wacht nog op een formulier die ze was vergeten bij te voegen. We kennen elkaar al ruim 4 jaar en op de datum van trouwen al 5 jaar. De reden dat we niet eerder bij elkaar zijn gegaan is omdat ik me school wou afmaken voor een betere kans in het buitenland. Daarnaast was ik daar ook natuurlijk nog veelst te jong voor. Nu ben ik wat volwassener en klaar om die stap te wagen. Mijn verloofde is een ontwerper en ikzelf hoop in de dagmijnbouw te mogen werken en verder te mogen leren. Onder een PMV-visum, is het geen probleem dat je verder studeert of werkt.

Ik hoop dat jullie hier wat aan hebben =).

Sincerely,

Ben

Aha hier had je dus je hele verhaal! ik lees vandaag pas echt weer op het forum dus ik had je posts gemist. Succes met je visum strubbelingen  :wink:

Groetjes Marie

Hey mensen,

Ik ben voor alles geslaagd kwa informatie, dus nu alleen nog die afspraak op de embassy maken en dan hopsakey naar Australia. Alleen jah, vraag me wel nu af hoe snel een afspraak is gemaakt met de medewerkers daar. Doesnt matter, in ieder geval, heb ik alle informatie verkregen.

Nu nog die afspraak en dan heb ik hopelijk me visum binnen.

mvg

Ben =)

Hoi Ben,

Leuk om je verhaal te lezen, al 4 jaar een vaste relatie (op afstand)
en trouwplannen hartstikke leuk  :smile:. Knap hoor, dat zal vast
niet altijd makkelijk zijn.

Succes met het regelen van alles en een supergoede toekomst
in Australië alvast toegewenst.

groetjes Miranda

Afspraak op de Ambassade op 19 Juni, woohoo!

Ze gaven me nog advies voor extra evidence dat handig zou zijn. Ook omdat ik via het internet me meissie heb leren kennen zeiden ze dat ze graag email records van die tijdperiode willen hebben. Ook fotos met juist de family erop en vrienden. Nu nog maar een paar weekjes en dan afwachten.

Nog wat last minute arrangements, wat geen probleem mag zijn! Daar kwamen ze opeens mee *lol*. Maar jah, ik heb dat wel voor dat ik die afspraak heb.

groeten Ben :)

Ik heb me visum  :grin:

Visum Granted on June the 19th, 2007, me 21ste verjaardag exact. WOOHOOO, here i come Australia!
Dus Perthpete, beware, there is a new sherriff in town.

Lol,

Ben :D

:congrats:

Proficiat!
Dan heb je dubbel kunnen vieren! :cheers: :drink:
Er is toch iets met die 19 de juni...  :wink:

groetjes,
An

Nou Ben, ik denk misschien een Deputy ...

Maar alle gekheid op een stokkie: Gefeliciteerd hoor. En precies op je verjaardag is helemaal speciaal natuurlijk. MOet je alleen wel elk jaar extra grote feesten houden.. .

Hey mensen bedankt voor je reacties, ik stel deze zeker op prijs  :lol:,

Het was inderdaad een mooi verjaardags cadeau en zeker een van de mooisten die ik kan ontvangen in mijn gehele leven. Het moment dat de man zei, nou ik ga je visum stond ik echt zo van  :shock:, ik had het pas nadat ik iedereen had gesproken echt door, me verloofde zei, geen zorgen je krijgt het toch wel. Ik ben er pas echt zeker van me zaak wanneer ik het document in mijn handen heb. Ik kijk er af en toe nu nog naar, ik geloof het gewoon niet, hard work pays off, thats a first. :p In ieder geval ik ben zeer blij dat ik hem eindelijk heb.

Ik was natuurlijk in mijn topjes en me dag kon natuurlijk niet op, had zeer veel energie, hebben ze ook gemerkt in Berlijn, was heel de dag vrolijk en sprak nog met een paar duiters in de Australische Shop vlak bij de Ambassade. Het leuk was dat ik eerst de ambassade niet kon vinden, het was eigenlijk aan de overkant, maar ik keek weer niet verder dan me neus want ik dacht dat het aan de kant zat waar ik stond. Toen draaide ik me om en dacht, ooooowwwww.... hmpf, das niet echt slim van mijzelf *lol*.

Dus toen ging ik de ambassade in, wachtte op me case officer en spraken inhoudelijk over bepaalde zaken. Tip: begin niet inhoudelijk over het forum zoals deze, ze gaan dan geheid vragen stellen. In ieder geval, zal ik er niet verder op ingaan, dit is vertrouwelijk. In ieder geval, als je zorg dat je je zaakjes op orde heb en alles klopt, zou het geen probleem moeten zijn om een PMV te ontvangen. Als je binnenkort naar Berlijn afreist voor een gesprek, ga dan langs de Australia Shop en doe ze de groeten van me (Ben). De werknemer daar gaat in january op vakantiereis van Melb naar Syd, dus voor haar ook een hele belevenis.

In ieder geval, Berlijn was wel okay, openbaar vervoer is zeer goed geregeld, zorg als je aankom dat je een cityticket bemachtig, dan maakt het niet uit welk openbaar vervoer je gebruikt zolang deze maar in de goede zone zit. Ik zat in het Park Inn Hotel Alexanderplatz, zit vlak bij het oude en nieuwe centrum en direct verbinding met de U en S Bahn, kan echt geen betere locatie bedenken! Ik zenuwachtig en zorgen dat ik niet te laat kom (3 kwartier te vroeg) te snelle verbinding haha!

In ieder geval, hou wel de lijst aan van de ambassade zelf en neem daarbij als bijlage de uitleg van de australische overheid (het spouse visa document). Die lijst staat alles, wat er nodig is.

In ieder geval, wil ik zeker iedereen bedanken die tips en aanwijzingen hebben gepost op dit forum, het heeft zeker geholpen met mijn visum aanvraag.

Ben :D

Back