A&G

Het risico lopend dat deze vraag al (vele malen) gesteld is: begrijp ik goed dat als A een visum aanvraagt, en we mij helemaal niet meetellen qua punten, ik ook geen IELTS test hoef te doen? En dat alles in 1 aanvraag kan? Zo lees ik het op het formulier, maar ik zie dat de meesten hier wel beide een test doen.

Op het 1276 form staat: Only give details of basic requirements for your partner if their skills are to be considered in this application and they are able to satisfy basic requirements including age, English language ability, qualification, nominated occupation, recent skilled work experience or the 2 year fulltime
study requirement.

Op de documents checklist van het 176 visum lees ik dan weer: attach Evidence of English language ability for all applicants over 18 years of age.

Partner kan op het formulier van de hoofdaanvrager, de parter hoeft geen IELTS te doen, maar is dan een behoorlijk bedrag extra kwijt en moet Engels lessen doen na aankomst, om dat te voorkomen kan je als partner ook de IELTS doen en dan een gemiddelde van 4.5 (was het toch??) halen. :wink:

Die laatste post zijn twee verschilende dingen: Skills en English language. (De laatste staat hierboven beschreven)

Skills: Als de partner een beroep heeft die ook op de SOL staat, dan kan je extra punten krijgen voor je visum, als die partner ook een positieve beroepserkenning weet te bemachtigen. (5 punten op dit moment meende ik.)

We gaan nu beginnen met de ACS procedure. Dank voor de info over de RPL. Daar had ik nog niet van gehoord. Anton is electro ingenieur en heeft dus niet een opleiding in networking.
Kijk dan eens op http://www.rplhelp.co.uk/ Deze site heeft mij enorm geholpen om de RPL gedaan te krijgen.

Back