Aankomen in Sydney

piepieter

Member
Hey,

heeft er iemand tips of slechte ervaringen voor volgende situatie..

we gaan eind dit jaar naar Sydney..

we zoeken eerst (via internet) waarschijnlijk hostel of vakantiewoning (of desnoods hotel) om maandje te verblijven.. om ondertussen verder te zoeken naar huurhuis voor de rest van het jaar/jaren..

iemand heel goede of heel slechte ervaring bij bepaalde verblijfplaatsen?

Groeten ,

Pieter en Jessica
 
Geen tips wat locatie maar kijk even goed uit aangezien eind dit jaar de vakantie periode in Astralie begint. Veel hostels doen zowiezo maximaal maar aan een 2 weken boeking, maar als je goed zoekt dat vind je wel die enkeling waar je wel onbeperkt kan blijven.

Kan je helaas voor Sydney niet helpen.
 
Zoals Chantal al aangeeft.. Sydney en oudjaarsnacht = problemen qua accomodatie.
Manier is verder prima, maar let goed op dat je wss niet overal een maand terecht kunt (vooral niet centrum)
 
Hey,

Wij komen aan begin november en blijven in avoca voor 2 weken: http://www.palmsavoca.com.au/

We kennen nog mensen die er geweest zijn en ze vonden het goed. Zal natuurlijk duurder worden rond oudjaar.

Groetjes,
T
 
Wij hebben in 2007 rond dezelfde periode 4 weken in Medina apartments gezeten. Dit ligt in North Ryde en ligt vrij centraal. We waren in 40 minuten met de ferry in Sydney en hadden alles bij de hand. Van daaruit zijn we een huis gaan zoeken, het is ons prima bevallen!
http://www.booking.com/hotel/au/medina-executive-apartments-north-ryde.nl.html

@Tinneke: Wij wonen in Copacabana, ligt naast Avoca. Mocht je vragen hebben of zo, dan mag je mij altijd een mailtje sturen!
 
@ Jennefer: dank je wel, misschien kunnen we eens afspreken als we toch zo dicht in de de buurt zijn. Copacabana klinkt zalig, heel mooi strand hebben ze mij verteld.
 
Afhankelijk van of je kinderen hebt of niet, ik heb zelf met mijn vrouw een aantal weken in een motel in Ryde doorgebracht. Met z'n tweetjes is het goed te doen, met kinderen wordt het lastig denk ik. Het is niet ver lopen van de Meadowbanks treinstation, zodat het niet moeilijk is om naar de city te reizen. Je kunt daar voor 70-90 dollar per nacht verblijven, prijs afhankelijk van het seizoen. Als je meer wilt weten kun je me gerust even een persoonlijk berichtje sturen.
 
Hoi,
toen wij hier aankwamen 3 jaar geleden, wisten we ook niet waar we moesten beginnen en hebben out of all places "parramatta" gekozen, waar we 3 weken verbleven. Dit is een grote afrader!! we hadden het idee naar libanon ofzo te zijn verhuisd, kregen er echt geen ozzie gevoel bij....lekker in het centrum en langs de kust proberen te blijven zou ik zeggen. succes!
 
ik zag de koptekst en moppelde dat ik ook zo aangekomen ben in Sydney :lol:

wij hebben een gemeubileerd appartement gehuurd in Cronulla, binnen 2 weken hadden we een fantastisch huis gevonden.

dus beetje flexibiliteit proberen te krijgen met de duur vh verblijf is aan te bevelen, wij hebben gewoon geblufd en gezegd dat dat de afspraak was, aangezien ze hier af en toe maar wat aanklooien geloofden ze dat en zijn we zonder boete er weer uit gegaan.

Voor ons was Cronulla handig omdat we in Sutherland shire wilden wonen en das ook gelukt.

rustig en dichtbij Sydney.
 
[quote author=Tinneke link=topic=10393.msg147406#msg147406 date=1254083920]
Welke andere documenten heb je daar dan nog voor nodig?
[/quote]
Kopie paspoort
Kopie visum
Bank kaart (is een vorm van ID)
Loonstrookjes; maar dat zal moeilijk zijn als je net bent aangekomen, dus dan bank statements (kan ook Nederlandse bank zijn) die aantonen dat je voldoende spaargeld hebt om de lease te kunnen betalen voor de duur van het kontrakt
Referenties (naam, adres en telefoonnummer)
 
Hee,

vlucht ligt vast.. we vertrekken 2 december vanuit Amsterdam..

Reis-bijstandverzekering hebben we zo goed als vastgelegd voor volgend jaar..Mondial Assistance leek ons niet al te duur en redelijk breed te zijn..

Ik was van plan een dikke 2 weken in PalmsAvoca te verblijven..maar hoe zit het met de verbinding naar Sydney.. ik zag iets van 90km, dus 1,5 uurtje rijden.. maar hoe zit het met openbaar vervoer of ik iets van een ferry in Avoca..

wijst dat zich daar allemaal goed uit, of heeft er iemand meer tips over..
 
Die documenten moeten toch niet gecertificeerd zijn? Ik heb alles op de computer... enkel nog een printer versieren dan...

Groetjes,
T
 
Check even goed je reisverzekering, ondanks dat je een "doorlopende"resiverzekering hebt, dekt deze vaak niet meer dan 90 dagen aaneen gesloten.

Goede reis en veel plezier verder !

Gr,
Johan
 
[quote author=Tinneke link=topic=10393.msg147486#msg147486 date=1254238118]
Die documenten moeten toch niet gecertificeerd zijn? Ik heb alles op de computer... enkel nog een printer versieren dan...

Groetjes,
T
[/quote]
Nee, daar geven de verhuurders niets om. Ze willen soms wel ook de originelen zien, dus neem ze ook op papier mee.
 
[quote author=piepieter link=topic=10393.msg147476#msg147476 date=1254219269]
Hee,

vlucht ligt vast.. we vertrekken 2 december vanuit Amsterdam..

Reis-bijstandverzekering hebben we zo goed als vastgelegd voor volgend jaar..Mondial Assistance leek ons niet al te duur en redelijk breed te zijn..

Ik was van plan een dikke 2 weken in PalmsAvoca te verblijven..maar hoe zit het met de verbinding naar Sydney.. ik zag iets van 90km, dus 1,5 uurtje rijden.. maar hoe zit het met openbaar vervoer of ik iets van een ferry in Avoca..

wijst dat zich daar allemaal goed uit, of heeft er iemand meer tips over..
[/quote]
Gefeliciteerd, goede reis.

Even snel op internet gezocht waar het is. Het is bij Gosford van de snelweg af en dan binnendoor. Sydney-Gosford is zo'n 1 uur en 10 minuten (30 min Sydney-Hornsby @ 60km, 40 min Hornsby-Gosford @ 110km). Dan binnendoor gaat het niet zo snel, dus 20 tot 30 minuten zeker denk ik. Ze geven zelf minder dan 90 min aan, maar dat is natuurlijk altijd een onderschatting omdat ze het goed over willen laten komen. Reken dus maar op ietsje meer.

Treinen kun je vanaf Woy Woy of Gosford. Geen idee hoe de busverbindingen daar zijn, maar je kunt wel (gratis?) parkeren bij die stations. Sydney ferries komen daar niet (zie http://www.sydneyferries.info/uploads/file/Network%20map%20A3%20LOWRES.pdf).
 
Woy Woy kun je gratis parkeren, trein gaat frequent in de spits, overdag en 's avonds is het een drama, dan moet je op Hornsby overstappen.

Vanaf Gosford kan je ook met de trein, parkeren is iets lastiger en betaald.

Reken even, afhankelijk van welke trein je neemt op 1.5 uur tot de CBD.
Met de auto ook 1.5 uur en veel kans op file bij de Hawksburry river en voor Sydney, daarnaast heb je tol op de brug en is het heel lastig betaald parkeren in de CBD.

Gr,
Johan
 
PalmsAvoca bleek toch iets te ver weg voor ons..

Iemand toevallig ervaring met de hostel Alfred Park Accommodation, 207 Cleveland Street, Surry Hills, NSW 2010?

76$ per nacht (voor 2 personen).. heb geen idee van of dat het goedkoop is of toch al vrij duur is.
Lijkt me niet duur, maar we hebben nog niet zo veel eravring met hostels :)
 
Back
Top