Aankomst 1 augustus 2006

jankelchtermans

New Member
Hallo iedereen!

Op 1 augustus is het dan eindelijk zover... Dan kom ik samen met een kameraad aan in Brisbane. We vliegen via Singapore, waar we drie nachten blijven. Dat moesten we ook gezien hebben.
Het grappige aan onze reis is dat we per express zo weinig mogelijk op voorhand gepland hebben. Dus we komen die eerste augustus aan in Brisbane airport. Zonder enig contactadres, telefoonnummer... Zelfs waar gaan we naar toen in Brisbane? We don't have a clue yet... Waarschijnlijk wordt het een beslissing op de vlieger of bij aankomst in de luchthaven. Zoals waar gaan we overnachten de eerste dagen? Geen ideE? Brisbane is waarschijnlijk imens groot. Ik hoor de taxischauffeur al zeggen? Where do i have to bring you guys... euhmmm doesn't matter??
Dus, als er hier mensen zijn die zeggen van kijk ik heb goede tips, of leuke ervaringen, what to do... Is natuurlijk altijd welkom, andere dingen ook.
Ik kan al zeggen dat ikzelf 26 jaar ben, uit Limburgs Belgie, en mjin kameraad er ook 26 is.
Zijn beiden erg sociaal, en leren natuurlijk altijd en overal graag mensen kennen... EN moesten we dus geen reacties krijgen, of niet weten waar na toe... DAn lukt het ook!! :)
Hehe!
Zo, that's it for the moment... Greetzzz Jan
 
He landgenoot en zelfs provinciegenoot of hoe je dat ook zegt,
Heerlijke vooruitzichten.

Die overnachtplaats in Brisbane dat loopt wel los , er zijn genoeg hotels in Brisbane,

Dat word aftellen tot 1 Augustus

:up:

Jack :evil:
 
Hy jankelchtermans , wat toevallig weer om hier iemand tegen te komen die hier amper 10 km van ons vandaan woont.  :drive: Wij zitten momenteel nog in hechtel en zien volgend jaar richting perth te gaan. Veel succes in brisbie en toch wel gedurft om zo te vertrekken , maarja wij hebben 2 kids en dan zijn de zaken toch wel een beetje anders.  Good luck. :up:
 
Op de luchthaven is een paneel met allemaal hostels en hotels. Die kun je dan gewoon direct bellen. Met een beetje mazzel hebben ze ook een busje klaarstaan waar ze je direct in meenemen! (hoef je dus niets aan de taxichauffeur te vragen....)

Je hebt de keuze van party place (Palace Backpackers midden in het centrum) tot meer rustig en homely (bijv. Kookaburra Inn, in Spring Hill = randje centrum of anderen............) Of redelijk steriel en luxe (bijna een hotel) als Bunk Backpackers (op grens CBD en Fortitude Valley) en in mindere mate Tinbilly´s (CBD, t.o. Transit Centre). Er is ook een redelijk nieuwe: Cloud9 (iets verder van Tinbilly´s)

Nu heb ik het allemaal over hostels. En dan zijn er nog veeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel meer.

Maar ook plenty hotels of bijv. een caravanpark (lodge kamers of cabin of caravan oid).

Dat gaat helemaal goed komen!  Veel plezier!

Henriette
 
Je pakt het helemaal goed aan!

Gewoon lekker het vliegtuig instappen en laat het lot je verder brengen.
Het barst van de hostels in Australia dus dat komt echt helemaal goed.

Je zou misschien een Lonely Planet kunnen kopen omdat die toch wel erg handig kunnen zijn.

Have fun!

:surfer:
 
Ook Hans is opt vliegtuig gestapt zonder adres, telefoonnummer, enkel een tent ..... campings genoeg! En inderdaad, eenmaal daar .... een uurtje zoeken en hij zat goed! Och, je komt altijd wel ergens terecht.
En we weten ook nog absoluut ni waar we over 5 weken zullen wonen. We zien wel. We hebben nu een grote LAndcruiser gekocht, dus we kunnen altijd daar nog in slapen.  :-D

Veel succes Jan en geniet ervan!  :up:
 
Ja hoor, Jan, alles zal wel goed verlopen. Wij kwamen 7 jaar geleden ongeveer zo aan in Melbourne, mét 3 kleine kids en we hadden de prachtigste tijd van ons leven. Hopen dat onze emigratie nog prachtiger wordt!
Grtjs,
Nath
 
Yeah that's the way to travel!!!

De eerste keer toen ik in Brisbane aankwam en ik niet wist waar heen te gaan, bracht de taxi chaffeur me regelrecht naar Palace Backpackers.

:up:
 
Tik tak tik tak nog 13 daagjes en het hoogtepunt breek aan voor jullie..

Veel plezier,

Jack :evil:
 
Back
Top